previewversie Windows 8 vanaf nu te downloaden
Moderator: Moderator Team
-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
- Leeftijd: 49
previewversie Windows 8 vanaf nu te downloaden
Windows 8 is gisteravond uitgebreid geshowd. De nog in ontwikkeling zijnde nieuwe versie - nu te downloaden - mikt vooral op tablets en is al lichter dan Windows 7.
1 bèta, 1 RC, dan release
De Windows 8-alpha verbruikt slechts 281 MB, terwijl het huidige Windows 7 volgens Sinofsky 404 MB in beslag neemt. De preview van Windows 7 was nog iets 'vetter' en had 524 MB nodig. Tussen die preview en de release zat ongeveer een jaar. De verwachting van buitenstaanders is dat Windows 8 nog een jaar ontwikkeltijd nodig heeft, hoewel Microsoft daarover het zwijgen toe doet.
Windows-baas Sinofsky bezweert dat kwaliteit boven een tijdstreven gaat. Hij heeft wel losgelaten dat de nu uitgegeven preview nog enkele updates krijgt, waarna er slechts één bèta uitkomt. Daarna volgt één release candidate en dan de definitieve release.
Een previewversie Is hier te downloaden via MSDN
[edit]
het zijn geen proefversies, maar previewversies incl developerskit (indien gewenst)
Notes about installing the Windows Developer Preview
You can't uninstall the Windows Developer Preview. To reinstall your previous operating system, you must have restore or installation media.Install on:
Windows Developer Preview with developer tools Windows Developer Preview (32-bit or 64-bit)
Windows 7 and Windows Vista Clean install only You can keep accounts, files, and settings
Windows XP Clean install only You can only keep accounts and files
A clean install is supported on all builds. You will only receive the full set of installation options when setup is launched in Windows.
1 bèta, 1 RC, dan release
De Windows 8-alpha verbruikt slechts 281 MB, terwijl het huidige Windows 7 volgens Sinofsky 404 MB in beslag neemt. De preview van Windows 7 was nog iets 'vetter' en had 524 MB nodig. Tussen die preview en de release zat ongeveer een jaar. De verwachting van buitenstaanders is dat Windows 8 nog een jaar ontwikkeltijd nodig heeft, hoewel Microsoft daarover het zwijgen toe doet.
Windows-baas Sinofsky bezweert dat kwaliteit boven een tijdstreven gaat. Hij heeft wel losgelaten dat de nu uitgegeven preview nog enkele updates krijgt, waarna er slechts één bèta uitkomt. Daarna volgt één release candidate en dan de definitieve release.
Een previewversie Is hier te downloaden via MSDN
[edit]
het zijn geen proefversies, maar previewversies incl developerskit (indien gewenst)
Notes about installing the Windows Developer Preview
You can't uninstall the Windows Developer Preview. To reinstall your previous operating system, you must have restore or installation media.Install on:
Windows Developer Preview with developer tools Windows Developer Preview (32-bit or 64-bit)
Windows 7 and Windows Vista Clean install only You can keep accounts, files, and settings
Windows XP Clean install only You can only keep accounts and files
A clean install is supported on all builds. You will only receive the full set of installation options when setup is launched in Windows.
-
- Website Team Leider
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Delta
- Contacteer:
Re: previewversie Windows 8 vanaf nu te downloaden
alle versies zijn ook op usenet te vinden, scheelt weer tijd 
zit nog even te verzinnen om een dualbootje te maken.

zit nog even te verzinnen om een dualbootje te maken.
-
- Usenet: Supernews
- Internet: Ziggo Z3
Heb het getest op een vbox en ik vind het helemaal niets. Is gewoon een tablet OS en daar mag het van mij ook bij blijven.

Ik gebruik nu nog de Developers Preview, wat hebben ze verbeterd ten opzichte van deze versie?
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
het is de dev preview?ChillManager schreef:Ik gebruik nu nog de Developers Preview, wat hebben ze verbeterd ten opzichte van deze versie?
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
*Late reactie*Blauwbek schreef:het is de dev preview?ChillManager schreef:Ik gebruik nu nog de Developers Preview, wat hebben ze verbeterd ten opzichte van deze versie?
Voor de beta is er nog een versie (Die ik nu gebruik), dat eigenlijk nog voor de beta is...
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
dat heet een alpha?
of 'beta1', 'beta2', 'build xxxx', 'build xxxx beta1' enz enz

Regels/Rules | pySabRename
Ahh.. Nu kan ik mijn vraag wel duidelijk stellenBlauwbek schreef:dat heet een alpha?of 'beta1', 'beta2', 'build xxxx', 'build xxxx beta1' enz enz
Wat is er verbeterd ten opzichte van de Alpha versie?

-
Gelukkig is de WDP ook nog geen alpha.
Ze hebben alleen nog maar aan de kernal gewerkt en verder de GUI iets uitgebreid.
Ze hebben alleen nog maar aan de kernal gewerkt en verder de GUI iets uitgebreid.