Site Utorrent gehacked

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Answers: 0
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Site Utorrent gehacked

Bericht door Gup »

Hackers hebben ingebroken op de website van uTorrent. Bij de inbraak vervingen de hackers de toepassing van uTorrent door Scareware.

BitTorrent, die de website van uTorrent beheert, meldt dit in een blog. Volgens het bedrijf werd de website uTorrent.com in de nacht van maandag op dinsdag gehackt door onbekenden. Gebruikers die tussen 4:20 uur en 6:00 uur de uTorrent-software gedownload hebben raakten hierdoor besmet een malware.
Antivirus-programma ´Scareware´

De hackers vervingen alleen het exe-bestand van de torrent-client. Na installatie van de neptoepassing kregen gebruikers een pop-up van Security Shield. Deze zogenaamde 'Scareware', doet zich voor als betrouwbaar antivirusprogramma. Na installatie lanceert het programma een anti-virusscan en meldt dat de computer van de gebruiker is geïnfecteerd met meerdere virussen. Om deze te verwijderen moeten gebruikers de volledige versie van Security Shield aanschaffen.

Rond 6:10 uur 's ochtends werd de inbraak door BitTorrent gesignaleerd. De neptoepassing werd verwijderd. Volgens het bedrijf functioneren de servers weer normaal. BitTorrent meldde eerst dat ook de website BitTorrent.com was gehackt. Maar later stelde het bedrijf dat uit intern onderzoek is gebleken dat de hackers alleen toegang hadden tot de website van uTorrent.

(bron: webwereld.nl )

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Re: Site Utorrent gehacked

Bericht door KoffieBo0N »

Beetje laffe streek :(, ik vraag me nu alleen wel af wie dit gedaan zou hebben...
Was dit alleen op Europese servers? Anders weinig diecer last van zullen hebben.

Mickroz
Website Team Leider
Usenet: Tweaknews
Internet: Delta
Contacteer:

Re: Site Utorrent gehacked

Bericht door Mickroz »

heb ik vorige week nog geinstalleerd :O
Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer