trage tot geen downloadsnelheid
Moderator: Moderator Team
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 mei 2011, 18:33
- Internet: ziggo
trage tot geen downloadsnelheid
De vraag is hier al verschillende keren gesteld, maar ik heb nog geen oplossing gevonden: Als ik middels spotnet een dvd wil downloaden, begint de downloadsnelheid met 1MB/sec en binnen één minuut is die 0. Dit probleem heb ik zowel bij mijn laptop met windows7 ,64bit, asl bij mijn oude computer met windows XP 32 bits. Alle windows update heb ik geinstalleerd. Kan dit aan Ziggo liggen?
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 en XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32 en 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG internet security
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: enkele weken geleden
Geef een beschrijving van je probleem.: Ik downloade tot enkele weken geleden nog met !MB/sec, maar de downloadsnelheid zakte af naar 0. De downloadsnelheid is zeer onregelmatig.
XML bestand.: Geen idee wat dit is
Internet: explorer 7 en 8
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 en XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32 en 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG internet security
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: enkele weken geleden
Geef een beschrijving van je probleem.: Ik downloade tot enkele weken geleden nog met !MB/sec, maar de downloadsnelheid zakte af naar 0. De downloadsnelheid is zeer onregelmatig.
XML bestand.: Geen idee wat dit is
Internet: explorer 7 en 8
-
- Berichten: 2396
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Re: trage tot geen downloadsnelheid
Beste spoekie,
Welkom op dit forum!
Kun je even controleren of je antivirus of firewall de boel niet vertraagd?
Welkom op dit forum!
Kun je even controleren of je antivirus of firewall de boel niet vertraagd?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
- Internet: ziggo
Re: trage tot geen downloadsnelheid
Hoi Spoekie,
Ik plak even een antwoord dat ik verderop ook al eens heb gebruikt,
Misschien kun je hier iets mee. Mij heeft het inderdaad geholpen. Verder heb ik in de servermap in de map programmadata, op de plaats van password de getallen van spotnet die spotnet er neer gezet heeft, weg gehaald en er letterlijk mijn eigen wachtwoord van ziggo gezet en deze map op alleen lezen gezet.
Het hieronderstaande verhaal is heel belangrijk, dit heb ik van Ziggo zelf gekregen en inderdaad, bij mij stond het niet goed, bij mij stond mijn speed& duplo op automatisch, dat gaf maar een halve snelheid en hij vloog om de haverklap op 0,0.
Nadat ik het veranderd had in 100 mb/s, vloog de downloadsnelheid er weer over.
Controleer of de netwerkkaart op de juiste snelheid ingesteld staat.
1. Ga naar het configuratiescherm.
2. Dubbelklik op ‘Systeem’ (bij Windows XP gaat u naar het tabblad ‘Hardware’) en klik op ‘Apparaatbeheer’.
3. Klik op het ‘ teken voor Netwerkadapters, zodat deze openvouwt.
Hier ziet u de geïnstalleerde netwerkadapters.
1. Klik met de rechtermuis op de naam van de netwerkadapter en kies ‘Eigenschappen’ en klik daarna op het tabblad ‘Geavanceerd’.
2. Afhankelijk van het merk ziet u hier een regel met de term ‘Duplex’, ‘Speed’ of ‘Mediatype’, de waarde dient op 100 Mbps (1000 Mbps bij Alles-in-1 Extra) Full Duplex te staan.
3. Sla de aanpassingen op door op ‘OK’ te klikken.
4. Sluit de overige schermen.
Let op: Staat er bij de optie ‘Duplex’, ‘Speed’ of ‘Mediatype’ geen 1000 Mbps en heeft u een Alles-in-1 Extra-abonnement, dan is de netwerkkaart mogelijk de oorzaak van het probleem. Controleer eventueel met een andere computer met een netwerkkaart welke snelheid deze ondersteunt.
Andere mogelijke oorzaken voor het niet behalen van de juiste snelheid zijn:
• Een verouderde computer.
• Virussen of spyware.
Succes en wie weet hebben anderen hier ook nog wat aan. Mocht het niet helemaal lukken, dan kun je ook nog je kanaal veranderen van je router, want vaak zit de halve wijk op het zelfde kanaal en met z'n 10nen door één deur moeten is ook niet bevoordelijk voor je snelheid.
Ik plak even een antwoord dat ik verderop ook al eens heb gebruikt,
Misschien kun je hier iets mee. Mij heeft het inderdaad geholpen. Verder heb ik in de servermap in de map programmadata, op de plaats van password de getallen van spotnet die spotnet er neer gezet heeft, weg gehaald en er letterlijk mijn eigen wachtwoord van ziggo gezet en deze map op alleen lezen gezet.
Het hieronderstaande verhaal is heel belangrijk, dit heb ik van Ziggo zelf gekregen en inderdaad, bij mij stond het niet goed, bij mij stond mijn speed& duplo op automatisch, dat gaf maar een halve snelheid en hij vloog om de haverklap op 0,0.
Nadat ik het veranderd had in 100 mb/s, vloog de downloadsnelheid er weer over.
Controleer of de netwerkkaart op de juiste snelheid ingesteld staat.
1. Ga naar het configuratiescherm.
2. Dubbelklik op ‘Systeem’ (bij Windows XP gaat u naar het tabblad ‘Hardware’) en klik op ‘Apparaatbeheer’.
3. Klik op het ‘ teken voor Netwerkadapters, zodat deze openvouwt.
Hier ziet u de geïnstalleerde netwerkadapters.
1. Klik met de rechtermuis op de naam van de netwerkadapter en kies ‘Eigenschappen’ en klik daarna op het tabblad ‘Geavanceerd’.
2. Afhankelijk van het merk ziet u hier een regel met de term ‘Duplex’, ‘Speed’ of ‘Mediatype’, de waarde dient op 100 Mbps (1000 Mbps bij Alles-in-1 Extra) Full Duplex te staan.
3. Sla de aanpassingen op door op ‘OK’ te klikken.
4. Sluit de overige schermen.
Let op: Staat er bij de optie ‘Duplex’, ‘Speed’ of ‘Mediatype’ geen 1000 Mbps en heeft u een Alles-in-1 Extra-abonnement, dan is de netwerkkaart mogelijk de oorzaak van het probleem. Controleer eventueel met een andere computer met een netwerkkaart welke snelheid deze ondersteunt.
Andere mogelijke oorzaken voor het niet behalen van de juiste snelheid zijn:
• Een verouderde computer.
• Virussen of spyware.
Succes en wie weet hebben anderen hier ook nog wat aan. Mocht het niet helemaal lukken, dan kun je ook nog je kanaal veranderen van je router, want vaak zit de halve wijk op het zelfde kanaal en met z'n 10nen door één deur moeten is ook niet bevoordelijk voor je snelheid.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
- Internet: ziggo
Re: trage tot geen downloadsnelheid
Ik ben net nog even naar het Forum van ziggo geweest en nu blijkt er er meer mensen met het zelfde probleem zitten.
Ziggo is hier wel druk mee bezig
Dit is het antwoord van Ziggo
Ziggo WebTeam Jelle25 mei 2011, 12:24
We zijn bezig geweest om capaciteit uit te bereiden. Hiervoor hebben we de servers af en toe stil gezet. de servers staan op verschillende locaties en kunnen hierdoor tijdelijk niet gesynchroniseerd worden waardoor er incomplete bestanden ontstaan. Vandaag is het afgerond en zou het over max. 30 dagen weer goed moeten werken.
Ziggo is hier wel druk mee bezig
Dit is het antwoord van Ziggo
Ziggo WebTeam Jelle25 mei 2011, 12:24
We zijn bezig geweest om capaciteit uit te bereiden. Hiervoor hebben we de servers af en toe stil gezet. de servers staan op verschillende locaties en kunnen hierdoor tijdelijk niet gesynchroniseerd worden waardoor er incomplete bestanden ontstaan. Vandaag is het afgerond en zou het over max. 30 dagen weer goed moeten werken.
-
- Supporter
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Locatie: Brabant
- Leeftijd: 110
Re: trage tot geen downloadsnelheid
Blijkt dat de updates bij Ziggo voor de problemen hebben gezorgd.
Tag aangepast naar opgelost.
Tag aangepast naar opgelost.
- wheaten
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules