geen verbinding met de server
Moderator: Moderator Team
-
geen verbinding met de server
heel vaak krijg ik de melding kan geen verbinding met de server maken.
Soms werkt het echt als een trein.
Andere serverinstellingen helpen niks.
Ik gebruik tweakdsl en omdat het mijn provider is hoef ik ook geen userid en password in te voeren.
Soms werkt het echt als een trein.
Andere serverinstellingen helpen niks.
Ik gebruik tweakdsl en omdat het mijn provider is hoef ik ook geen userid en password in te voeren.
-
Re: geen verbinding met de server
Ik ben erachter gekomen dat newsbinpro niet tegelijk aan mag staan.
Zodra die uitstaat werkt het wer perfect.
wellicht een tip voor anderen.
Zodra die uitstaat werkt het wer perfect.
wellicht een tip voor anderen.
ja - heeft dus te maken met #connecties wat je via Spotnet gebruikt en hebt geconfigureerd (servers.xml) en hoeveel je er gebruikt bij het downloaden (in jouw geval newsbinpro). Als je download program zoveel connecties open houdt dat het #connecties wat je in Spotnet wil gebruiken het max. aantal connecties van je server overschrijdt zal Spotnet geen connectie kunnen maken - en krijg je dus die melding
deze kan evt. zo naar de kennisbank want veel mensen tobben hiermee!
deze kan evt. zo naar de kennisbank want veel mensen tobben hiermee!
-
tot er een oplossing voor dit euvel is, niet het max lijnen open zetten, maar 6 ipv 8 bv, gaat niet tenkoste van je snelheid en alles werkt dan normaal, sucses.
dit is geen euvel alhoewel Spotnet een nettere fout melding zou kunnen geven.
Ik denk dat iedereen moet wennen aan het feit dat spotnet zijn database echt decentraal heeft staan en je daar dus minimaal 1 actief lijntje voor nodig hebt om headers binnen te kunnen halen.
en ja als je dan max. aantal lijnen gebruikt voor je download programma - dan gaat dat niet
Ik denk dat iedereen moet wennen aan het feit dat spotnet zijn database echt decentraal heeft staan en je daar dus minimaal 1 actief lijntje voor nodig hebt om headers binnen te kunnen halen.
en ja als je dan max. aantal lijnen gebruikt voor je download programma - dan gaat dat niet