Kan niet reageren

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
vogelspotter
Answers: 0

Kan niet reageren

Bericht door vogelspotter »

Hallo!

Ik zit met een probleempje: ik kan niet reageren op spots in Spot-lite.. Ik heb gezocht of het probbleem meer voorkomt, maar het lijkt van niet.. Mijn gegevens: Provider: EWK, SN-lite versie 1.05, NNTPswitch staat Uit (anders zie ik geen bestandsnamen, ik werk met de 'textnews-truuk'). Kan het daarmee te maken hebben?

Tot aan de vorige versie van SN-lite kreeg ik een 'not allowed' popup, nu met 1.05 kan ik niet eens OK klikken..
Weet iemand wat er aan te doen is? Alvast bedankt.

vogelspotter
Ik heb even een tag toegevoegd.
Een fijne dag verder
- ChillManager

hjvbft

Re: Kan niet reageren

Bericht door hjvbft »

Eweka en SpotLite werken niet goed samen.
Dit komt doordat de servers van Ewewa geoptimaliseerd zijn voor specifieke taken.
Reageren kan via upload.eweka.nl en post.eweka.nl (komen beide bij dezelfde server uit).
Door andere gemeld als werkend: newsreaderXX.eweka.nl ( xx vervangen door de toegewezen newsreader nummer).
Er kan dus niet via textnews.eweka.nl een reactie geplaatst worden.
Workaround Eweka en SpotLite of handmatig het server adres elke keer aanpassen.

SpotLite Feature tracker Ticket #211: Mogelijkheid instellen aparte header, download en upload server

Topicstarter
vogelspotter

Bedankt! NewsreaderXX invullen doet het 'm.. Ik had het veranderd naar het echte IP adres, omdat daar ook wat mee was, maar voor nu kan ik i.i.g weer reageren; da's wel zo aardig..

p.s. Iets mis met m'n post, omdat ik op de Forumregels wordt gewezen?

Psion
Leeftijd: 41

Bericht door Psion »

Volgens mij ben je niet op de forum regels gewezen er is enkel een tag toegevoegd.
Zoals ik deze tag zojuist heb aangepast in opgelost.
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Mooi dat newsreaderXX.eweka.nl werkt voor plaatsen reacties. Dit was eerst niet zo.
Na het plaatsen van de reactie wel weer textnews.eweka.nl instellen omdat dit de enige
server is met een lange header retentie. Al de andere Eweka servers hebben maar een paar dagen
header retentie. Hierdoor is de kans groot dat er spots ontbreken als er niet binnen 3 a 4 dagen
de headers worden opgehaald. De headers worden opgehaald bij het starten van SpotLite.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 13 apr 2011, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
vogelspotter

@Psion: OK, Just checking..

@hjbvft: Bedankt, Instelling stond de hele tijd op 'IP adres'.. Textnews één keer in het begin ingevuld om alle headers binnen te halen. Maar als ik dus vaker dan 1x in de 4 dagen check, hoef ik niet heen en weer te veranderen, en kan ik wel reageren? Het zal niet gebeuren dat ik 4 dagen geen spots check.. :oops:
(Wel een mooi voornemen, eigenlijk..)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Klopt, zolang je binnen 4 dagen SpotLite opstart waardoor de nieuwe spots worden opgehaald kan je het zo laten staan. Dan mis je geen spots en kan je reageren bij spots.

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

hjvbft schreef: Door andere gemeld als werkend: newsreaderXX.eweka.nl ( xx vervangen door de toegewezen newsreader nummer).
Bedankt voor de tip! :thanku:
Dit werkt dus prima, maar eerder toch nooit, vandaar dat ik meer Spotnet gebruikte als Spotlite.
En om daarvoor een andere USP te nemen, zoals de maker van Spotlite suggereerde, ging me ook iets te ver. :cry:
Maar goed, het werkt perfect, weer wat geleerd... :mrgreen:

Biky

Bericht door Biky »

Kan iemand mij helpen,
Als ik iets spot op Spot-net en de mensen reageren op mij, kan ik daar kan ik daar niet op reageren.
De reactie's blijven steeds tot 51% draaien. Steeds weer opnieuw.
Dus dan reageer ik op Spot-lite, dat lukt wel.
Maar als ik spot-lite weer afsluit, zijn die reacties waar ik op gereageerd hebt WEG.
Weet iemand hoe dat kan!!

Groetjes Biky!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer