Kan de NZB niet vinden
Moderator: Moderator Team
-
- Internet: online
Kan de NZB niet vinden
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag Spotnet versie 1.7.2 gedownload maar ik krijg steeds de volgende melding als ik iets wil downloaden:
"Kan de NZB (nog) niet vinden, als deze spot niet zo oud is, probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging."
Ik wilde iets downloaden van 15 dagen geleden dus naar mijn idee is dat niet nieuw meer. En ik heb geen idee wat ik kan doen. Van computers heb ik niet zoveel verstand dus misschien is het wel een hele domme vraag. Ik ben al op zoek gegaan naar wat een NZB is en hoe ik die kan downloaden maar kan hier niet veel wijs uit.
Ik heb de provider online en ik heb al gekeken naar mijn firewall en hierbij heb ik spotnet toegevoegd maar verder weet ik ook niet wat ik kan doen.
Ik kan nu dus niets downloaden omdat ik steeds diezelfde melding krijg dus alle hulp is welkom.
Bedankt alvast!
Kim
Ik heb vandaag Spotnet versie 1.7.2 gedownload maar ik krijg steeds de volgende melding als ik iets wil downloaden:
"Kan de NZB (nog) niet vinden, als deze spot niet zo oud is, probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging."
Ik wilde iets downloaden van 15 dagen geleden dus naar mijn idee is dat niet nieuw meer. En ik heb geen idee wat ik kan doen. Van computers heb ik niet zoveel verstand dus misschien is het wel een hele domme vraag. Ik ben al op zoek gegaan naar wat een NZB is en hoe ik die kan downloaden maar kan hier niet veel wijs uit.
Ik heb de provider online en ik heb al gekeken naar mijn firewall en hierbij heb ik spotnet toegevoegd maar verder weet ik ook niet wat ik kan doen.
Ik kan nu dus niets downloaden omdat ik steeds diezelfde melding krijg dus alle hulp is welkom.
Bedankt alvast!
Kim
-
Re: Kan de NZB niet vinden
Welke server gebruik je?
De server van online heeft 2 a 3 dagen retentie.
Om de nzb te kunnen downloaden is het nodig dat deze binnen de retentie van de server valt.
De server van online heeft 2 a 3 dagen retentie.
Om de nzb te kunnen downloaden is het nodig dat deze binnen de retentie van de server valt.
-
Oke dus het kan 2 tot 3 dagen duren voordat ik iets kan downloaden dan?! Begrijp ik het zo goed of bedoel je iets anders?!
Ben een beetje een leek, haha
Ben een beetje een leek, haha
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 55
Nee dat betekent dat je iets kan pakken van maximaal 3 dagen oud
Haasten heeft geen zin, men moet op tijd beginnen

-
Retentie is de tijd dat de bestanden op de server beschikbaar zijn.
Dus wat er nu op geplaatst word staat er 2 a 3 dagen op en word daarna overschreven.
Beter kan er een andere server gebruikt worden met een langere retentie.
Om mee te testen kan de server van Just4Today gebruikt worden.
De voorwaarden en beperkingen staat op: just4today.net
Dus wat er nu op geplaatst word staat er 2 a 3 dagen op en word daarna overschreven.
Beter kan er een andere server gebruikt worden met een langere retentie.
Om mee te testen kan de server van Just4Today gebruikt worden.
De voorwaarden en beperkingen staat op: just4today.net
-
-
- Usenet: PowerNews
- Internet: Online
Ik heb ook Online, vroeger was het nog Wanadoo en dan had je maar 24 uur retentie
Probeer een payserver te nemen, je hebt al een goeie voor een eurotje of 6-7 per maand.
Rententie = dagen dat de binaries (bestanden) op de server van je provider staan
Voor ons is dat maar 2-3 dagen dus als iets 4 dagen geleden erop is gezet heb je al pech
Probeer een payserver te nemen, je hebt al een goeie voor een eurotje of 6-7 per maand.
Rententie = dagen dat de binaries (bestanden) op de server van je provider staan
Voor ons is dat maar 2-3 dagen dus als iets 4 dagen geleden erop is gezet heb je al pech
-
hmm oke dat is ook balen maar ja dan houd ik spot-net wel goed in de gaten en hopelijk heb ik een keer geluk.
Bedankt voor de uitleg want ik wist echt niet wat er aan de hand was haha!
Bedankt voor de uitleg want ik wist echt niet wat er aan de hand was haha!
neem aan voldoende beantwoord Kim?
dit topic wordt gesloten
niet eens met het slotje?, stuur me dan even een pb
dit topic wordt gesloten
niet eens met het slotje?, stuur me dan even een pb