Network
Moderator: Moderator Team
Re: Network
hey - heb aantal mensen nu weten te helpen met dit probleem. Meeste oorzaken lijken te liggen in de OS installatie en het bijwerken van Windows Update.
-Welke windows versie draai jij precies en hoever ben je bij met updates?
-Hoe staat Microsoft .net in je programma's (onder configuraties)
check ook even dit tooltje voor .net versies:
http://www.raymond.cc/blog/archives/200 ... -computer/
ik hoor van je
-Welke windows versie draai jij precies en hoever ben je bij met updates?
-Hoe staat Microsoft .net in je programma's (onder configuraties)
check ook even dit tooltje voor .net versies:
http://www.raymond.cc/blog/archives/200 ... -computer/
ik hoor van je
-
Zou je eens kunnen kijken welke directory je onder de directory C:\Windows\Microsoft.NET\Framework hebt staan die begint met 'v4'?dude38 schreef:Ik heb precies het zelfde probleem.
heb al van alles geprobeerd uninstall via dat tooltje nieuwste versie etc.
Hou melding dat ik versie V4.039 moet isntallaren van .net frame work
wie oo wie kanmij helpen
gr dude
-
ben het er nu weer even aan het opzetten als het dan nog niet werkt zal ik het even laten weten.autje schreef:Zou je eens kunnen kijken welke directory je onder de directory C:\Windows\Microsoft.NET\Framework hebt staan die begint met 'v4'?dude38 schreef:Ik heb precies het zelfde probleem.
wie oo wie kanmij helpen
gr dude
Gr dude
-
Werkt nog steeds niet staan diverse directories onder met verschilende versies van framworkdude38 schreef:ben het er nu weer even aan het opzetten als het dan nog niet werkt zal ik het even laten weten.autje schreef:Zou je eens kunnen kijken welke directory je onder de directory C:\Windows\Microsoft.NET\Framework hebt staan die begint met 'v4'?dude38 schreef:Ik heb precies het zelfde probleem.
wie oo wie kanmij helpen
gr dude
Gr dude
v1
v2.00
v3.00
v3.5
v4.039
Gr joan
-
Mja, de gevraagde 4.039 lijkt me dus geïnstalleerd. De suggestie van gertsr (Windows Update bijwerken) lijkt me de volgende poging waard.
-
ik heb alle updates gedraaid nog geen resultaatautje schreef:Mja, de gevraagde 4.039 lijkt me dus geïnstalleerd. De suggestie van gertsr (Windows Update bijwerken) lijkt me de volgende poging waard.
gr joan
Probeer even het volgende:
Spotnet deinstalleren
De verborgen folder c:\ProgramData\Spotnet weggooien of hernoemen als je wijzigingen wilt bewaren
.net installeren voor zover nog niet gebeurd
Spotnet installeren
je gegevens van je eigen news server invullen na eerste keer opstarten Spotnet - eerste spots binnenhalen
spotnet afsluiten (let op dat deze ook echt afgesloten is - taakbeheer!)
in c:\ProgramData\Spotnet de file servers.xml openen met kladblok oid
alleen de eerste regel veranderen van deze file
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
afsluiten en spotnet opstarten
posts inladen
Spotnet deinstalleren
De verborgen folder c:\ProgramData\Spotnet weggooien of hernoemen als je wijzigingen wilt bewaren
Spotnet installeren
je gegevens van je eigen news server invullen na eerste keer opstarten Spotnet - eerste spots binnenhalen
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
posts inladen
-
gerstr schreef:Probeer even het volgende:
Spotnet deinstalleren
Spotnet installeren
posts inladen
helaas kom ik geeneens zover heb het program nog nooit gezien omdat het blijft vragen om .NET framework V4
Gr dude
-
Ik heb hetzelfde probleem als Dude38. WIN7 x64 UK. Heb Framework 4 client geinstalleerd van http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... 1F31AB88B7 Gereboot, Spotnet 1.5.6. gedownload, geinstalleerd en krijg ook de melding
.NET framework initialization error
to run this application, you first must install one of the following versions of the .NET Framework:
v4.0
Spotnet zelf start dus ook niet op omdat het daarvoor al mis gaat.
Ik heb het tooltje gebruikt om te checken welke .NET versies ik heb. Dit zijn versies 2, 3, 3.5 en 4. (v1 zit uiteraard al default in WIN7)
In locatie C:\Windows\Microsoft.NET\Framework staat zowel bij de normale Framework als de x64 versie de Framework v4.0.3. Geen meldingen in de Eventlog.
UAC staat uit, mijn account is ook local admin dus alles draait onder een Admin account. Ben verder bij met de Windows Updates.
Is er geen logging methode om aan te zetten op Spotnet zodat we kunnen achterhalen waar het mis gaat?
.NET framework initialization error
to run this application, you first must install one of the following versions of the .NET Framework:
v4.0
Spotnet zelf start dus ook niet op omdat het daarvoor al mis gaat.
Ik heb het tooltje gebruikt om te checken welke .NET versies ik heb. Dit zijn versies 2, 3, 3.5 en 4. (v1 zit uiteraard al default in WIN7)
In locatie C:\Windows\Microsoft.NET\Framework staat zowel bij de normale Framework als de x64 versie de Framework v4.0.3. Geen meldingen in de Eventlog.
UAC staat uit, mijn account is ook local admin dus alles draait onder een Admin account. Ben verder bij met de Windows Updates.
Is er geen logging methode om aan te zetten op Spotnet zodat we kunnen achterhalen waar het mis gaat?