Minder spots na bijwerken.....?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Kes
Answers: 0

Minder spots na bijwerken.....?

Bericht door Kes »

• Windows versie: Windows 7 Ultimate 32bits
    Usenet Provider: news.tweakdsl.nl
    Internet Provider: TwealDSL
    Wanneer ontstond het probleem? Na updaten naar Spotnet 1.7
    Spotnet versie: Spotnet 1.7.1 (probleem blijft bestaan)
    Met welk programma download je: NewsBin v5.59 build 9826
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Omdat ik na de installatie van 1.7 nog maar 2 dagen aan spots kon zien, heb ik een .db bestand gedownload en mijn eigen .db bestand vervangen. En ik heb Servers.xml aangepast: ik haal de headers van textnews.news.cambrium.nl. Dit werkte met versie 1.5.6 perfect.
    Wat is het probleem? Als ik op 'bestand' en dan op 'bijwerken' klik, krijg ik wel heel even het voortgangs-balkje in beeld, maar rechts bovenin zie ik dan dat er 1 spot verwijderd wordt. Er komen geen nieuwe spots bij. Van 254.305 ga ik dus na het bijwerken naar 254.304. De 'nieuwste' spot die ik nu heb is van 10-03-2011, 18:58 (KNIP).
    Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

gerstr

Re: Minder spots na bijwerken.....?

Bericht door gerstr »

zet maar even voor de header server dezelfde naam als je download server (incl. username en pwd), niet meer de cambrium

Topicstarter
Kes

Bericht door Kes »

Gedaan. Resultaat: de foutmelding "Abort due to constraint violation constraint failed", 254.303 spots (weer eentje minder dus), en hij gaat eindeloos het overzicht staan filteren. Na 10 minuten filteren maar eens uit gezet, opnieuw opgestart....bijwerken, zelfde resultaat.

Topicstarter
Kes

Bericht door Kes »

Om +/- 19:10 heb ik hem laten bijwerken, en nu, 20:50 is hij nogsteeds bezig met "overzicht aan het filteren".

Topicstarter
Kes

Bericht door Kes »

Gezien ik geen oplossing kan vinden voor dit probleem, ben ook ik weer terug gegaan naar versie 1.5.6.

sweeney

Bericht door sweeney »

Ja, hetzelfde probleem hier; oude database heeft z'n nut verloren sinds upgrade naar Spotnet 1.7. Dus weer "downgraden" dan maar?

DarkChild

Bericht door DarkChild »

1.7.1. slaat de spots als .DB op dus met je oude .spots bestand kan je niets in deze versie (hernoemen heeft ook geen zin)

Beste te doen?
1.5.6 uninstall
  • 1.7.1. installeren met de gegevens van je usenet provider (maakt niet uit als deze geen 500 dagen oude database opbouwt)
    een recente database 1.7.1. database downloaden van Spotnet
    Spotnet Afsluiten
    De gedownloade database hernoemen naar de huidige naam van je database bestand (bijvoorbeeld ssl.hitnews.eu of newsreader.eweka.nl)
    Over je huidige database kopieren (dus in de map plakken waar nu je database staat, windows vraagt of je het bestand wil vervangen, het antwoord is uiteraard: 'ja')
    Spotnet opnieuw opstarten
Resultaat: door het binnenhalen van de gedownloade database heb je de 'oude' spots terug, Spotnet werkt vervolgens deze database bij met de meest recente!

CTChrisTus
Usenet: Eweka/Astraweb
Internet: Ziggo

Bericht door CTChrisTus »

dit topic gaat dicht
niet eens met het slotje?, stuur me dan even een pb
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer