Welke server

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
PiefNL
Answers: 0

Welke server

Bericht door PiefNL »

Hallo,

Volgens mij post ik niet in het juiste forum, maar ik kom niet in allen binnen. Maar in ieder geval, hier mijn probleem.

Ik heb sinds augustus 2008 Alice easy vast internet abo. Daarnaast download ik met Eweka. Nu heeft Alice mijn internetsnelheid zomaar van de 12 mbit/s naar 3,6 mbit/s teruggebracht. Zonder enige reden en communicatie. Na diverse telefoontjes te hebben gepleegd en twee resets, vervangen bekabeling en een technisch onderzoek kreeg ik geen nieuwe modem. Vanmorgen besloten om helemaal te kappen met Alice en heb het abonnement opgezegd. Nu kon ik wel ineens een nieuwe modem krijgen, maar dat hoeft van mij niet meer. Nu heb ik tot 7 april nog Alice, maar daarna dus niets. Nu ben ik op zoek naar een nieuw internetabonnement en ik zit te denken aan Ziggo of KPN. Tele2 wil ik niet, want Alice is Tele2 en UPC heb je hier niet (Delft). Wanneer ik de abonnementen van Ziggo check, wil ik de Z2 nemen, dan haal ik een snelheid van 5Mbit/s. Dit vind ik erg weinig wanneer ik een 20 MB lijn heb. Hiernaast ga ik sowieso weer een payserver nemen, omdat dat gewoon makkelijker werkt. Mijn vragen zijn:

Is Ziggo de beste aanbieder of adviseren jullie een ander? Ik wil het i.c.m. TV.
Welke payser is de beste?
Wanneer mijn aanbieder 5 Mbit/s aanbiedt met een 20 MB lijn, kan ik dan helemaal niet hoger komen dan deze 5?

hjvbft
Answers: 0

Re: Welke server

Bericht door hjvbft »

Alice, tele2, kpn, Ziggo, UPC enz. zorgen voor een internet verbinding (isp).
Eweka is een payserver (usp).

Eweka kan je blijven gebruiken als payserver. Er zijn ook goedkopere payservers.
Deze hebben dan bijvoorbeeld een lagere snelheid, andere header retentie of andere binaries retentie enz.

Ziggo voor tv en internet werkt goed. De prijs per maand kan erg oplopen als er voor extra tv zenders gekozen worden. Ziggo heeft een usenet server die werkt met limieten (snelheid en aantal GB). Downloaden via andere usenet servers tellen niet mee voor deze limieten.

Andere mogelijkheden:
Interactieve TV van KPN
Glasvezel delft
Telfort Interactieve TV + Internet of een combinatie pakket.
Digitenne (storingsgevoelig, beperkt aantal zender) + een isp (kpn, telfort enz)
Wanneer mijn aanbieder 5 Mbit/s aanbiedt met een 20 MB lijn, kan ik dan helemaal niet hoger komen dan deze 5?
Dit ligt aan het soort verbinding, kwaliteit verbinding, modem (zit meestal in router), via adsl of kabel (zoals Ziggo).

Bij ADSL is de afstand tot de centrale van belang. Bij een langere afstand word de afstand lager.

Lage snelheid via Alice
Het is mogelijk dat de modem ingesteld staat op ADSL1 i.p.v. ADSL2+.
Welke modem/router word er gebruikt?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer