hoeveel spots zitten er in de database?

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Jeroen1000
Answers: 0
Usenet: newdemon
Internet: Telenet

hoeveel spots zitten er in de database?

Bericht door Jeroen1000 »

Ik las net ergens dat dit 400 000 + is maar bij mij zijn het er "maar" 352 818. Wat is hier de reden voor?

Met dank,
Jeroen

ManiaK

Re: hoeveel spots zitten er in de database?

Bericht door ManiaK »

Goedemorgen Jeroen!
De hoeveelheid spots in je database is afhankelijk van de headerretentie van je usenetprovider. Die is bij elke provider anders en daarom heeft de ene persoon meer spots in zijn database dan de ander.
Is hiermee je vraag voldoende beantwoord?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Jeroen1000

Dankje MariaK. Ook een goedemorgen terug. Headerretentie is tekst? Daar heeft mijn provider (newsdemon) 720 dagen. Voor binaries heeft hij 1145 dagen.

Dus wellicht beïnvloed de "header/text retentie" het aantal spot en niet de binary retentie?

quote van hun website:
"Get 1145 days of binary retention for most of the Usenet newsgroups we carry. With 1145 day binary retention and over 720 days of text retention"

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De header retentie en compleetheid in de textgroepen bepaald het aantal spots dat zichtbaar is in het overzicht.
Daarna bepaald de binaries retentie welke spots, reacties zichtbaar zijn en of de nzbknop bruikbaar is.
Er word geen gebruik gemaakt van de headers in de binaries groepen.

Uitleg voor SpotGrit maar is voor alle Spotnet clients van toepassing.
Wat is het verschil tussen "text" en "binary" retentie? En waarom zijn deze twee zo belangrijk?

Topicstarter
Jeroen1000

Het lijkt dus dat newsdemon bovenaanstaat qua header/text retentie? Hoeveel spots hebben jullie dan in je DB? Als ik de tabel bekijk, is newsdemon een uitstekende keuze.

overigens bedankt voor de duidelijke referentie.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Na bijwerken van Spotnet staan er momenteel 470.617 in de database.
Na het laten verwijderen van de dubbele spots blijven er 470.614 over.
De header retentie van deze server ligt hoger dan de oudste header die gebruikt word door Spotnet.
De header retentie kan via Newsleecher gecontroleerd worden door het kort ophalen van de headers.
Hierdoor worden de oudste headers zichtbaar. Als deze lager is dan genoemd in onderstaande link
zijn niet alle spots zichtbaar.
Als de database minder spots bevat.

De headers in free.pt worden gebruikt voor spots.
De headers in free.usenet worden gebruikt voor reacties.
De headers in free.willey worden gebruikt voor spammeldingen.

martin1964
Usenet: eweka
Internet: online

Bericht door martin1964 »

ik heb net gekeken, ik zit bij eweka en heb er 362.851, vrijwel gelijk aan newsdemon maar ik zie net dat eweka een retentie heeft van 1154. dat is dan ook bijna gelijk.
echter er viel me net nog een klein dingetje op; de prijs... denk dus dat ik maar gewoon bij eweka blijf ;)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Niet alleen de header retentie is belangrijk. De compleetheid is ook belangrijk.
Zie de eerder genoemde link.

Als er alleen naar prijs en een lange header retentie gekeken word dan zijn er goedkopere oplossingen dan Eweka.
Bijvoorbeeld een blockaccount (bijvoorbeeld blocknews, usenet-news.net ) welke niet verloopt voor de headers gecombineerd met een goedkope server (bijvoorbeeld Sunny Usenet, LightningUsenet, XS Usenet).

martin1964
Usenet: eweka
Internet: online

Bericht door martin1964 »

inderdaad is niet alleen de prijs doorslaggevend, zeker de compleetheid is minstens zo belangrijk maar die is voor zover ik de afgelopen jaren kon zien altijd prima in orde, uitzonderingen daargelaten. voor mij is bij eweka het belangrijkste dat zij het delen van een account gewoon toestaan. op dit moment deel ik die van mij met 3 anderen en tot nu toe zonder problemen, dat brengt me tevens weer terug op de kosten en die deel ik dus ook met die 3 anderen. kijk, ik blijf natuurlijk een hollander ;)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer