Spotnet heel traag bij verwijzing naar eigen NAS (sabnzbd)
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Online
Spotnet heel traag bij verwijzing naar eigen NAS (sabnzbd)
Hoi,
Ik heb de settings.xml file aangepast zodat de downloads direct op m'n NAS thuis worden gedaan.
Dit werkt precies zoals ik had verwacht, echter maak het de applicatie vreselijk traag.
Het duurt minstens 10 seconden (soms wel 30, geeft tevens melding dat de applicatie niet meer reageerd) voordat de applicatie reageerd wanneer ik een andere button aanklik.
Ik haal nog niet eens nieuwe posts op of selecteer een ander filter, maar ik wissel gewoon tussen 2 tabbladen die nog open staan.
Is hier iets aan te doen ? het lijkt wel of hij bij elke handeling verbinding maakt met m'n NAS thuis, dit kan je ook zien aan de Downloads tab, hier zie je de actuele status van de downloads, volgens mij kost dit onnodige bandbreedte.
Ik heb liever dat hij deze niet laat zien en dat de interface gewoon snel werkt dan nu waarbij het helemaal niet meer fijn werken is met deze applicatie.
suggesties ?
Ik heb de settings.xml file aangepast zodat de downloads direct op m'n NAS thuis worden gedaan.
Dit werkt precies zoals ik had verwacht, echter maak het de applicatie vreselijk traag.
Het duurt minstens 10 seconden (soms wel 30, geeft tevens melding dat de applicatie niet meer reageerd) voordat de applicatie reageerd wanneer ik een andere button aanklik.
Ik haal nog niet eens nieuwe posts op of selecteer een ander filter, maar ik wissel gewoon tussen 2 tabbladen die nog open staan.
Is hier iets aan te doen ? het lijkt wel of hij bij elke handeling verbinding maakt met m'n NAS thuis, dit kan je ook zien aan de Downloads tab, hier zie je de actuele status van de downloads, volgens mij kost dit onnodige bandbreedte.
Ik heb liever dat hij deze niet laat zien en dat de interface gewoon snel werkt dan nu waarbij het helemaal niet meer fijn werken is met deze applicatie.
suggesties ?
-
Re: Spotnet heel traag bij verwijzing naar eigen NAS (sabnzb
Het is niet veel hulp, maar goed om te weten :
Nadelen van NAS :
De prestaties ten opzichte van SAN zijn lager doordat de data door tragere netwerkprotocollen verzonden moet worden.
De LAN-prestaties kunnen dalen.
Nadelen van NAS :
De prestaties ten opzichte van SAN zijn lager doordat de data door tragere netwerkprotocollen verzonden moet worden.
De LAN-prestaties kunnen dalen.
2 suggesties Piet:
1. Laat SABnzbd op je NAS draaien
2. Goed checken of er geen shares zijn die niet meer werken etc., want Spotnet blijft dan zoeken op je LAN en veroorzaakt veel vertraging
Laat maar weten wat je met dit topic wil Piet
1. Laat SABnzbd op je NAS draaien
2. Goed checken of er geen shares zijn die niet meer werken etc., want Spotnet blijft dan zoeken op je LAN en veroorzaakt veel vertraging
Laat maar weten wat je met dit topic wil Piet
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Online
@peterpc, ik ben me heel goed bewust van de huidige beschikbare technische middelen en de voors en tegens hiervan, echter denk ik niet dat dit een discussie is die we hier moeten voeren, een NAS kan uitstekende prestaties behalen en als het nodig is een heel bedrijf voorzien van mail en file services (afhankelijk van type NAS uiteraard)
Jij hebt het over de LAN prestaties, maar ik benader mijn NAS via Internet vanaf een andere lokatie.
@gerstr ik maak gebruik van SABnzbd op m'n NAS, en benader deze via Internet, dus van openstaande shares is geen sprake.
Ik denk zelf dat het komt doordat Spotnet een permanente verbinding met m'n NAS onderhoud via SABnzbd, dit kan je zien doordat de actuele (realtime) download status van de downloads op m'n NAS vanuit Spotnet te zien is. als deze status niet zichtbaar zou zijn denk ik dat dit al behoorlijk wat performance winst kan opleveren.
Ben ik de enige met dit probleem ?
Jij hebt het over de LAN prestaties, maar ik benader mijn NAS via Internet vanaf een andere lokatie.
@gerstr ik maak gebruik van SABnzbd op m'n NAS, en benader deze via Internet, dus van openstaande shares is geen sprake.
Ik denk zelf dat het komt doordat Spotnet een permanente verbinding met m'n NAS onderhoud via SABnzbd, dit kan je zien doordat de actuele (realtime) download status van de downloads op m'n NAS vanuit Spotnet te zien is. als deze status niet zichtbaar zou zijn denk ik dat dit al behoorlijk wat performance winst kan opleveren.
Ben ik de enige met dit probleem ?
-
In settings.xml kun je de SabRefresh waarde verhogen, hiermee bepaal je hoe vaak het overzicht geupdate word.
Repelsteeltje schreef:In settings.xml kun je de SabRefresh waarde verhogen, hiermee bepaal je hoe vaak het overzicht geupdate word.
idd Piet - dit zou een stuk van de oplossing zijn. Ik las je verhaal verkeerd.
Als dit niet werkt en je gebruikt Spotnet vaak er naast zou ik Spotnet loskoppelen van je NAS SABnzbd door gewoon weer je NZB te downloaden en direct op je NAS te zetten.
-
Ik voer helemaal geen discussie, ik gaf alleen maar de negatieve dingen aan m.b.t. NAS. En waarom zou je rare dingen willen doen met NAS, terwijl het hele usenet gebeuren helemaal niks met NAS, DAS of SAN te maken heeft.piet200 schreef:@peterpc, ik ben me heel goed bewust van de huidige beschikbare technische middelen en de voors en tegens hiervan, echter denk ik niet dat dit een discussie is die we hier moeten voeren, een NAS kan uitstekende prestaties behalen en als het nodig is een heel bedrijf voorzien van mail en file services (afhankelijk van type NAS uiteraard)