Geruime tijd alles ok nu opeens wachtwoord en/of naam onjuis

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
maanus
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: claranet

Geruime tijd alles ok nu opeens wachtwoord en/of naam onjuis

Bericht door maanus »

Heb gisteren avond en vandaag geprobeerd uit te zoeken hoe het komt dat ik niet meer kan aanmelden bij SPOTNET.
vanaf medio maart nooit geen problemen meer gehad en nu vanaf gisteren kan ik me niet meer aanmelden.De eerste keer in maart ook dezelfde problemen gehad maar dat is toen opgelost en sindsdien is er niets veranderd aan de instellingen.Zou iemand A U B mij kunnen vertellen wat ik nu moet doen van berichten die hier al staan kom ik niet verder.
PLEASE weet iemand hoe ik weer gebruik kan maken van SPOTNET :cry:

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Re: Geruime tijd alles ok nu opeens wachtwoord en/of naam on

Bericht door KoffieBo0N »

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heb je bijvoorbeeld een ander downloadprogramma aanstaan? Zet het dan uit.
Om je beter te kunnen helpen, zou je alsjeblieft op de knop hieronder in mijn bericht (Support Request Template Generator) aan willen klikken. Bedankt!

Topicstarter
maanus

Bericht door maanus »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: claranet
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avast antivirus en windows firewall
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: wilde gisteren mezelf inloggen bij spotnet toen gaf hij code 502 naam of wachtwoord onjuist
Geef een beschrijving van je probleem.: heb in begin in maart veel probs gehad met inloggen maar dat is opgelost en sindsdien nooit geen problemen gehad tot gisterenavond er is in de instellingen niets veranderd ook verder heeft de pc geen probs alleen een programma erop gezet een nieuwsprogramma die meteen de laatste nieuwtjes laat weten via pc
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    <Server Type="Downloads" Server="" Username="/////" Password="//////" Port="119" SSL="563" Connections="2" />
    <Server Type="Uploads" Server="" Username="/////" Password="//////" Port="119" SSL="563" Connections="1" />
    </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Ik mag aannemen dat je bij server = (bij download en upload) normaal gesproken een eweka server hebt ingevoerd?
Je XML-bestand klopt verder niet helemaal, zo zou het (ongeveer bij ssl gebruik) eruit moeten zien:

<Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    <Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="/////" Password="//////" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
    <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="/////" Password="//////" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Bij het poortnummer moet je dus voor ssl 563 zetten (en ssl="1") en je je eweka down- en uploadserver moeten ingevuld worden. Geen SSL? Verander het dan in 119 en ssl="0". Werkt het dan?

Topicstarter
maanus

Bericht door maanus »

ik heb zoals je zegt xml bestand veranderd nu hoef ik geen wachtwoord meer in te vullen ook geen naam maar krijg maar 203 spots eerst waren er dat veel en veel meer in ieder geval alvast bedankt dat ik weer op de site kan nu nog spots krijgen om uit te kiezen.

Topicstarter
maanus

Bericht door maanus »

en wilde zojuist een film downloaden druk op de pijl om het downloaden te beginnen en hij zegt OEPS wachtwoord en of naam onjuist code 502 HELP!!!

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Je moet wel je username en password invullen op de plekken die Koffieboon heeft aangegeven!

Op dit moment gebruik je cabrium om je headers op te halen, vandaar dat je weinig spots binnenkrijgt.

Om de headers met Eweka op te halen kun je het beste deze instellingen gebruiken:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Je moet je username en je password op alle plaatsen invullen.
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
Kijk eens of je er zo uitkomt, maanus! :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
maanus

Bericht door maanus »

heb xml bestand zo overgenomen als je zei probeer mezelf aan te melden en krijg meteen 237 spots maar als ik iets aanklik komt er te staan wachtwoord of naam onjuist code 502 en dat hij geen verbinding kan maken als ik dan naar links bovenin ga en klik aan provider krijg ik het blokje om me aan te melden alleen nu staat er bij provider -anders (moet zijn eweka in verleden)
adres:-sslreader.eweka.n(waseerstnewsreader123.eweka.nl)
poort: 563(ssl) was eerst poort 119)
verbindingen 2 was eerst 4
maar kan helemaal niets met spotnet

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

Kijk eerst eens of het topic van Eweka je vooruit kan helpen. Hier staat ook informatie m.b.t. de settings voor het 'servers.xml' bestand.
Het Spotnet-mapje (servers.xml) staat voor
  • Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet
  • Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet
Is deze folder niet zichtbaar kijk dan hier.

Je moet dit bestaand handmatig aanpassen, opslaan en vervolgens op read only zetten. Dus niet via Spotnet

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Als deze topics je niet geholpen hebben controleer dan de server status van Eweka . Laat ons even weten of je hiermee je probleem hebt kunnen oplossen.
mvg, Wheaten

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Deze topic is inmiddels 5 dagen of ouder. Daarom:

:locked:, toch niet mee eens? Stuur mij een PB ;).
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer