muis klik problemen ?????

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Rasta Mama
Answers: 0

Re: muis klik problemen ?????

Bericht door Rasta Mama »

Probeer eerst eens je muis op een andere pc en kijk of je hetzelfde probleem hebt.
Vaak ligt het aan de muis zelf als je hem een tijd hebt gebruikt.
Dus ik denk eerder dat je een nieuwe muis moet kopen.
Ik heb het zelf ook weleens gehad.

Gup
Algemeen Manager
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Bericht door Gup »

dondersteen7 schreef:Als ik klik op een icoon om een programma te openen, dan opent het programma altijd 2 keer.
En als ik een icoon op mijn bureau blad wil verplaatsen lukt dat niet omdat het icoon/programma dan word geopend.
En als ik van een map de naam wil veranderen moet ik wel tig klikken op naam wijzigen voordat het lukt.
Het zijn misschien maar kleine probleempjes vergeleken met andere dingen, maar ik word er wel erg kriegel van.
Wie O wie weet waar dit aan ligt, of / en weet raad.

heb je in de windows config (muis ) gekeken of je wel een intelli muis eigenschap hebt?
Maar ook of open bestand met 1 muisklik is aangevinkt? (uitvinken dus)

Mocht je geen intelli muis als standaard hebben ,adviseer ik je om dit wel even als standaard in te stellen 8-)

Kwaad kan dat nooit namelijk ;)

Mocht dit niet lukken om welke reden danook, ga dan via Apparaatbeheer met je linker muisknop op : Muizen en andere aanwijsapparaten, en dan met je rechter muisknop op HID-Muis (Human Interface Device) en kies dan installatie ongedaan maken. (mocht je extra drivers van bv Logitech hebben deze eerst verwijderen!)

Reboot (windows opnieuw opstarten) & je windows zal nieuwe hardware vinden, en zal deze (automatisch) installen als standaard intelli muis .

Ik ben benieuwd of dat helpt 8-)
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

Topicstarter
dondersteen7
Usenet: xsnews
Internet: kpn

Bericht door dondersteen7 »

Rasta mama, ik heb geen andere pc om het op uit te proberen, maar toch bedankt voor het meedenken.

Gup, ik ga nu bij mijn muis instellingen kijken, en mocht dat niet helpen dan ga ik maar eens een ander muis aanschaffen.
Deze muis zit al vanaf de aankoop van de pc erop, dus misschien is die wel aan vervaning toe zoals Rasta mama zegt.
Ik laat hier nog wel weten hoe dit afloopt.
In ieder geval erg bedankt voor alle support.
dondersteen7

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD

AfbeeldingAfbeelding

Topicstarter
dondersteen7

Nou ik heb net al het boven staande uitgeprobeerd, maar het mag niet niet baten , en ik kan alleen niet vinden waar ik
als standaard moet instellen dat ik een intelli muis heb , heb het sturprogramma bijgewerkt maar geeft aan dat dit niet nodig was , heb probleem oplosser gedaan , maar daar staat dat de muis correct werkt.
er staat in de cofiguratie van de muis dat het een HID COMPLIANT MUIS is, ik denk dat er maar eens een nieuwe muis op moet en dan word het stuur programma ook weer opnieuw aangepast , want dat hielp nu niet met deze muis.
En ach ik blijf stug door prutsen en zoeken , en ga morgen wel even een andere muis aanschaffen mocht het daar ook mee zijn dan is het waarschijnlijk iets anders in mijn pc wat dit veroorzaakt.
dondersteen7

AfbeeldingAfbeelding

Rasta Mama

Bericht door Rasta Mama »

dondersteen7 schreef:Nou ik heb net al het boven staande uitgeprobeerd, maar het mag niet niet baten , en ik kan alleen niet vinden waar ik
als standaard moet instellen dat ik een intelli muis heb , heb het sturprogramma bijgewerkt maar geeft aan dat dit niet nodig was , heb probleem oplosser gedaan , maar daar staat dat de muis correct werkt.
er staat in de cofiguratie van de muis dat het een HID COMPLIANT MUIS is, ik denk dat er maar eens een nieuwe muis op moet en dan word het stuur programma ook weer opnieuw aangepast , want dat hielp nu niet met deze muis.
En ach ik blijf stug door prutsen en zoeken , en ga morgen wel even een andere muis aanschaffen mocht het daar ook mee zijn dan is het waarschijnlijk iets anders in mijn pc wat dit veroorzaakt.
De instellingen staan meestal automatich goed, dus ik zou het probleem daar nooit zelf zoeken, behalve als je ze zelf hebt veranderd. Je kan natuurlijk ook eerst ff vragen in een pc winkel voor de zekerheid, voordat je een nieuwe koopt ;)

Topicstarter
dondersteen7

Ik heb nog geen tijd gehad om een nieuwe muis te kopen, zo gauw ik daar aan toe kom i.v.m werk ga ik er toch 1 kopen
kost me de kop ook niet.
Maar weet je wat ook zo raar is als ik een pagina open heb staan en ergens in die pagina op klik dan opent het ook het programma van het icoontje wat achter die pagina op het bureau blad staat, heel vreemd.
En hoe ik enkel en dubbel klikken moet veranderen weet ik niet , dat kon ik in het conf, programma van de muis niet vinden.
Maar ik laat hier nog weten of het probleem met een nieuwe muis is opgelost.
Allemaal vast bedankt voor alle hulp en meedenken.
dondersteen7

AfbeeldingAfbeelding

Deleted User 7399

Bericht door Deleted User 7399 »

Misschien te veel junk-files en cookies?
Dat is meestal bij mij op de PC dan...

Topicstarter
dondersteen7

Ik denk niet dat het daar aan ligt , want de cookies en junk files ruim ik bijna dagelijks op, en ik laat ook geregeld cc cleaner draaien.
dondersteen7

AfbeeldingAfbeelding

Deleted User 7399

Bericht door Deleted User 7399 »

Ahh, Okay.
Ik gebruik ook CCleaner als mijn PC meestal wat langzamer is ( Bijvoorbeeld muisklikken)
Dan start ik opnieuw and dan doet hij het meestal weer.
Misschien kan Tuneup je helpen? (Progamma)

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

Ik weet niet of je een draadloze muis hebt, maar sommige muizen willen dan ook nog wel eens van dit soort vreemde dingen doen wanneer de batterij leeg raakt.
Mocht je een draadloze muis hebt met batterij, vernieuw deze dan of bij een oplaadbare batterij, laadt deze even op en probeer het dan nog eens voordat je een nieuwe muis gaat kopen.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer