Geen nieuwe spots meer.

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
cisca46
Answers: 0

Geen nieuwe spots meer.

Bericht door cisca46 »

• Windows versie: vista
    Usenet Provider: powernews.nl
    Internet Provider: KPN
    Antivirus / Firewall*:
    Wanneer ontstond het probleem? zaterdag 19 maart
    Spotnet versie:1.7.1
    Met welk programma download je: spotnet
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?nee
    Wat is het probleem? krijg geen nieuwe spots meer binnen
    Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen? andere versies gedownload maar het probleem bleef hetzelfde.
    Vanaf zaterdagmorgen 9.00 uur krijg ik geen nieuwe spots meer binnen. Wie kan mij helpen om dit op te lossen. Ik ben nog niet zo heel lang op spotnet, maar wat ik binnen heb gehaald ging okee. Wie kan mij helpen?

bob2006

Re: Geen nieuwe spots meer.

Bericht door bob2006 »

ik heb het zelfde probleem.
bij begon de ellende rond 11 uur

Henri_Christel
Usenet: Usenet4U
Internet: Ziggo
Leeftijd: 62

Bericht door Henri_Christel »

hier ook en de melding attempt to write a readonly database

Topicstarter
cisca46

Bericht door cisca46 »

Bij mij geeft ie ook nog Abort due to constraint violation constraint failed aan. Zou er iemand zijn die ons hiermee kan helpen? Ik hoop het zo, want ik kan al niet meer zonder.

satan11

Bericht door satan11 »

satan11 schreef:Hier het zelfde probleem. Wat ook vreemd is dat hij weer steeds alle reacties langzaam inlaadt. Ik zit trouwens bij Easyusenet dus het is niet alleen een XSnews probleem.

ben weer terug gegaan naar
<Server Type="Headers" Server="news.mi.ras.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

toen alle spots bij gewerkt tot nu
deze oplossing stond ook al een keer gepost in zie link viewtopic.php?f=3&t=2045

atlihan
Usenet: Hitnews

Bericht door atlihan »

Henri_Christel schreef:hier ook en de melding attempt to write a readonly database

de database staat op readonly dat moetje veranderen, omdat die op readonly staat kan hij alleen maar lezen en niet erin schrijven, dat vinkje weghalen en het zou moeten werken,

ProgramData/Spotnet/.........DB bestand

;)

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

Het probleem van geen nieuwe spots binnen krijgen ligt in 9 van de 10 gevallen bij de usenetprovider. Heb er zelf afgelopen week ook mee te maken gehad en hier lag het probleem ook bij mijn provider (Easyusenet).

Overigens maken XSnews en Easyusenet gebruik van dezelfde servers bij mijn weten.

Wat betreft de foutmelding die Henri_Christel krijgt, dat ligt er waarschijnlijk aan dat je database bestand of "alleen lezen" staat.
Ga naar C:\ProgramData/Spotnet (verborgen map) en rechtsklik op het bestand met de extensie .db (genaamd naar je nieuwsprovider, bij mij heet ie reader.easyusenet.nl.db). Hier kies je voor eigenschappen. Er opent dan een scherm waar bij jou waarschijnlijk "alleen lezen" staat aangevinkt. Haal het vinkje daar weg en klik op OK. Nu moet voor jou het probleem als het goed is verholpen zijn.

succes...
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Topicstarter
cisca46

Bericht door cisca46 »

Ik heb een oplossing gevonden. In plaats van powernews.nl heb ik news.cabrium.nl ingevuld en geen wachtwoord en geen gebruikersnaam ingevuld. Kan ik later weer veranderen. Hopelijk blijft het deze keer een beetje werken. :!:

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

Dat is inderdaad een tijdelijke oplossing wat goed bruikbaar is. Het enige nadeel is dat deze server geen reacties laadt.

Maar het hoofdprobleem ligt dus toch bij de provider. Gewoon afwachten en het zal zich vanzelf oplossen. Je kunt eventueel even een mailtje sturen naar je niewsprovider, zodat ze i.i.g op de hoogte zijn van het probleem. Het gaat alleen maar om de headers van berichten. De bestanden zelf staan er gewoon op.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Killkenny
Usenet: download2day
Internet: tele2

Bericht door Killkenny »

Ook hier sinds zaterdag ( 19-03 ) geen nieuwe spots meer ontvangen. Newsserver is download2day. Tot zaterdag nooit problemen mee gehad. Ik kan in mijn program files bij spotnet geen ( verborgen ) bestand vinden met de extensie db.
Lijkt me ook vreemd dat het aan mijn newsserver zou liggen, daar ik geen instellingen heb verandert. Iemand een idee?

gr. jack
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer