Kan geen verbinding maken

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
egger1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2011, 10:17
Answers: 0
Usenet: xsusenet
Internet: kpn

Kan geen verbinding maken

#1

Bericht door egger1234 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.76
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: xsusenet
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avira
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: na installatie spotnet
Geef een beschrijving van je probleem: Kan geen verbinding maken met de server. Aanroep naar SSPI is mislukt. Raadpleeg de interne uitrzondering
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Kan geen verbinding maken

#2

Bericht door ManiaK »

Hallo egger1234,
Welkom op dit forum! :D
Dit zou wel eens een .NET framework probleem kunnen zijn.
Probeer eens of je het probleem oplost als je Microsoft .NET Framework 4 van de computer verwijdert en weer
Installeert?
  • Zorg ervoor dat je alle updates van Microsoft hebt geinstalleerd;
  • Verwijder de Microsoft.NET Framework 4 van je computer. Dit kan je doen via het configuratie scherm van windows;
  • Start je computer opnieuw op;
  • Download Microsoft .NET Framework 4;
  • Installeer Microsoft.NET Framework 4;
  • Controleer of er nieuwe updates voor windows zijn en installeer deze;
  • Start je computer opnieuw op, indien nodig;
  • Controleer of Spotnet werkt.
Mocht dit nog steeds niet werken, dan is een schone installatie zeer waarschijnlijk wel de oplossing, voer dan alle stappen uit, zoals beschreven in Het alles oplossende topic..

Laat je even weten of je het probleem hebt weten op te lossen?
Dank je wel! :thanku:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

tommie14
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011, 09:15
Answers: 0
Usenet: xsusenet
Internet: ziggo

Re: Kan geen verbinding maken

#3

Bericht door tommie14 »

Ik heb dit probleem ook en bij mij heeft het installeren van dat programma niet geholpen. Wat kan ik hier nog meer aan doen?

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Kan geen verbinding maken

#4

Bericht door ManiaK »

MariaK schreef:Mocht dit nog steeds niet werken, dan is een schone installatie zeer waarschijnlijk wel de oplossing, voer dan alle stappen uit, zoals beschreven in Het alles oplossende topic..
Doe even een schone installatie en zet de nieuwste Spotnet versie 1.8 erop.... :D
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

tommie14
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011, 09:15
Answers: 0
Usenet: xsusenet
Internet: ziggo

Re: Kan geen verbinding maken

#5

Bericht door tommie14 »

ik heb spotnet verwijderd en spotnet 1.8 geinstalleerd en het probleem bleef aanhouden toen heb ik een windows update gedaan maar dat heeft ook niet geholpen.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Kan geen verbinding maken

#6

Bericht door ManiaK »

Heb je het gedaan volgens de aanwijzingen in het topic waar ik je naartoe verwezen heb, Tommie?
Volg de aanwijzingen stap voor stap....
MariaK schreef:voer dan alle stappen uit, zoals beschreven in Het alles oplossende topic..
Dus om Spotnet volledig te debuggen:
  • 1. Spotnet map in ProgramData/Application Data verwijderen
    2. Spotnet verwijderen
    3. Nascannen met bijvoorbeeld CCleaner
    4. Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren
    5. Microsoft .NET Framework 4 weer installeren
    6. Microsoft Visual C++ 2005 verwijderen, herïnstalleren en updaten (met Windows Update).
    7. Windows Update draaien.
    8. Spotnet weer installeren
En dus ook in deze volgorde!!!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

tommie14
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011, 09:15
Answers: 0
Usenet: xsusenet
Internet: ziggo

Re: Kan geen verbinding maken

#7

Bericht door tommie14 »

ik heb die stappen gedaan en nu komt er wat anders te staan. the connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. wat kan ik hier aan doen?

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Kan geen verbinding maken

#8

Bericht door ManiaK »

Kun je met een ander downloadprogramma (Alt.binz, grabit newsleecher) wel downloaden, tommie?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

tommie14
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011, 09:15
Answers: 0
Usenet: xsusenet
Internet: ziggo

Re: Kan geen verbinding maken

#9

Bericht door tommie14 »

ik heb grabit gedownload en geinstalleerd. hij vraagt om een usenet hostname ik vul in reader.xsusenet.com en dan geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de usenet server.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Kan geen verbinding maken

#10

Bericht door ManiaK »

En je weet zeker dat je inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) kloppen?
Dan zou ik eens contact opnemen met Xsusenet....
XS Usenet Helpdesk
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer