Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

stanthegunman
Answers: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door stanthegunman »

Ik heb het volgende er nu in staan, en het werkt weer (Respect)
Krijg weer volop nieuwe spots binnen.

Ik heb newsreader1.eweka.nl , maar dit kan natuurlijk anders zijn bij jullie.
Kijk dit even na bij je gegevens van Eweka

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

gsm

Bericht door gsm »

:( :o :shock: :evil: :twisted: :x
Niets gedaan - niet afgesloten - niet opnieuw opgestart - niets veranderd
Maar toch weer 502
Onbegrijpelijk
Dit is de server.xml
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader7.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

:cry: :cry: Ik weet het niet meer !! :cry: :cry:

nope

Bericht door nope »

Hier idem dito.
Kan nog steeds geen bedankjes en reacties plaatsen, de rest werkt pima.

Wat ik niet begrijp is dat bij uploads het in principe wel via newszilla.xs4all.nl op poort 119 zou moeten werken.
Newsbin er weer afgeknikkerd, McAfee totaal uitgeschakeld, gespeeld met het aantal connections Spotnet opnieuw geinstalleerd.

gsm

Bericht door gsm »

ik heb ook newsbin er af gegooit en de map ProgramData/spotnet leeg gemaakt wat xml files betreft en bij opstarten opnieuw alles ingeven maar helaas 502
Bij mijn neef werkt het nog wel
Ik snap dus niet waar het aan ligt of aan Eweka of aan Spotnet of aan beiden omdat SpotLite perfekt werkt, misschien kan iemand van Spotnet hier wat over melden.
Maar daarom weet ik niet wie ik moet benaderen maar aangezien Eweka altijd perfekt heeft gewerkt en nog steeds perfekt werkt als ik bv met Altbinz of newsbin werkt denk ik dat het toch aan Spotnet ligt en dat zij eens met Eweka om de tafel moet gaan zitten om te kijken of en wat voor oplossing mogelijk is.
Voor beiden werkt dat positief, Spotnet wordt intensiever bezocht en Eweka behoud zijn klanten

Ik blijf dit topic volgen maar zal spotnet even in de ban doen, ik heb er toch niets aan.
SpotLite & nzb4you here I come :lol:

Weten is weten

Bericht door Weten is weten »

boaz schreef:Ik ben nu al dagen bezig om een spot te plaatsen(iets wat voorheen bij FTD een stuk makkelijker ging).
Maar wat ik ook doe(spotnet al zo'n 50 keer opnieuw geinstalleerd) ik krijg bij het aanmelden van een spot steeds de zelfde venster: "Kan spot niet toevoegen?
Details: "kan de server niet bereiken.Probeer het later nog eens!
Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd :evil: :evil:
Verdere info: Eweka

Ik hoop een juiste oplossing te krijgen..................Groet Boaz

@Boaz,
Kan zijn dat je virusscanner het probleem is, probeer het eens zonder je virusscanner.

FrankieV

Bericht door FrankieV »

Ik wijzig de server.xml zoals jullie dat voorstellen.
Het vreemde is, dat als ik server.xml wijzig, er een nieuwe xxx.spots wordt gemaakt van 0kb. Krijg dan wel verbinding via eweka, maar krijg een foutmelding over "kan headers...." (of zoiets). Ik zit niet achter mijn comp., dus kan het niet excact zien. Hierdoor kan spotnet niet eens worden opgestart. Wel als ik iedere willekeurige spot-database download, van welke newsgroepen provider dan ook, en deze rename naar de juiste xxx.spots, werkt alles zoals het hoort.

Dus resume: bij dezelfde server instellingen, en er is geen database, dan zou spotnet er 1 aan moeten maken en de headers binnen moeten halen --> gaat niet. Pak ik een andere database yyy.spot en rename deze naar xxx.spot, en gebruik dezelfde server-instellingen, werkt alles normaal. Ik snap er echt niets van.

Er moet dus iets fout zijn in de database file "server".spots die wordt aangemaakt.

boaz
Usenet: eweka
Internet: casema

Bericht door boaz »

Weten is weten schreef:
boaz schreef:Ik ben nu al dagen bezig om een spot te plaatsen(iets wat voorheen bij FTD een stuk makkelijker ging).
Maar wat ik ook doe(spotnet al zo'n 50 keer opnieuw geinstalleerd) ik krijg bij het aanmelden van een spot steeds de zelfde venster: "Kan spot niet toevoegen?
Details: "kan de server niet bereiken.Probeer het later nog eens!
Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd :evil: :evil:
Verdere info: Eweka

Ik hoop een juiste oplossing te krijgen..................Groet Boaz

@Boaz,
Kan zijn dat je virusscanner het probleem is, probeer het eens zonder je virusscanner.
Mijn virusscanner gecontroleerd(Microsoft essentials) maar daar ligt het niet aan.

Stefan73
Usenet: Newsgrabber
Internet: Ziggo
Leeftijd: 51

Bericht door Stefan73 »

Probeer deze instellingen eens bij je uploadserver instellingen en ik ben ervan overtuigd dat je problemen met plaatsen reacties en spots verleden tijd is. Text upload server.
<Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="xxxxx" Password="xxxxx"
Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Het is namelijk zo dat Eweka met IP nummers aan het rommelen is geweest. bij mij werkt het zo prima.Succes

nope

Bericht door nope »

Stefan73 schreef:Probeer deze instellingen eens bij je uploadserver instellingen en ik ben ervan overtuigd dat je problemen met plaatsen reacties en spots verleden tijd is. Text upload server.
<Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="xxxxx" Password="xxxxx"
Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Het is namelijk zo dat Eweka met IP nummers aan het rommelen is geweest. bij mij werkt het zo prima.Succes
Werkt ook niet.

ceesman

Bericht door ceesman »

Spotnet is niet tegebruiken krijg al tijd de melding.
Kan geen verbinding maken met de server er is een time-out opgetreden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer