- Windows versie: Vista
Usenet Provider: Giga
Internet Provider:UPC
Antivirus / Firewall*:Zonealarm
Wanneer ontstond het probleem? Bij Upgrade van 1.53 naar 1.7.4
Spotnet versie:1.7.x
Wat is het probleem?
Ik heb versie 1.5.3 ge-upgrade naar 1.7.4, gewoon download en install.
In Spotnet 1.7.x maak ik een eigen filter aan op een specifiek Genre onder Beeld. Met dit filter krijg ik 0 resultaten.
Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen?
Ik heb 1.5.60 ge-installeerd. Daar werkt het filter wel.
Ik heb 1.7(.0) ge-installeerd, Daar werkt het niet meer.
Is dit een bekend probleem? Ik zie hem geloof ik niet in de buglijst staan.
Eigen Filters werken niet na upgrade
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: giganews
- Internet: upc
Eigen Filters werken niet na upgrade
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Re: Eigen Filters werken niet na upgrade
Dat komt omdat de filters op een andere manier gecodeerd worden, je moet je filters.xml bestand wissen en nieuwe downloaden.
-
IK heb spotnet ge-de-instaleerd en de Program Data\spotnet directory verwijderd.
Daarna 1.7.4 ge-instaleerd maar zonder resultaat, de eigen filters doen het nog steeds niet.
Daarna 1.7.4 ge-instaleerd maar zonder resultaat, de eigen filters doen het nog steeds niet.
-
- Usenet: Easyusenet+Lightning
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 50
De filters worden vanaf versie 1.7.0 anders opgebouwd. je oude bestand is dus niet bruikbaar voor de nieuwere versies.
Je kunt diverse filters downloaden op spotnet of hier op t forum, o.a. deze: viewtopic.php?f=37&t=2086
Tevens is hier een mooi tooltje te downloaden om het hele filtergebeuren aan te passen: viewforum.php?f=49
Je kunt diverse filters downloaden op spotnet of hier op t forum, o.a. deze: viewtopic.php?f=37&t=2086
Tevens is hier een mooi tooltje te downloaden om het hele filtergebeuren aan te passen: viewforum.php?f=49
-
Als ik in een 'maagdelijke' installatie van spotnet een eigen filter aanmaak dan mag ik er toch van uit gaan dat dat filter gaat werken. Helaas is dat niet het geval.
-
Oke dat is inderdaad een ander verhaal... Vreemd! Maar heb je al eens geprobeerd om GEXA te downloaden en gebruiken om filters te maken?? dat werkt bij mij i.i.g. wel. Hoop dat dat voor jou ook het probleem oplost.gammodel schreef:Als ik in een 'maagdelijke' installatie van spotnet een eigen filter aanmaak dan mag ik er toch van uit gaan dat dat filter gaat werken. Helaas is dat niet het geval.
-
Nee, ben welliswaar een techneut enkan ook overweg met XML en zo maar je wordt er zo moet van. Al die bug en workarounds daar heb ik er op mijn werk genoeg van. Als ik thuis wat wil downloaden moet het gewoon werken zonder al die poespas. Dus ik denk dat ik moet wachten op de volgende release.... 

-
gammodel schreef:Nee, ben welliswaar een techneut enkan ook overweg met XML en zo maar je wordt er zo moet van. Al die bug en workarounds daar heb ik er op mijn werk genoeg van. Als ik thuis wat wil downloaden moet het gewoon werken zonder al die poespas. Dus ik denk dat ik moet wachten op de volgende release....
Tja ik begrijp het wel inderdaad, maar laten we niet vergeten dat Drazix dit programma in zn vrije tijd ontwikkeld en nog kostenloos ook, dus we moeten af en toe een beetje geduld hebben. We mogen blij zijn dat iemand dit initiatief heeft genomen zodat we allemaal onze hobby kunnen blijven uitoefenen.
Er zal binnenkort wel weer een nieuwe release verschijnen, waar weer een hoop verbeteringen in zijn verwerkt.
Overigens werkt spotnet bij mij zonder enig probleem, met zelf gemaakte filters en alles.
-
Dat maakt het voor een "eenvoudige" ontwikkelaar wel lastig om zo'n probleem te debuggen denk ik.
Vooralsnog kan ik leven met de standaard filters en dan sorteren op Genre... is wat heen en weer scrollen maar het werkt.
Vooralsnog kan ik leven met de standaard filters en dan sorteren op Genre... is wat heen en weer scrollen maar het werkt.
-
Deze al eens geprobeerd?: viewtopic.php?f=37&t=2149gammodel schreef:Dat maakt het voor een "eenvoudige" ontwikkelaar wel lastig om zo'n probleem te debuggen denk ik.
zijn overzichtelijk en werken naar behoren. Eventueel makkelijk zelf aan te passen in filters.xml of via GEXA. Ik heb dat zelf ook gedaan omdat ik niet tevreden was en het is mij zonder enige programmeerervaring heel makkelijk gelukt. Heb spotnet nu zoals ik het wil hebben.
Overigens op welk genre wil jij kunnen sorteren? want ik heb ook al ergens gelezen dat sommige subcatagorieën nog niet voorhanden zijn in spotnet. Dat komt dus bij een volgende release. dan zou je dus net die pech hebben dat die van jou daarbij zit