Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Marler
Answers: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door Marler »

terrorsource schreef:<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Dit werkt bij mij wel.
Uploadserver van Eweka:
post.eweka.nl of upload.eweka.nl = 81.171.88.18

M.v.g,

Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

gsm

Bericht door gsm »

Hoi Marler

Ik gebruik maar 4 lijntjes en ik haal alleen de geaders binnen en download met Altbinz
Bij Eweka heb ik 8 lijntjes beschikbaar.
Downloaden met Altbinz met mijn Eweka gegevens gaat perfekt.
Als ik nu meer duidelijkheid heb waarom ik niet met spotnet kan inloggen en wel met SpotLite en Altbinz dan kan ik iets vertellen naar deTD van Eweka maar als ik schrijf dat ik niet kan inloggen op soptnet maar wel het andere dan zullen ze terug schrijven dat het niet aan hub ligt maar dat het aan mij of spotnet ligt en dus terug bij af.
Ik zoek dus een verklaring waarom het niet stand houd bij spotnet want ik heb wel eens verbinding maar dan ineens 502 en is het over.
Ik heb nu net spotnet verwijderd en ccleaner gedraait en opnieuw opgestart en spotnet 1.5 er op gezet en ik heb nu weer verbinding.
Wat ik nu gedaan heb is geupdate en server.xml read only gemaakt en deze 2 files gecopieerd als backup
Ik ben benieuwd hoelang ik nu verbinding houd.
Kan het komen omdat ik server.xml niet read only had ?
Moet ik andere files ook backuppen en / of read only maken ?
Als dat allemaal gedaan is en ik ga er weer uit dan ga ik, met een verklaring van hoe en wat van jullie, Eweka aanschrijven.

Ziggo heeft weinig tot niets problemen van deze aard, zou het ook aan Telfort kunnen liggen ?
Laatst gewijzigd door gsm op 11 mar 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Dacht dat dit 2 verschillende servers waren. De post.eweka.nl voor text en upload.eweka.nl voor binaries.
Blijkbaar is het 1 server die bereikbaar is via beide namen.

Klopt het dat met de upload server geen ssl mogelijk is?
Dit kan namelijk wel met bijvoorbeeld Hitnews.

Marler

Bericht door Marler »

hjvbft schreef:Dacht dat dit 2 verschillende servers waren. De post.eweka.nl voor text en upload.eweka.nl voor binaries.
Blijkbaar is het 1 server die bereikbaar is via beide namen.

Klopt het dat met de upload server geen ssl mogelijk is?
Dit kan namelijk wel met bijvoorbeeld Hitnews.
Hoi hjvbft,

Noop, de textnewsserver van Eweka = textnews.eweka.nl of 81.171.64.104 (headerserver)

M.v.g,

Marler
Laatst gewijzigd door Marler op 11 mar 2011, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

Marler

Bericht door Marler »

gsm schreef:Hoi Marler

Ik gebruik maar 4 lijntjes en ik haal alleen de geaders binnen en download met Altbinz
Bij Eweka heb ik 8 lijntjes beschikbaar.
Downloaden met Altbinz met mijn Eweka gegevens gaat perfekt.
Als ik nu meer duidelijkheid heb waarom ik niet met spotnet kan inloggen en wel met SpotLite en Altbinz dan kan ik iets vertellen naar deTD van Eweka maar als ik schrijf dat ik niet kan inloggen op soptnet maar wel het andere dan zullen ze terug schrijven dat het niet aan hub ligt maar dat het aan mij of spotnet ligt en dus terug bij af.
Ik zoek dus een verklaring waarom het niet stand houd bij spotnet want ik heb wel eens verbinding maar dan ineens 502 en is het over.
Ik heb nu net spotnet verwijderd en ccleaner gedraait en opnieuw opgestart en spotnet 1.5 er op gezet en ik heb nu weer verbinding.
Wat ik nu gedaan heb is geupdate en server.xml read only gemaakt en deze 2 files gecopieerd als backup
Ik ben benieuwd hoelang ik nu verbinding houd.
Kan het komen omdat ik server.xml niet read only had ?
Moet ik andere files ook backuppen en / of read only maken ?
Als dat allemaal gedaan is en ik ga er weer uit dan ga ik, met een verklaring van hoe en wat van jullie, Eweka aanschrijven.

Ziggo heeft weinig tot niets problemen van deze aard, zou het ook aan Telfort kunnen liggen ?
Beste Gsm,

Ik heb het server.xml bestand altijd read only staan. Zo kan hij dus niet zomaar overschreven worden.
Ook maak ik regelmatig een back-up van de Spotnet-map. Je weet tenslotte maar nooit.
Spotnet werkt bij mij prima. Ook het downloaden gaat goed, maar gebruik toch standaard gewoon het oude vertrouwde GrabIt (en soms Newsbin). Doet al jaren goede dienst. Nooit problemen gehad.

M.v.g,

Marler

gsm

Bericht door gsm »

Vanmorgen spotnet opgestart en wat denk je : foutmelding 502 :evil: :(
Niets gedaan - PC is aangebleven - geen wijzigingen gedaan helemaal niets
Database wordt, nadat ik op OK heb geklikt, wel in gelezen maar niet bijgewerkt.
Aantal is nu 367.843 spots en dat is bijgewerkt tot gisterenavond 11 maart 2011 om 23:41
Ik begrijp dat niemand hier een oplossing voor heb. :cry:
Spotnet werkt hier niet. Niet op mijn desktop met Vista en niet op mijn laptop met XP.
Windows versie: windows Vista 32 bits
Usenet Provider: eweka
Internet Provider:Telfort
Wanneer ontstond het probleem? Vanaf het begin van Spotnet
Spotnet versie: 1.5.6.0
Met welk programma download je: Altbinz
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Nee
Aantal ingestelde lijntjes : 4
Wat is het probleem : Foutmelding 502
server.xml is read only :
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Zo net even de inloggegevens van mijn neef ingegeven en ales werkt perfect.
Dit is zijn server.xml :
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader17.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Daarna weer mijn server.xml geplaatst en weer 502
Weet iemand wat het kan zijn ?
Pingen gaat goed naar beiden readers

Marler

Bericht door Marler »

Beste Gsm,

Vul je van je eigen Eweka-account wel de juiste gegevens in?
Als het goed is heb je ergens een mail van Eweka gehad waar deze gegevens in te vinden zijn (gebruikersnaam, ww, server). En anders kan je deze via de site van Eweka opvragen.

M.v.g,

Marler

gsm

Bericht door gsm »

Even lezen wat ik schreef, sorrie ik beoel dit niet verkeerd hoor maar alleen als attentie wat ik geschreven heb :lol: :
Gisterenavond opnieuw Spotnet geinstalleerd en de gegevens van Eweka ingevuld en ik heb verbinding, ik kan updaten en downloaden.
Niets gedaan of gewijzigd en server.xml op read only gezet
Vanmorgen spotnet opstarten en 502 melding
Conclusie is dat de Eweka gegevns goed ingevuld staan want ik had gisterenavond om 23:41 nog verbinding en vanmorgen niet meer met de zelfde gegevens want ik heb niets veranderd of wat dan ook.

Marler

Bericht door Marler »

gsm schreef:Even lezen wat ik schreef, sorrie ik beoel dit niet verkeerd hoor maar alleen als attentie wat ik geschreven heb :lol: :
Gisterenavond opnieuw Spotnet geinstalleerd en de gegevens van Eweka ingevuld en ik heb verbinding, ik kan updaten en downloaden.
Niets gedaan of gewijzigd en server.xml op read only gezet
Vanmorgen spotnet opstarten en 502 melding
Conclusie is dat de Eweka gegevns goed ingevuld staan want ik had gisterenavond om 23:41 nog verbinding en vanmorgen niet meer met de zelfde gegevens want ik heb niets veranderd of wat dan ook.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb zitten slapen.

En er is ook niemand anders die lijntjes van je Eweka-account gebruikt?
Tja, ik vraag 't maar hoor. Probeer ook opties te bedenken waarom je soms wel en soms geen verbinding kunt maken.

Je kunt Eweka ook vragen of het mogelijk is dat ze je andere account- / inloggegevens geven.

Welk IP-adres krijg je als je in Windows command je eigen Eweka-server pingt?
Gaat als volgt, typ: ping newsreaderX.Eweka.nl
Vul bij 'X' je servernummer in.

M.v.g,

Marler

scsiman
Usenet: eweka
Internet: xs4all

Bericht door scsiman »

Na vaak spotnet te hebben geinstalleerd met erg weinig spots heb ik 1.7.1 er op gezet
en niet meer de newsreader ingevuld of het ip adres maar op deze manier

Provider anders
adres sslreader.eweka.nl
poort 563 (SSL)
verbindingen 4
gebr naam xxxxxx
ww xxxxxx

gewoon eens proberen als het op een andere manier niet lukt

mvg
scsiman
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer