- Windows versie: Windows 7
Usenet Provider: Eweka
Internet Provider: Radboud Universiteit
Antivirus / Firewall*: NVT
Wanneer ontstond het probleem? Na opnieuw betalen Eweka account
Spotnet versie: 1.7.4
Met welk programma download je: Spotnet
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Serverinstellingen
Wat is het probleem? Deze server ondersteunt geen SSL
Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen? Hele forum afgezocht en meerdere dingen geprobeerd, maar geen succes tot nu toe.
Serverinstellingen op dit moment:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader115.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Ik ben echt radeloos, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Prefix [PROBLEEM] toegevoegd- stoledo
Deze Server ondersteunt geen SSL
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Eweka
- Internet: RU
Deze Server ondersteunt geen SSL
-
Re: Deze Server ondersteunt geen SSL
Probeer eens een andere server van eweka?!
IP-adres: sslreader.eweka.nl
Poort: 563
Dit lees ik trouwens op de site van Eweka.
Newsserver down? Controleer hier de status van uw newsserver.
Eweka heeft 160 aparte newsservers. Mogelijk is één van deze newsservers tijdelijk down, terwijl de andere newsreaders nog werken. Het personeel van Eweka doet er alles aan om de newsserver zo snel mogelijk weer up te krijgen. Voor de status van de servers kijk op status pagina.
Iedere gebruiker krijgt toegang tot één van Eweka's newsservers. Zolang het account actief is, kunt u niet veranderen van newsserver. LET OP: wanneer uw account niet-actief is door een te late betaling, wordt u, na verwerking van uw nieuwe betaling, op een andere newsserver ingedeeld.
Doet mij dus vermoeden dat je een andere eweka-server moet gebruiken.
IP-adres: sslreader.eweka.nl
Poort: 563
Dit lees ik trouwens op de site van Eweka.
Newsserver down? Controleer hier de status van uw newsserver.
Eweka heeft 160 aparte newsservers. Mogelijk is één van deze newsservers tijdelijk down, terwijl de andere newsreaders nog werken. Het personeel van Eweka doet er alles aan om de newsserver zo snel mogelijk weer up te krijgen. Voor de status van de servers kijk op status pagina.
Iedere gebruiker krijgt toegang tot één van Eweka's newsservers. Zolang het account actief is, kunt u niet veranderen van newsserver. LET OP: wanneer uw account niet-actief is door een te late betaling, wordt u, na verwerking van uw nieuwe betaling, op een andere newsserver ingedeeld.
Doet mij dus vermoeden dat je een andere eweka-server moet gebruiken.
Laatst gewijzigd door Heppieboeddah op 31 mar 2011, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Usenet: Easyusenet+Lightning
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 50
Je hebt geen server ingevuld bij Headers.
Je servers.xml zou er zo moeten uitzien:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader115.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Je servers.xml zou er zo moeten uitzien:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
-
De server sslreader.eweka.nl en en textnews.eweka.nl (gebruikt het ssl certificaat van sslreader.eweka.nl) ondersteunen ssl. De upload.eweka.nl en newsreaderXX.eweka.nl ondersteunen geen ssl.
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-
Dankjewel hjvbft. Dit moet inderdaad de oplossing zijn voor dit probleem. Ik was even aan het lezen geslagen in het eweka topic en was ook tot deze conclusie gekomen. Je was me voor met je reactiehjvbft schreef:De server sslreader.eweka.nl en en textnews.eweka.nl (gebruikt het ssl certificaat van sslreader.eweka.nl) ondersteunen ssl. De upload.eweka.nl en newsreaderXX.eweka.nl ondersteunen geen ssl.
]

-
- Usenet: Eweka
- Internet: RU
-
Goed zo! Alweer een forumgebruiker gelukkig! 
Met dank aan hjvbft

Met dank aan hjvbft

-