Op 2 PC's geprobeerd maar blijft maar tot 3 á 4 dagen terug binnen halen.grensstreek schreef:<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="++++++" Password="+++++++==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader100.eweka.nl" Username="+++++++" Password="++++++==" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="++++" Password="++++==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
zo hier ingevuld en het werkt perfeckt nu tot 2009 terug te zien
Ervaringen & Discussie: Eweka
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
Re: iedereen met eweka problemen
-
Probeer eens news2.neva.ru als Headers server. Port 563 SSL 1
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Mr. Cartmenez
Gast schreef:Op 2 PC's geprobeerd maar blijft maar tot 3 á 4 dagen terug binnen halen.grensstreek schreef:<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="++++++" Password="+++++++==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader100.eweka.nl" Username="+++++++" Password="++++++==" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="++++" Password="++++==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
zo hier ingevuld en het werkt perfeckt nu tot 2009 terug te zien
Ik ben ^ deze gast (moet eigenlijk eens een account aanmaken)Zojuist een update gedaan met Eweka en het ging zojuist weer snel. Misschien is het dus opgelost?
Het was bij mij dus ook tot de 12e.
Volgens Eweka is het trouwens zo dat er max. 10 dagen gesupport worden. Weet iemand of dit nog gaat veranderen? Want ook al is het probleem met de timeouts opgelost, ik wil natuurlijk >10d ook kunnen zien.
bron: http://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/Een header is de zichtbare titel van een artikel in een nieuwsgroep. Deze bestaat meestal uit een titel, een voortgangsnummer (bestand 2 van 20, etc.) en de bestandsnaam.
Wanneer u alle headers van een groep benadert, ziet u dat de headers worden getoond van de laatste 10 dagen.
-
Dan raad ik news2.neva.ru aan als je headerserver.
Gr,
Mr. Cartmenez
Mr. Cartmenez
-
Ik krijg de melding met opstarten van spotnet.
Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet
502 Autentication Failed
Terwijl hij het 2 uur geleden nog gewoon goed deed
Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet
502 Autentication Failed
Terwijl hij het 2 uur geleden nog gewoon goed deed
-
Mijn servers.xml:
otnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.88.251" Username="+++++++" Password="++++++==" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
</Spotnet>
Ondanks deze instellingen bleef ik 3000+ spots houden. Bij het starten gaf hij ook doodleuk het schermpje waar je je provider kunt instellen, met de Eweka gegevens al voorgevuld. Niet getreurd, database met oudere spots via spotnet opgehaald, .spots bestand hernoemd, en mijn database is gevuld. Maar vooralsnog haalt hij nieuwe spots nog steeds via Eweka op.
Vraag: worden via Eweka net zoveel nieuwe spots opgehaald als via die Rus (oftewel: alle)? Want dan zal het mij verder een worst wezen.
otnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.88.251" Username="+++++++" Password="++++++==" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
</Spotnet>
Ondanks deze instellingen bleef ik 3000+ spots houden. Bij het starten gaf hij ook doodleuk het schermpje waar je je provider kunt instellen, met de Eweka gegevens al voorgevuld. Niet getreurd, database met oudere spots via spotnet opgehaald, .spots bestand hernoemd, en mijn database is gevuld. Maar vooralsnog haalt hij nieuwe spots nog steeds via Eweka op.
Vraag: worden via Eweka net zoveel nieuwe spots opgehaald als via die Rus (oftewel: alle)? Want dan zal het mij verder een worst wezen.
-
Bij mij lukt het ook niet.
Mijn servers.xml:
<Spotnet>
<Server Type="Downloads" Server="newsreader114.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Zo hoort hij toch? Hij heeft nu ongeveer 3500 spots.
Net als degene boven mij; als hij vanaf nu alle nieuwe spots binnenhaalt met Eweka vind ik het prima. Maar hoe krijg ik de oude database van FTD in Spotnet?
bvd!
Mijn servers.xml:
<Spotnet>
<Server Type="Downloads" Server="newsreader114.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Zo hoort hij toch? Hij heeft nu ongeveer 3500 spots.
Net als degene boven mij; als hij vanaf nu alle nieuwe spots binnenhaalt met Eweka vind ik het prima. Maar hoe krijg ik de oude database van FTD in Spotnet?
bvd!
-
Even via spotnet zoeken naar 'spotnet' via de zoekfunctie linksboven. Eén of meerdere posts bevat de oude post database, ik had er bijvoorbeeld één voor XSNews (zit zelf bij Eweka, maar dat maakt in dit geval niks uit). Als je die gedownload hebt heb je een .posts bestand. Zet deze in C:\ProgramData\spotnet, en hernoem hem naar de naam die je huidige .spots 'database'/file heeft (deze eerst even verwijderen natuurlijk). Spotnet opstarten, updaten, klaar.DaanMartens schreef:Net als degene boven mij; als hij vanaf nu alle nieuwe spots binnenhaalt met Eweka vind ik het prima. Maar hoe krijg ik de oude database van FTD in Spotnet?
bvd!
-
Ik heb de volgende instellingen in het servers.xml:
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="****" Password="****" Port="563" SSL="1" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="****" Password="****" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
Gisteravond de database ge update. Heb dik 350.000 spots
Werkt prima. Het binnenhalen heb ik althans nog niet geprobeerd. En vraag me af of ik in de tweede regel de downloadconnecties ook op 8 kan zetten
****= mijn login gegevens, hier moet je natuurlijk wel je eigen gegevens invullen
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="****" Password="****" Port="563" SSL="1" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="****" Password="****" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
Gisteravond de database ge update. Heb dik 350.000 spots

Werkt prima. Het binnenhalen heb ik althans nog niet geprobeerd. En vraag me af of ik in de tweede regel de downloadconnecties ook op 8 kan zetten

****= mijn login gegevens, hier moet je natuurlijk wel je eigen gegevens invullen

-
bedankt, het is me gelukt. als volgt gedaan:
1. bij de eerste keer starten bij server news2.neva.ru gezet. zo heeft hij alle 350.000+ spots geladen.
2. daarna heb ik de provider verandert in mijn eweka account, zodat hij opnieuw spots ging laden, in totaal 3500 ofzo.
3. vervolgens bij servers de 1e regel verandert in <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
4. in dezelfde map als servers.xml stonden nu 2 bestanden met spots, 1 met newsreader.eweka.nl.spots en 1 met news.neva.ru.spots
ik heb het bestand newsreader.eweka.nl.spots verwijdert, en het andere bestand hernoemd naar newsreader.eweka.nl.spots
bij mij werkt hij nu zoals het hoort
1. bij de eerste keer starten bij server news2.neva.ru gezet. zo heeft hij alle 350.000+ spots geladen.
2. daarna heb ik de provider verandert in mijn eweka account, zodat hij opnieuw spots ging laden, in totaal 3500 ofzo.
3. vervolgens bij servers de 1e regel verandert in <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
4. in dezelfde map als servers.xml stonden nu 2 bestanden met spots, 1 met newsreader.eweka.nl.spots en 1 met news.neva.ru.spots
ik heb het bestand newsreader.eweka.nl.spots verwijdert, en het andere bestand hernoemd naar newsreader.eweka.nl.spots
bij mij werkt hij nu zoals het hoort