Database opbouw niet gelijk aan FTD?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Mr.Cartmenez
Answers: 0

Re: Database opbouw niet gelijk aan FTD?

Bericht door Mr.Cartmenez »

Klopt, news2.neva.ru zorgt voor de header, de spots in je database. Maar ik begrijp dat je deze ook al niet binnen krijgt? Zo ja, kun je misschien even de inhoud van je servers.xml kopieeren en hier in een bericht plaatsen?
Gr,

Mr. Cartmenez

"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"

GameUnit
Leeftijd: 47

Bericht door GameUnit »

funkyduck schreef:ik heb heel lang een payserver gehad, maar het account is verlopen en zo heb ik nog geen nieuwe uitgezocht.
Maar kan ik uit jouw reactie concluderen dat de retentie van de newsserver invloed heeft op de posts die je in spotnet ziet?
Overigens dacht ik dat in dit geval news2.neva.ru voor de database inhoud zorgde?

Klopt news2.neva.ru kan je gebruiken om de headers binnen te halen. Zo heb je toch een aardig overzicht van alles posts. Alleen zul je dan een andere newsserver moeten gebruiken om te downloaden, dat kan immers met news2.neva.ru niet. Hoe je dat doet, staat al meerdere keren hier uitgelegd in het forum.

Mvg. GameUnit.

Topicstarter
funkyduck

Bericht door funkyduck »

Mr.Cartmenez schreef:Klopt, news2.neva.ru zorgt voor de header, de spots in je database. Maar ik begrijp dat je deze ook al niet binnen krijgt? Zo ja, kun je misschien even de inhoud van je servers.xml kopieeren en hier in een bericht plaatsen?
mijn oudste spot is van 21 oktober 2009, dus dat lijkt wel goed? Komt dat omdat ik ze eerst met online heb binnen gehaald en vult news2.neva.ru dit nu aan?
Of kan een newsserver met maar 2 dagen retentie ook headers van een heel jaar geven.

Ik heb nog niets gewijzigd in servers.xml daar ik dacht dat news2.neva.ru daar al staat ingevuld en ik dus de headers wel binnen zou krijgen.
Laatst gewijzigd door funkyduck op 16 feb 2011, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
funkyduck

Bericht door funkyduck »

Maar mijn vraag was eigenlijk ook of het veld "anders" in "Bron" in de database mist, waardoor deze niet wordt meegenomen uit FTD en dus niet zichtbaar is.

Topicstarter
funkyduck

Bericht door funkyduck »

Ik zou graag weten of het nu wel of niet wordt toegevoegd aan de database.
Anders moet ik eventueel FTD vragen of ze alles van de BRON = "anders" categorie naar de "TV" categorie willen verplaatsen of zoiets.
Maar misschien dat de korste klap is dat er een categorie "anders" wordt toegevoegd aan spotnet. Maargoed, ik weet ook niet of ik het allemaal al goed begrijp.

Mr.Cartmenez

Bericht door Mr.Cartmenez »

Dit zou Drazix moeten doen, misschien in de volgende release?
Gr,

Mr. Cartmenez

"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"

Topicstarter
funkyduck

Bericht door funkyduck »

Ja precies, maar mijn denkwijze klopt dus wel?
Maarja, de boel moet voor 1 maart geindexeerd zijn. Hoe komt dit verzoek/deze bug bij Drazix terecht?
Ik zie Drazix op het moment als een soort Asange :P
Ik hoor het graag :)

jbakers
Leeftijd: 43

Bericht door jbakers »

IMO moeten mensen even stoppen met proberen een vergelijkbaar alternatief te krijgen voor FTD.

Het minste of geringste en Brein zit er weer bovenop, en dan ben je het weer kwijt.

IDD, spotnet heeft een totaal andere opzet en verwerkt geen user-input maar trekt gewoon headers van al geupload materiaal.
Iets van te voren aankondigen is dus niet mogelijk (in principe).

Maar toch zie ik hier al dingen gebeuren (posts) die spotnet de das zou kunnen om doen.

Ik noem een voorbeeld:

-linken naar een grote database aan (veelal copyrighted) materiaal
-nzb's linken met downloads (oa. spotnet modificaties, etc)
-vragen voor request-uploads

Dit zijn al redenen genoeg voor brein om hier een punt van te maken, en brein zou brein niet zijn als ze niet een weg zouden vinden om ook dit te verbieden...

Neem spotnet zoals het nu is, maak er geen heisa van.

Probeer vergelijken met FTD, of voortborduren op een restant (DB, uploads, etc) van FTD zo veel mogelijk te mijden....
Hasta la victoria, siempre!

gerstr

Bericht door gerstr »

volgens mij begrijp je het prima en missen we anders gewoon in de bron binnen spotnet.

Je kan dit wellicht zelf verhelpen in de filters.xml file, maar heb het nog niet zelf geprobeerd!

gerstr

Bericht door gerstr »

deze conventies wordt zowel in FTD als in Spotnet voor filters gebruikt - laat je het even weten of het werkt?

http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer