een paar kleine ideeen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
okkies
Answers: 0

een paar kleine ideeen

Bericht door okkies »

zoals velen ben ik hier gekomen via FTD. en ben ook erg boos op brein voor het sluiten van FTD en alle andere fora die op dit moment stuk voor stuk dicht vallen. het concept dat de maker anoniem is en spotnet niet af te sluiten is d.m.v. een server uit te schakelen vind ik Briljant :D
Laat Spot-net de grote bitchslap worden in het gezicht van brein en al hun rijke vriendjes
Spot-net moet aan de simpele man gebracht kunnen worden en dan moet het beter worden als word of hun eigen email programma. Een programma dat ik aan mijn oma die niet eens snapt hoe een computer aan gaat ziet en kijkt hoe het werkt.

al staat Spotnet in de kinderschoenen tot zo ver ziet het er erg indrukwekkend uit
Een paar wensjes / ideeën om het(naar mijn mening) nog beter te maken dan FTD of enig ander concurrent ooit was

weergave
-een Knoppenbalk (denk aan word 2003/FTD) met update knop opties
-in en uitklapbare filters
-Minder saaie look, op dit moment ziet het er een beetje uit als een boekhoud programma
-hoe populair is iets ? misschien d.m.v. reacties een meter voor populariteit te laten zien (jatten van FTD imo)

Filtering
-meer standaard filters, beter als die van FTD, denk aan FTD Watchdog filters
-bewerking van filters. als een filter niet goed aangemaakt is met een paar klikjes gerepareerd
-Filtering op bestaande filters. stel je voor ik wil alle divx horror films zien. dit is vrij simpel maar het is nog wat ingewikkelder om alle horror films te zien met nederlandse ondertiteling
-kinderfilter, ik denk dat kinderen er vast wel zelf uitkomen hoe ze aan hun vieze plaatjes etc. kunnen komen maar ik denk dat een grote groep het fijn zo vinden als er zo een filter op zat die met een druk op de knop en dan een Wachtwoord er af te halen is. misschien ook een duidelijke weergave als hij er af is. (bijv. van witte balken en achtergronden naar rood ofzo)
-nieuw filter
-nieuwe spots gefilterd

-links naar IMDB of movie meter. of IGN ligt aan het type media.
-links naar een woordenboek. bij een film staat vaak een DVD5, Cam, Telesync, rip enz enz. maar wat is dit?
Laat men er op klikken en dan misschien doorverwijzen naar een van de zovele uitleg websites. Met een duidelijk niet technische uitleg. En ook hoe moet men dit behandelen moet op deze site beschikbaar zijn. Er zullen genoeg websites zijn die dit voor eigen rekening kunnen nemen(http://www.binaries4all.nl?).
-kopieer/share optie deel het met uw vrienden via de email om posts te delen
-alle posts sluiten knop

Tweaks
-opties knop ?
-meer opties omtrent behandeling SABNZB
-Plug-in systeem. laat mensen hun eigen plug-ins maken en simpel kiezen welke plug-in men kan downloaden en beheren (denk aan taalpaketten?)
-Automatisch update systeem
-geavanceerde en simpele weergave. dit zodat de simpele gebruiker niet wordt overladen met een heleboel tweaks opties etc etc. downloaden en klaar
-interne database downloader. los van de update knop laat met een database downloaden van een externe link en stel deze gelijk automatisch in.
-stel je eigen dagen in. tot hoe ver wil ik terug kunnen kijken?
-maximale posts zichtbaar/geladen in het geheugen. zodat het programma soepel blijft werken
-bug tracker met copy paste knop
-Delen van instellingen. een optie om de filters of gehele instellingen(met uitzondering van server instellingen) over te kopieren en te delen, en uiteraard importeren
-automatische update dmv tijd of/en opstarten

Downloaden
-Computer uitschakelen na downloaden
-meer beheer reparatie en uitpak locatie etc.
-meer zicht in welke bestanden defect zijn en en hoeveel blocks het gaat
-monitoring tijdens download(dus gelijk par2 checken)
-scheduler, stel zelf in wanneer je begint met downloaden
-knop om naar het bestand toe te gaan wanneer het klaar is met downloaden

Servers
-eigen hoekje om dit opnieuw in te stellen. met SSL instellingen, porten
-test functie voor de server

Ik begin honger te krijgen dus ga maar verder na denken met een volle maag. Laat je horen wat je er van vind. En ja ik schrik zelf ook van de grote van de lijst na het typen:P

Mr.Cartmenez

Re: een paar kleine ideeen

Bericht door Mr.Cartmenez »

Haha, ziet er erg goed uit! Nu maar hopen dat Drazix meekijkt...

P.S. welkom op het forum!
Gr,

Mr. Cartmenez

"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"

Chevy93
Usenet: Wondernews
Internet: Online.nl

Bericht door Chevy93 »

LOL als dat zo door gaat is Spotnet 1.5.7 ongeveer 500 mb groot.
LOL

ben ook zeer benieuwd wat er allemaal gaat veranderen.

Topicstarter
okkies

Bericht door okkies »

Chevy93 schreef:LOL als dat zo door gaat is Spotnet 1.5.7 ongeveer 500 mb groot.
LOL

ben ook zeer benieuwd wat er allemaal gaat veranderen.
juist 93....
ik geloof dat windows XP 500mb groot is :P dit zal mischien 1/ 2 mb meer zijn. enige wat het is is enorm veel werk. zoiets gaat ook niet in een versie. en dit zijn ideeen van mij uit. weet niet eens of de maker het gelezen heeft, of hij uberhaupt op dit forum zit

Mr.Cartmenez

Het hoge geheugengebruik komt door de database en volgens gerstr ook door .net framework. Ik denk dat de maker op een gegeven moment niet meer om dit forum heen kan, de gebruikersaantallen lopen elke dag nog steeds erg op.
Gr,

Mr. Cartmenez

GameUnit
Leeftijd: 47

Bericht door GameUnit »

Mr.Cartmenez schreef:Het hoge geheugengebruik komt door de database en volgens gerstr ook door .net framework. Ik denk dat de maker op een gegeven moment niet meer om dit forum heen kan, de gebruikersaantallen lopen elke dag nog steeds erg op.

Klopt, ik hou het nu al amper bij. Ik wil koffie !!! :mrgreen:

Mr.Cartmenez

Haha ik kan het mij voorstellen, mocht je hulp nodig hebben hou ik mijzelf aanbevolgen, ik kan best wel vaak op het forum komen.
Gr,

Mr. Cartmenez

joyce31

Bericht door joyce31 »

zitten indrdaad een paar goedde dingen bij voor mensen die net iets meer kunnen dan je oma
voor mij vooral de par2 zodat je kan zien waarom iets mislukt is
maar ben al blij dat er een vervanging is voor FTD ;)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer