Online mini FTD

Moderator: Moderator Team

Arjenlodder
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Telfort

Re: Online mini FTD

Bericht door Arjenlodder »

asenegawa schreef:
maykel schreef: maar je bent erg goed op weg.
(
Ik denk dat het niet de bedoeling geweest is van Arjen om een volledige FTD kloon neer te zetten want anders had die er volgens mij al wel gestaan.
Arjen ik hoop dat Brein je nog een hele poos met rust gaat laten, maar ik ben bang dat nu je kloon bekend geworden is, ze binnenkort toch wel een mailtje zullen sturen.
Wanneer je na zo'n aanschrijving alleen in zeer beperkte kring dit initiatief wilt voortzetten dan doe je er dan verstandig aan om er een neutrale pagina voor te zetten waarop je familie kan inloggen met de gegevens die jij verstrekt.
Op manier houdt je het overzicht in eigen hand en ook Brein wat beter buiten de deur.
Succes!
Hey,
Je hebt het helemaal juist... Het was niet mijn bedoeling.
Ik heb zelfs een robots.txt gemaakt met disallow all... Zodat het niet geïndexeerd wordt, maar dit zal ik verkeerd hebben gedaan ofzo.

Ik laat mij niet zomaar afsluiten door Brein, ze hebben namelijk geen poot om op te staan en dat weten ze zelf ook.

Een comment-systeem ga ik er absoluut niet inbouwen, dan krijgen we namelijk requests en vragen over cracks. Dat is nu net niet de bedoeling.

Topicstarter
richman073
Usenet: PowerNews
Internet: Online

Bericht door richman073 »

FTD is veroordeeld vanwege het feit dat zij verwijzingen geven naar content op usenet. Downloaden in Nederland is legaal volgens de rechter, uploaden niet. De verwijzingen naar usenet content zouden uploaden stimuleren, FTD moest dus sluiten.
Ditzelfde geldt voor de diverse fora die aangepakt zijn door Brein: die fora stonden vol met spots, c.q. verwijzingen. Het aanbieden van die spots zou uploaden stimuleren, volgens de rechter.
Brein kan hier ook tegen optreden, net zoals bij FTD/andere NZB fora, maar we zullen hopen van niet. (Respect)
Mocht het zover komen dan zul je moet stoppen, nl. het FTD arrest biedt voldoende grond om in soortgelijke zaken eenzelfde uitspraak te verwachten.

Zoals hierboven stond zou je de site privé kunnen houden, zoals het voor jezelf bedoeld was. ;)

N.B. bevindt Spotnet zich in precies dezelfde situatie, deze kan ook gewoon door Brein aangepakt worden. Vele menen dat dat onmogelijk is aangezien Spotnet geen centrale database aanhoudt, maar dat was ook niet per definitie de reden waarom FTD moest sluiten. Spotnet host zelf geen spots, maar maakt het wel makkelijker spots te vinden, en dit is nu juist de reden dat FTD moest sluiten. Een 'TV-gids voor usenet' mag, maar het maakt het zoeken makkelijker, dat zou uploaden stimuleren, en daarom moest FTD dus sluiten.

Downloaden mag -> Usenet content makkelijker vindbaar maken door spots mag > Echter als dit uploaden stimuleert mag dat niet
Het idee van een centrale database wel of niet deed hier dus weinig aan af.

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

Arjenlodder schreef: Ik laat mij niet zomaar afsluiten door Brein, ze hebben namelijk geen poot om op te staan en dat weten ze zelf ook.
Arjan dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat Brein gesteund wordt door een miljarden industrie en ze daardoor gemakkelijk rechtszaken kunnen aanspannen.
Ze worden hierin bijgestaan door peperdure topadvocaten.
Ook al weet Brein van tevoren al dat ze een rechtszaak grotendeels gaan verliezen toch zetten ze door, ze hebben immers geld genoeg en niet geschoten is altijd mis.
Maar...heb jij als het er op aan komt een bedrag tussen 2.500 en 5000 euro op de plank liggen om je gelijk te verdedigen en ben jij bereid die daaraan uit te geven?
Dit is eigenlijk de grootste reden waarom allerlei sites en fora na een brief van Brein door de eigenaars offline gezet werden.
Ze hadden misschien wel geheel of gedeeltelijk gelijk maar hadden ook simpelweg het geld niet om zich te verdedigen of wilden dergelijke hoge kosten niet maken.
Dit is de enige reden waarom dat Brein de laatste tijd zo succesvol geweest is met het offline krijgen van allerlei sites en fora.
De uitspraak over FTD sloeg op FTD en niet op andere sites en fora en Brein had tegen elk van die sites apart een rechtszaak moeten beginnen wanneer de eigenaren van die sites en fora geen gehoor hadden gegeven aan de (onterechte) sommatie van Brein.
Bij Brein weten ze dit heus wel maar ze weten ook dat wij gewone mensen een rechtszaak financieel niet aan kunnen of willen en dan maar de weg van de minste weerstand kiezen.
Bij Brein hebben ze de financiën wel en maken daar handig gebruik of zeg maar misbruik van en het maakt ze daarbij niet uit of ze wel of geen gelijk hebben.
I'm trying to be...who I really am...the true me...

Arjenlodder
Usenet: Eweka
Internet: Telfort

Bericht door Arjenlodder »

Bedankt voor de reacties, dit verduidelijkt wat dingen voor mij.

Ik spoor mensen totaal niet aan om te downloaden. Of zien jullie hierin wel iets wat mensen aanspoort?

Ik heb dat geld niet op de plank liggen en ben een scholier. 18+, dat wel. Daarom ben ik niet meer afhankelijk van mijn ouders en als er een rechtzaak tegen mij aangespannen wordt krijg ik een gratis advocaat aangewezen, toch?
Dit is even heel kort gezegd wat ik ervan begrijp. Ik kan het natuurlijk ook volledig verkeerd hebben. Ik hoor het wel.

asenegawa

Bericht door asenegawa »

Arjen, nogmaals ik vind het heel aardig wat je gemaakt hebt en eigenlijk zou ik willen zeggen: dat zouden meer mensen moeten doen. :goed:
Maar.....je kunt als je pech hebt nogal wat problemen krijgen.
Gratis advocaten bestaan niet in Nederland, je kunt bij een laag inkomen wel in aanmerking komen voor gefinancierde rechtshulp.
Dat wil zeggen dat een deel van de juridische kosten door de Staat wordt gedragen.
Het gaat dus echt niet voor niets en de eigen bijdrage is vaak behoorlijk.
In het geval dat er een civiele procedure wordt gevoerd, loop je wanneer je de zaak geheel of gedeeltelijk verliest het risico dat je ook in de proceskosten of een deel daarvan wordt veroordeeld.
Deze kosten worden niet vergoed door de Staat en moet je daarom zelf betalen.
Al met al zit je dan toch al snel op een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro wat je toch nog zelf bij moet dragen bij geheel of gedeeltelijk verlies.

Het lijkt er nu misschien een beetje op of ik je het draaien van de site een beetje tegen wil maken maar dat is niet zo.
Ik wil je geen zand in de ogen strooien en je gewoon attenderen op de valkuilen waar je in kunt trappen.
Mijn advies aan jou is daarom:
Laat het nu gewoon draaien zolang als het goed gaat en wanneer je problemen krijgt met Brein of zo haal het dan off-line en zet er een pagina voor waar je vrienden en familie op kan inloggen met de door jouw aan hen verstrekte gegevens.
Op die manier heb je dan toch je doel bereikt.
Laatst gewijzigd door asenegawa op 19 mar 2011, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

zullen we het weer over de site hebben en niet over rechtzaken?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Gup
Algemeen Manager
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Bericht door Gup »

Blauwbek schreef:zullen we het weer over de site hebben en niet over rechtzaken?
Het gaat anders wel over het bestaan van Mini FTD , nix mis mee toch?
ik bedoel eigenlijk dat het niet off-topic in de off-topic is? :lol:
- Gupje75
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

asenegawa

Bericht door asenegawa »

Ik kan goed begrijpen dat Blauwbek dat juridisch geleuter liever niet op het forum ziet.
Maar inderdaad het gaat over het bestaan van Mini FTD en Arjen stelde een vraag waarop ik antwoord gaf.
Ik maakte me een beetje zorgen over die jongen, hij is op een geweldig leuke ontdekkingsreis in de IT wereld en het zou jammer zijn wanneer hij problemen krijgt.
Misschien had ik er beter aan gedaan om Arjen via PB antwoord te geven.
Sorry.

Joop

Bericht door Joop »

Arjen je bent leuk bezig,
dit wilde ik je effe laten weten zonder juridisch geleuter.
TOPPIE> :lol: :lol:
Als je geen idee hebt wat je aan het doen bent, noem dat dan onderzoeken!!

bambam36
Usenet: download2day
Internet: tele2

Bericht door bambam36 »

hoi arjen

wat leuk zeg wat je gemaakt heb toppie hoor,het lijkt idd op FTD ik mis het nog steeds hoop voor jou dat dit goed blijft gaan,en voor een hoop andere natuurlijk

toppie good work
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer