Beste Bonov,Bonov schreef:Ik heb via het contactformulier contact gezocht met Eweka, het antwoord zal hopelijk wel volgen. Als het bevredigend is zet ik het hier wel neer. Ik ga er niet zonder meer vanuit dat het per se aan Eweka ligt want Spotnet is nu ook niet bepaald het meest stabiele programma.
Type in startmenu cmd en druk op <enter>. Het command window opent zich.
Type in dit windows commandscherm: ping newsreaderXXX.eweka.nl (volgens mij is overigens ping newsreader.eweka.nl al voldoende) en druk op <enter>.
(XXX staat voor je servernummer dat in je ewekamail te vinden is)
Vervolgens krijg je het nieuwe IP-adres van je ewekaserver te zien.
Dit IP-adres even invoeren in de file server.xml op de "downloads" regel. Zie hieronder:
(Op de "downloads" regel in je server.xml kan je ook gewoon newsreaderXXX.eweka.nl invullen i.p.v. het IP-adres)
Vergeet hierna niet de boel even op te slaan en het server.xml bestand op "alleen lezen" te zetten.
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.XXX" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password=""119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Met vriendelijke groet,
Marler