Requests

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Answers: 0
Contacteer:

Re: Requests

Bericht door KoffieBo0N »

Maar de requests van FTD werden op het forum gesteld, niet in FTD zelf ;).

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

StripHeldNL schreef:Maar de requests van FTD werden op het forum gesteld, niet in FTD zelf ;).
Dat klopt... Naja ik zou zeggen overleg eens met Drazix. Hij is de bedeneker van spotnet en zal dus weten hoe makkelijke/moeilijk het is om dit soort functie toe te voegen.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Wat een oplossing kan zijn zonder Spotnet in gevaar te brengen is een apart programma of een uitbreiding.
Bijv. SpotSearch en plaatst een tekstbericht met wat gezocht word in een free groep die weinig gebruikt word (geen nieuwe groep aanmaken). De reacties hierop in een andere free groep. Hierdoor kan door andere die dit ook zoeken of gevonden hebben gereageerd worden. Hierdoor word er echter waarschijnlijk niet meer of minder zelf gezocht. Het is immers makkelijker om een ander te laten zoeken. Ook worden usenet providers gebruikt met diverse retenties. De één heeft bijv. 30 dagen en de ander heeft 900 dagen.

markvermeer1969

Bericht door markvermeer1969 »

Ik zou ook willen pleiten voor een onafhankelijk programma of forum. Want met een integratie binnen spotnet zet je wel heel makkelijk de deur open voor BREIN.
Op dit moment merk ik al dat spotnet wordt vervuild met menig request.
Wordt daar vervolgens met een upload op gereageerd dan is BREIN ook al weer een stap dichterbij.
Laten we dus zorgen dat we spotnet zo zuiver mogelijk houden. :mrgreen: :thanku:

Gup
Algemeen Manager
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Bericht door Gup »

stoledo schreef:
StripHeldNL schreef:Maar de requests van FTD werden op het forum gesteld, niet in FTD zelf ;).
Dat klopt... Naja ik zou zeggen overleg eens met Drazix. Hij is de bedeneker van spotnet en zal dus weten hoe makkelijke/moeilijk het is om dit soort functie toe te voegen.

Stel nou dat wij geen verbintenis hebben met de maker? Het enige dat we kunnen doen we nu al, wie weet leest ie mee ;)
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

Gupje75 schreef:Stel nou dat wij geen verbintenis hebben met de maker? Het enige dat we kunnen doen we nu al, wie weet leest ie mee ;)
Dat zou natuurlijk niet slecht zijn :)

Stiekem hoop ik dat hij bezig is met een update van spotnet, maarja dan heeft ie weer geen tijd om dit te lezen...... dilemma! :lol:

Ach het maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik vind dat hij wel een standbeeld verdient voor het maken van dit mooie stukje software. Dankzij hem kunnen wij allemaal onze hobby blijven beoefenen. (Respect) (Respect) (Respect)
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Topicstarter
FourthRock

Bericht door FourthRock »

FourthRock schreef:Stel je voor dat er een tweelingversie van Spotnet gemaakt wordt (SpotReq) die naar nieuwsgroep free.pt.req kijkt...
hjvbft schreef:Wat een oplossing kan zijn zonder Spotnet in gevaar te brengen is een apart programma of een uitbreiding.
Bijv. SpotSearch en plaatst een tekstbericht met wat gezocht word in een free groep die weinig gebruikt word (geen nieuwe groep aanmaken). De reacties hierop in een andere free groep. Hierdoor kan door andere die dit ook zoeken of gevonden hebben gereageerd worden. Hierdoor word er echter waarschijnlijk niet meer of minder zelf gezocht. Het is immers makkelijker om een ander te laten zoeken. Ook worden usenet providers gebruikt met diverse retenties. De één heeft bijv. 30 dagen en de ander heeft 900 dagen.
Great minds think alike...
-

denniz
Usenet: eweka
Internet: upc

Bericht door denniz »

Is er niet (zoals vele zoekmachines werken) een manier waar iemand (de leecher) kan zoeken en de zoekopdrachten door anderen (posters) gelezen kunnen worden zodat deze search binnen korte tijd op spotnet kan staan?

mijn idee klinkt ingewikkeld volgens mij :lol:

bimbam2
Usenet: Tweaknews
Internet: Telfort Glasvezel
Leeftijd: 61

Bericht door bimbam2 »

Als er een request tool is, los of en onderdeel van Spotnet kan Brein daar niks mee. Zolang opslag van data maar niet gebeurd op een te controleren server.
Als het loopt, dan loopt het.
Ik heb daar 16-03 een omschrijving van gemaakt in de featuretracker:
Ik zal proberen te beschrijven hoe ik denk dat het er uit kan zien.
In spotnet een onderdeel "requests" met een lees en en een aanvraagmogelijkheid.
Het scherm om aan te vragen heeft in grote lijnen dezelfde opbouw als het "toevoegscherm"voor een spot.

De request wordt dan op usenet gepost en niet in een binaries maar in een textgroep.
Tijdens ophalen van de spots wordt het request leesgedeelte gevuld met de inhoud uit die textgroep.
In plaats van de textgroep zou ook ook dezelfde groep gebruikt kunnen worden als waarin de nzb bestanden gepost worden.

markvermeer1969

Bericht door markvermeer1969 »

Ik heb hier de volgende mening over:
Het gaat er niet alleen om dat Brein weinig kan, het gaat er ook om of je illegaal bezig bent.
Dat de database gedecentraliseerd is zegt niet alles. In het (FTD-)oordeel van de rechter ligt namelijk nadrukkelijk besloten dat het uploaden niet mag worden gestimuleerd. Dus wanneer je een request-module gaat toevoegen aan Spotnet, dan doe je juist dat weer wat de rechter heeft verboden, want in principe vraag je dan of iemand datgene wil posten (lees:uploaden). Toegegeven het wordt wel moeilijk voor Brein om wat te doen omdat ze de database niet uit de lucht kunnen halen en ze kunnen ook mensen niet dwingen om Spotnet niet meer te gebruiken, maar ze kunnen iemand misschien wel weer laten dagvaarden met als inzet het maken van nieuwe versies van spotnet cq. ondersteuning te laten verbieden bijvoorbeeld. Niet dat ze daar veel mee opschieten maar ik zou in ieder geval de kat niet op het spek binden en proberen te opereren binnen het oordeel van de rechter.M.a.w laten we het onszelf niet moeilijk maken :|
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer