Authenticatie verplicht
Moderator: Moderator Team
-
Authenticatie verplicht
Hallo allemaal,
ook ik ben nieuw met spotnet en ik loop een beetje vast.
ik zal uitleggen wat ik gedaan heb.
Ik heb spotnet geinstaleerd op mijn windows 7 computer. Spot net wil ik puur gebruiken om te kijken wat ik kan downloaden het daadwerkelijk downloaden doe ik m et binreader.
Omdat ik maar een hele kleine database kreeg heb ik op het forum gezocht en daar heb ik gevonden dat ik het server bestandje moest aanpassen. Dit heb ik gedaan en kreeg een geweldige grote database.
Zo ziet ht bestandje er nu uit:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
ik heb in spotnet zelf de download knop gezet op NZB openen ( dit zodat ik dus download met binreader)
Als ik nu dus gaat zoeken en iets gevonden heb klik ik er dubbel op en zie ik de blauwe pijl aan de rechterkant.
als ik daar op druk krijg ik de melding:
Kan geen verbinding maken Authenticatie verlplicht.
ik heb al vele dingen geprobeerd opnieuw instaleren het server bestandje aanpassen met mijn gegevens van usenetxl in regel 3 en 4 maar niks helpt.
kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt
Groeten dave
ook ik ben nieuw met spotnet en ik loop een beetje vast.
ik zal uitleggen wat ik gedaan heb.
Ik heb spotnet geinstaleerd op mijn windows 7 computer. Spot net wil ik puur gebruiken om te kijken wat ik kan downloaden het daadwerkelijk downloaden doe ik m et binreader.
Omdat ik maar een hele kleine database kreeg heb ik op het forum gezocht en daar heb ik gevonden dat ik het server bestandje moest aanpassen. Dit heb ik gedaan en kreeg een geweldige grote database.
Zo ziet ht bestandje er nu uit:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
ik heb in spotnet zelf de download knop gezet op NZB openen ( dit zodat ik dus download met binreader)
Als ik nu dus gaat zoeken en iets gevonden heb klik ik er dubbel op en zie ik de blauwe pijl aan de rechterkant.
als ik daar op druk krijg ik de melding:
Kan geen verbinding maken Authenticatie verlplicht.
ik heb al vele dingen geprobeerd opnieuw instaleren het server bestandje aanpassen met mijn gegevens van usenetxl in regel 3 en 4 maar niks helpt.
kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt
Groeten dave
-
Re: Authenticatie verplicht
Deze 2 regels dien je aan te passen naar je eigen newsserver:
<Server Type="Downloads" Server="SERVER" Username="USERNAME" Password="PASSWORD" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="SERVER" Username="USERNAME" Password="PASSWORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="SERVER" Username="USERNAME" Password="PASSWORD" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="SERVER" Username="USERNAME" Password="PASSWORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Mr. Cartmenez
-
-
heb het gedaan zoals je zei.
Als ik dan spotnet opstart krijg ik weer het scherm selecteer provider.
Hier staan dan de gegevens van mijn eigen newsserver in.
als ik dan op ok klik krijg ik weer de kleine database zeg maar.
Als ik dan spotnet opstart krijg ik weer het scherm selecteer provider.
Hier staan dan de gegevens van mijn eigen newsserver in.
als ik dan op ok klik krijg ik weer de kleine database zeg maar.
-
- Usenet: IPv6 & Tele2
- Internet: Tele2 @ 20Mb/s
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
Oke, verander dus je servers.xml naar op hetzelfde maniertje wat Cartman als zei. Wat je dan moet doen is dat je dan bij servers.xml "Alleen lezen" aanvinkt (kan je vinden bij eigenschappen). Dit zorgt ervoor dat Spotnet het bestand ongewenst aanpast.
Wat je ook kan doen is dit:
- Haal spots op met je provider
- Sluit Spotnet af
- Haal nu spots op met die news2.neva.ru
- Sluit Spotnet af
- Ga nu naar de map waar ook die servers.xml staan
- Kopieer de naam van het .spots-bestand die van je provider is (bijvoorbeeld: provider.spots)
- Verwijder het .spots-bestand die van je provider is
- Hernoem nu het .spots-bestand van die news2.neva.ru naar je provider (dus bijvoorbeeld news2.neva.ru.spots word naamvanprovider.spots)
Lukt het nu?
Wat je ook kan doen is dit:
- Haal spots op met je provider
- Sluit Spotnet af
- Haal nu spots op met die news2.neva.ru
- Sluit Spotnet af
- Ga nu naar de map waar ook die servers.xml staan
- Kopieer de naam van het .spots-bestand die van je provider is (bijvoorbeeld: provider.spots)
- Verwijder het .spots-bestand die van je provider is
- Hernoem nu het .spots-bestand van die news2.neva.ru naar je provider (dus bijvoorbeeld news2.neva.ru.spots word naamvanprovider.spots)
Lukt het nu?
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson
R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD
R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD
-
Heb eerst geprobeerd het bestandje te veranderen naar alleen lezen dat werkte niet dus heb ik het 2e geprobeerd wat je zei en nu werkt het perfect !
Heel erg bedankt beide voor de hulp !
Heel erg bedankt beide voor de hulp !
-
Probleem verholpen! --> Gesloten
Niet eens met het slotje? Stuur mij een PB.
Niet eens met het slotje? Stuur mij een PB.
Gr,
Mr. Cartmenez
Mr. Cartmenez