Spotnet niet te gebruiken vanuit Thailand

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Rob1706
Answers: 0
Usenet: SnelNl
Internet: 3BB

Spotnet niet te gebruiken vanuit Thailand

Bericht door Rob1706 »

Tijdens mijn laatste bezoek aan Nederland Tips & trucs Downloaden & Afspelen aangeschaft. Ben woonachtig in Thailand en recentelijk begonnen met films te downloaden omdat mijn kast al vol staat met 500 dvd's (ja ik ben een filmliefhebber).

Is het correct dat Spotnet niet te gebruiken is vanuit Thailand? Ik kan nl. geen provider invullen en vermoed dat mijn IP adres gecontroleerd wordt en met een geoblok gestopt wordt. Mocht dit correct zijn dan is het op zich wel vreemd dat bij registreren de mogelijkheid bestaat om een tijdzone aan te geven (overigens Bangkok staat er niet bij).

Groeten,
Rob
Nakhon Ratchasima, Thailand
Verplaatst en onderwerp aangepast
- MariaK

ManiaK

Re: Spotnet niet te gebruiken vanuit Thailand

Bericht door ManiaK »

Hallo Rob,

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "ik kan geen provider invullen".
In het programma Spotnet kun je elke (usenet)provider invullen, als je klikt op " anders" op het moment dat je je provider moet invullen. Dan voer je het adres van je usenetprovider in en je gebruikersnaam en wachtwoord, die je verstrekt zijn door de provider. Maar je moet dus wel een provider hebben met toegang tot usenet!

Wat betreft de tijdszone die je moet aangeven: Ik vermoed dat je het nu hebt over de registratie op dit forum.
Dit forum staat totaal los van het programma Spotnet. Dit forum is er alleen voor de ondersteuning van gebruikers van het programma.

Ik zou in eerste instantie niet weten waarom je Spotnet niet in Thailand zou kunnen gebruiken. Ik ben niet op de hoogte van de juridische aspecten en eventuele blokkades die er zijn vanuit je isp. Dat zul je zelf na moeten vragen bij je internetprovider.

Maar je kunt het programma Spotnet (in principe) overal gebruiken als je een internet en usenetprovider hebt.
Een korte google actie voert mij naar het volgende topic van het Thai Visa forum (waarschijnlijk wel bekend?).
Is There Access To Usenet (binary Newsgroup) In Thailand?
Het is wel een artikel van een paar jaar oud.
Dit topic van hetzelfde forum geeft ook meer informatie over het gebruik van usenet in Thailand: Subscription Usenet Servers US or europe? In de gauwigheid zie ik geen problemen iig, ik heb het niet helemaal gelezen, moet ik bekennen. Dit topic is van 2011.

Misschien dat er iemand op dit forum meer actuele informatie voor je heeft over het gebruik van Spotnet in Thailand...

Heb je nog meer vragen, dan horen we het graag!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Topicstarter
Rob1706

Bericht door Rob1706 »

Hi,

bedankt voor uitgebreide info. Ik ga proberen Spotnet te gaan gebruiken. Zal resultaat meedelen.

Groeten,
Rob

-- [bericht automatisch samengevoegd - 13 jan 2012, 07:51] --

Hi,
sorry ben een wat oudere computergebruiker (65 +) en had niet in de gaten dat ik Usenet nodig had.Als ik voor een Nederlandse provider kies met mijn userid en paswoord voor Spotnet krijg ik volgende foutmelding:
The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)
Kies ik voor TOT Thailand dan krijg ik met userid en paswoord Spotnet en userid en paswoord TOT Thailand volgende foutmelding:
No such host is known. The name is not an official host name or alias. (941)

Wie een oplossing weet mag het zeggen. TOT Thailand is zeg maar de oude KPN van Nederland.

Groeten,
Rob

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Aangezien je beginnend usenetgebruiker bent, lijkt het me slim om eerst eens de zaakjes op een rijtje te zetten, Rob. Lukraak gebruikersnamen en wachtwoorden invoeren gaat zo wie zo leiden tot foutmeldingen...
  • TOT thailand is een internetprovider. Niet elke internetprovider ondersteunt het downloaden uit nieuwsgroepen. Vaak heb je daarvoor een usenetprovider nodig. Wat je dus uit moet vinden is: Ondersteunt TOT Thailand nieuwsgroepen en welke inloggegevens moet je dan gebruiken. Dat zul je na moeten vragen bij je internetprovider.( Ik heb even snel rondgekeken op de site van TOT en ik heb geen aanwijzingen gevonden dat TOT nieuwsgroepen ondersteunt.)
  • De provider die je uit Nederland gebruikt is dat een usenetprovider of een internetprovider?
    En over welke nederlandse provider hebben we het dan?

Afbeelding

Topicstarter
Rob1706

Bericht door Rob1706 »

Hi Maria,

alvast bedankt dat je mij wilt helpen op eerste wankele stappen op downloadgebied.

Ik heb al wat films gedownload en gebruik hiervoor of Vuze of uTorrent. Op google intikken bv. <KNIP>

Ben er inmiddels achter dat ik geen Usenet gebruik hier maar uTorrent of Vuze. Klopt het dat je een abonnement moet nemen op Usenet? De downloadsnelheid hier in Thailand is zeer matig te noemen. Officieel zou ik 12 Mbps downloadspeed moeten krijgen maar meestall rond de 50 kbps met enkele uitschieter naar 1 Mbps per seconde.

Ik gebruik geen internet provider dus daar kan ik geen info over geven.

Weet je: als het te ingewikkeld wordt laat dan maar zitten. Probeer ik af en toe wel een filmpje te downloaden via uTorrent. Ging mij meer om makkelijke manier om naar films te zoeken in xvid plus Nederlandse ondertiteling.

Groeten uit Thailand,
Rob
Bestandnaam verwijderd
- MariaK

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Voor zover ik jouw situatie kan overzien, heb je inderdaad een usenetprovider nodig.

Spotnet is op zich geen moeilijk programma, maar downloaden via newsgroepen is anders dan met torrents. Voordat je aan de slag gaat, zul je je eerst in moeten lezen, Rob.
Aan jou de keuze of je je daar in wilt verdiepen of niet!

PS....Een account bij een usenetprovider kost tussen de 4 en de 10 euro per maand. Dat is ook nog iets wat je mee moet wegen.
:zwaai:

Afbeelding

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Bericht met enkele links naar servers om gratis mee te testen zonder verplichtingen
Probeer het bijvoorbeeld eerst hiermee werkend te krijgen.
Met tracert kan gecontroleerd worden of de usenet server bereikt word vanuit het buitenland.
Voorbeeld: start, uitvoeren, cmd, tracert reader.xsusenet.com
Als er veel time-outs vermeld worden word de server niet bereikt.
Probeer dan een andere usenet server. Als een usenet server wel bereikt word kan er een
test account aangevraagd worden via de vermelden links.

Topicstarter
Rob1706

Bericht door Rob1706 »

Hi,
alle links geprobeerd met tracert en krijg op elke link volgende antwoord:
unable to resolve target system name .......

Bij gebruik van xsusenet.com krijg ik o.m. volgende info:
Tracing route to reader.xsusenet.com (94.228.216.66) over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 2ms 2 ms router (192.168.2.1)
2 27 ms 28ms 28ms 182.53.96.1
enz tot bv
23 440 ms 439 ms reader.xsusenet.com (94.228.216.66).

Gisteren contact gehad met Giganews en die beweren dat Giganews werkt in Thailand maar met tracert reader.Giganews zelfde antwoord als gratis probeer links dus unable enz.

Ik wil nl. eerst proberen zonder mijn creditcardnummer te moeten opgeven. Try before you pay is mijn motto.

Gr.,
Rob

-- [bericht automatisch samengevoegd - 14 jan 2012, 11:36] --

Hi,

account aangemaakt bij XS Usenet maar krijg nu als ik bij Spotnet probeer in te loggen als antwoord :
Connect: no such host is known. (950)

Ik geef het op. Bedankt voor alle reacties.

Groeten,
Rob

-- [bericht automatisch samengevoegd - 14 jan 2012, 17:24] --

Hi,
oud maar eigenwijs dat ik ben toch gaan doorzoeken en probleem gevonden.
Bij vermelden van Provider en dan Anders tikte ik in XS Usenet.com en dat werkte niet. Door wat te spitten kwam ik er achter dat bij intikken van reader.XS Usenet.com ik wel verbinding kan krijgen met Spotnet.
Momenteel heel veel nieuwe spots aan het downloaden en daar ga ik dan maar eens in kijken. Kan XS Usenet 7 dagen uitproberen.
In ieder geval nogmaals mijn dank voor wijzen naar juiste richting.

Met vriendelijke groeten,
Rob

h

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De reader.xsusenet.com komt bij het juiste ipnummer uit.
Waarschijnlijk duurt het te lang voordat de server bereikt word door de 23 hops (zichtbaar via tracert).

Zoek een andere server met een kortere tracert.
De servers van Giganews zijn: news-europe.giganews.com en news.giganews.com

Overige adressen van servers waarvoor een test account aangevraagd kunnen worden.
Deze servers ondersteunen allemaal ssl via poort 563.
Ngroups.net = us.Ngroups.NET en eu.Ngroups.NET
Easyusenet =reader.easyusenet.nl
XLned = news.xlned.com
Xennews = free.xennews.com (test account) en ssl.xennews.com
Aeton = news.aeton.nl en news.aeton.de
Sunny Usenet = news.sunnyusenet.com
XS Usenet = reader.xsusenet.com
SnelNL = ssl-news.snelnl.com en ssl-news2.snelnl.com

Vul de server met de kortste tracert in Spotnet in via Bewerken, Provider, Anders...
Vervang de tekst en <> door de juiste gegevens.
Adres: <zie email na account aanvraag, website van de usenet provider of adres vermeld in dit bericht.>
Poort: 563
Verbindingen: <ligt aan het account, begin met een laag aantal.>
Gebruikersnaam: <zie email na account aanvraag of website van de usenet provider.>
Wachtwoord: <zie email na account aanvraag of website van de usenet provider.>

Als hierna de server het niet doet in Spotnet kan SpotLite geprobeerd worden.
Als SpotLite geen verbinding kan maken word het opnieuw geprobeerd.
De kans is dan wel aanwezig dat de server niet met ssl werkt. Stel dan poort 119 in en vink SSL uit.

Edit: Had de laatste aanvulling in het bericht niet gezien.
Zal de informatie wel laten staat zodat een ander met een vergelijkbare vraag/probleem dit kan gebruiken.

edit2: Het testaccount van XS Usenet (met 2 verbindingen en beperkte snelheid) blijft geldig.
Voor een hogere snelheid kan een andere server / account gebruikt worden.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 14 jan 2012, 13:29, 4 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Rob1706

Bericht door Rob1706 »

Ik ben nu vis XS Usenet een film aan het downloaden via Spotnet. Ga morgen andere servers proberen want nu al avond hier in Thailand.
Bedankt voor je uitgebreide info. In ieder geval heb ik nu verbinding met Spotnet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer