aanval op spotnet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

arietje
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: Ziggo

Re: aanval op spotnet

Bericht door arietje »

Goed dat ik effe hier op het forum kijk. Is in ieder geval duidelijk dat het niet aan mij ligt, al die posts van ruim 89 Mb.
Is wel balen. Hoop dat er vanuit Eweka toch een oplossing komt.
De oplossing hier paar berichtjes terug van iemand zal best prima zijn, zoals ik lees, maar is helaas niet te begrijpen voor leken zoals mij.

gizmo33

Bericht door gizmo33 »

het is om 12 uur gestopt hij zal lunch pauze hebben en gaat daarna misschien wel weer door :(

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Quote van Drazix (maker Spotnet) op Tweakers.net:
Er is een inderdaad een 'spam-aanval' gaande vanaf IP 76.76.106.18. Zou het toeval zijn dat spotplanet.org op diezelfde server draait?
Why am I not surprised... :roll: :slecht:

bimbam2
Usenet: Tweaknews
Internet: Telfort Glasvezel
Leeftijd: 61

Bericht door bimbam2 »

Is er iemand die een script kan schrijven voor de spotnetdatabase?
een script die alle spots met userID onbekend en gepost na 25-09-2011 uit de database verwijderd.
De datum lijkt me belangrijk voor de oudere spots van voor spotnet.

Mogelijk kan de beheerder van SBG de fakeuserlist oid aanpassen, zodat de spots verwijderd worden.

DarkChild

Bericht door DarkChild »

eigenlijk heeft dit nog best lang geduurd, als je ziet hoe relatief gemakkelijk het is om Spotnet vol te spammen.

Ik hoop maar dat de 'onzichtbare mods' de database zullen opschonen of dat een individueel persoon een 'schone' database zal aanbieden, maar als ze dit een aantal dagen achter elkaar volhouden frustreren ze in ieder geval de doorsnee gebruiker van Spotnet 1.74
En dan is de missie geslaagd, simple as that

EDIT: het is dus niet brein, maar onze vrienden van spotplanet.org...zouden zij denken dat fans van Spotnet hen niet kunnen spammen/hacken?

atlihan
Usenet: Hitnews

Bericht door atlihan »

dat is wel een goed idee, spots van 89,6 mb verwijderen, daar moet toch wel een query voor zijn

DarkChild

Bericht door DarkChild »

ik las, in een nog wel valide spot ;), dat spots van dezelfde ip ook gemakkelijk te verwijderen zouden zijn en dat als 'de mods who are not there' zich een beetje boos maken de database zo opgeschoond is.

Grandad

Bericht door Grandad »

ok de kids zijn bezig wie ik weet het niet maar als je de postings van vandaag bekijkt zeker die van e-pub
is hier dan helemaal niks aan te doen?? waarom geen moderators die de zaak een beetje onder controle houden.
Spotnet begon goed maar het word met de dag erger het word tijd dat er een goed alternatief komt als hier geen moderators komen

atlihan
Usenet: Hitnews

Bericht door atlihan »

ja dat zou idd ook kunnen via ip, nou hopen op een oplossoing ik wil geen troep in mn database :cry:
Laatst gewijzigd door atlihan op 27 sep 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

DarkChild

Bericht door DarkChild »

Grandad schreef:ok de kids zijn bezig wie ik weet het niet maar als je de postings van vandaag bekijkt zeker die van e-pub
is hier dan helemaal niks aan te doen?? waarom geen moderators die de zaak een beetje onder controle houden.
Spotnet begon goed maar het word met de dag erger het word tijd dat er een goed alternatief komt als hier geen moderators komen
Als je in de historie van Brein, sites als FTD en hun opvolgers als Spotnet duikt dan weet je waarom er geen centrale moderatie is. (althans, op papier dan ;))

De gebruikers samen maken spotnet, dat is zowel de kracht als de zwakte.

Je moet dus hopen op het goed fatsoen van mensen, of iniatieven vanuit gebruikers om die hoop 'af te dwingen', alternatieven die qua structuur lijken op FTD zullen naarmate ze groeien toch stilgelicht worden, omdat de rechter zo heeft besloten.
Spotnet balanceert in haar huidige opzet op het randje van het juridisch toegestane
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer