Ervaringen & Discussie: Blocknews

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

iasimov
Answers: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Blocknews

Bericht door iasimov »

Ik heb BlockNews als uploadserver gedefinieerd in servers.xml en kon er tot vanavond reacties mee geven. Nu krijg ik echter de boodschap dat mijn usenetserver uploaden niet toestaat. Mijn quotum is op geen stukken na verbruikt, kon ik op de servicepagina terugvinden. Hebben ook anderen dit probleem? :problem:

Edit: Na nieuw installeren en rebooten geen problemen meer gehad. Oorzaak :?:

Flanagan

Bericht door Flanagan »

Waarschijnlijk een domme :oops: vraag van me maar ik heb blocknews 5gb aangeschaft omdat ik Eweka heb.
Eweka en Spotlite werken niet samen vandaar deze goedkope en succesvolle keuze.
Mijn vraag is of ik dit ook bij Spotnet kan doen en gebruikt dit veel van mijn 5 gb.
Het downloden zelf in spotnet doe ik via NZB/Newsleecher/Eweka.

Topicstarter
hjvbft

Bericht door hjvbft »

Kan je ook doen in Spotnet. Stel Blocknews dan in voor de headers met ssl (voor header compressie) en download/upload via Eweka. Probeer het een week en kijk op de blocknews site wat je verbruik is.
Vergelijkbare instelling getest met Spotnet 1.7.4:
De Headers (en body (de tekst in de berichten)) via Blocknews,
De nzb via Eweka en de reacties/toevoegen spots via Eweka.

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="usnews.blocknews.net" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="2" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Eweka voor upload ingesteld omdat deze anomiem is (geen ipnr. in de header) en Blocknews niet (X-Trace).

Voor gebruik Blocknews met ssl in SpotLite Stunnel gebruiken. Uitleg staat in het Blocknews topic van SpotLite.

Het verbruik van het blockaccount ligt ook aan het aantal spots dat word geopend.
Dit komt doordat dan het volledige bericht (body) word gedownload.

SpotLite zet eerder opgehaalde berichten in een cache. Hierdoor hoeven alleen de nieuwe reacties opgehaald te worden.
Of Spotnet voor eerder opgehaalde berichten de body uit een cache gebruikt of opnieuw download is mij niet duidelijk.

Edit: Blijkt dat de body ook via de header server gaat behalve de nzb. Die gaat via de download server.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 01 apr 2011, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Flanagan

Bericht door Flanagan »

Bedankt voor je antwoord.
Ik ga dit weekend hiermee aan de slag en ik zal onder dit topic mijn verslag ervan doen.
Of het mij bevalt of niet. :thanku:

Flanagan

Bericht door Flanagan »

Werkte tot gisteren prima maar vandaag staat blocknews geen headers toe geeft spotlite aan.
Iemand een idee :shock: :?: .
Mijn gb limiet is nog lang niet in zicht

Topicstarter
hjvbft

Bericht door hjvbft »

Blocknews doet het hier wel in SpotLite 1.0.5.1 en de nieuwste spot is een paar minuten oud.
Mogelijk was het een tijdelijk probleem.

Topicstarter
hjvbft

Bericht door hjvbft »

De header retentie van free.pt (spots) via de us server is verlaagt van ruim 1600 dagen naar 631 dagen.
De header retentie in free.usenet en free.willey zijn niet verlaagd.
Hierdoor zijn oudere spots niet meer zichtbaar als er een nieuwe database word gemaakt.
Advies: Maak een backup van de huidige database. Gebruik deze bij een nieuwe installatie.

De header retentie van de eu server was al lager dan de us server.
De header retentie van free.pt is 555 dagen.

Deze servers zijn dus niet meer geschikt om alle spots te tonen nadat er een nieuwe database is gemaakt.
De reden van deze wijziging is mij onbekend. Op de site word nog een text retentie vermeld van meer dan 2 jaar.
Dit klopt dus niet meer voor free.pt. Hopelijk is dit een tijdelijk probleem en kan dit opgelost worden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer