Er moet snel iets veranderen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

nick0016
Answers: 0

Re: Er moet snel iets veranderen

Bericht door nick0016 »

Of we gaan over naar zo iets: http://img109.imageshack.us/f/spotbetav1.png/

Spotnet maar dan met member systeem en modjes om de boel in de gaten te houden :)

Mora

Bericht door Mora »

Dat ziet er een stuk beter uit. Ik vind het ook een beetje link dat iedereen gewoon kan spotten wat die wil. Zeker nu ik nog steeds geen comments kan bekijken of er iets met de post is.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

Let op, dat je niet de ftd kant opgaat. member systeem zal gehost moeten worden.
Die DB wil je niet op usenet hebben staan met e-mail gegevens etc.

Tim Kuik2e
Usenet: 4ux
Internet: ziggo

Bericht door Tim Kuik2e »

Door spotnet is er geen houden meer aan voor stichting brein. Ze hadden FTD in het gelijk moeten stellen. Nu kan jan en alle man downloaden en voor al onvindbaar, En dat moet zo blijven,er zullen door toe doen van stichting brein alleen maar meer van dit soort programma’s komen. Het einde komt eerder voor stichting Brein. Dan voor ons gebruikers.ze kunnen niet volhouden dat ze auteursrechterlijk materiaal beschermen op het web. Want dat geld niet voor internet. Stichting Brein doet dus al jaren aan internetfraude.onderleiding van Mr.D.Visser beroeps fraudeur voor Stichting Brein. Het klokje tikt nu voor Brein en zijn handlanger. De rechtbank kan en zal zich niet langer laten misleiden door Brein. Het is schandelijk dat er rechters uitspraken doen. Met het wetboek in de hand. Waarvan ze zelf de tekst niet van kent. Web sites sluit die niks maar dan ook niks verkeerd doen. Maar puur slagtoffer zijn van auteursrechterlijkfraude, bedrog, misleiding, Onder aanvoerring van Tim kuik hemzelf.
Je kan gewoon simpelweg geen contentlinks weigeren op internet.
Waarom wel in kranten en tijdschriften het staat er bol vande contentlinks.
Komt een vrouw bij de dokter. Mag niet op internet. Maar in de krant mag het wel plus adres er bij waar hij draait. En dan doel ik dus niet op reclame. Gewoon een recensie of te wel een bespreking door medewerker van krant. Hoe goed of slecht de film is.Idem dito in tijdschriften. Dus heren rechters contentlinks verbieden prima maar dan ook de kranten en tijdschriften plat. Of leven we toch in een bananen republiek: WIE DE WET MAAKT DIE OVERTREED HEM ZELF.
Lang Leve Spotnet.

Jade

Bericht door Jade »

Na het lezen van alle reacties hierboven, spotnet genereert een private/public key (RSA) wanneer je voor het eerst iets gaat spotten. Deze is dus niet afhankelijk van je ip,provider of gebruikersnaam. Deze key staat steeds in je spots, je handtekening dus.

Nu kan je vrij makkelijk steeds nieuwe keys generen waardoor blacklisten eigenlijk zinloos wordt, maar whitelisten daarentegen aardig kan werken (handtekening kan altijd maar door 1 persoon gemaakt worden met de private key en dus is de hash die gegenereerd kan worden niet te vervalsen)...

Iets over modereren, aangezien spotnet toch al headers download kan je best een optie er bij maken om spots een thumbs up/down te geven (gesigned berichtje in een bep. groep). Wat een gebruiker dan kan doen is spam weg 'stemmen' en goede spots omhoog stemmen.. soort kudo's :) Een gebruiker kan dan zelf in spotnet aangeven dat hij spots met negatieve (of waarde x) niet willen zien... helaas is het niet waterdicht omdat een spammer eventueel de moeite kan nemen om met veel verschillende keys een groot aantal thumbs up kan geven.. Als extra kan je altijd nog wat met de from+path doen uit de header, maar dat is ook niet permanent... al kan je er een hele server mee bannen, als er bv te veel spam bij download2day.nl vandaan komt etc.

Dan als laatste nog een heel klein detail over de opmerking dat de code niet open source is. Aangezien het .NET is is het gewoon open source, de maker geeft de bronbestanden niet vrij, maar dat hoeft ook niet (iets met hoe .NET in elkaar zit, google .NET Reflector). Een beetje .NET programmeur kan rustig een eigen versie maken...

Nog een laatste ideetje, een optie om zelf te bepalen uit welke usenet groepen je de spotnet berichten download. Zo kan een groepje mensen zelf spotten naar een groep etc.. de locatie van de nzb's kan hetzelfde blijven.

xuter
Usenet: sunnyusenet
Internet: glasvezel 600mbit
Leeftijd: 42
Contacteer:

Bericht door xuter »

iemand heeft deze topic goed opgepikt

zie de spot op spotnet "SpotWarn"

een blacklist systeem
Is dit beleid of is hier over nagedacht?

sportfan27

Bericht door sportfan27 »

xuter schreef:iemand heeft deze topic goed opgepikt

zie de spot op spotnet "SpotWarn"

een blacklist systeem

Klopt Idd, maar ik ben nu al overgestapt naar Spotlite , daar zit ook een ban systeem in vanaf versie 1.0.1 , tevens zijn de standaard filters bij Spotlite veel beter als bij Spotnet, waarom hier een verschil in zit is mij een raadsel.

xtro

Bericht door xtro »

sportfan27 schreef: Klopt Idd, maar ik ben nu al overgestapt naar Spotlite , daar zit ook een ban systeem in vanaf versie 1.0.1 , tevens zijn de standaard filters bij Spotlite veel beter als bij Spotnet, waarom hier een verschil in zit is mij een raadsel.
Simpel: Spotnet is het origineel en daar zijn wat basis filters geplaatst. De reacties van de gebruikers die hierop zijn gekomen zijn nog niet verwerkt in een nieuwe versie.
Spotlite is een eenvoudigere versie die is doorontwikkeld, waarbij er gelijk is gekeken naar de wensen die o.a. hier op het forum staan.

Het is allemaal wachten op Drazix, de enige? ontwikkelaar van spotnet.
Geen idee wanneer hij met een nieuwe versie gaat komen, daar doet hij ook geen mededelingen over.
Voorlopig even afwachten dus.

What worries me: dat we afhankelijk zijn van Drazix, als persoon. Als hij onder een trein komt (neeeeee!!!) komt er geen versie van Spotnet meer. Liever had ik gezien dat er een team achter zou staan.
Er zijn mogelijkheden om onderdelen van de code "uit te besteden" aan vrijwilligers, maar ik kan me voorstellen dat Drazix voorzichtig is met zijn contacten onder zijn Drazix account.

SPiET

Bericht door SPiET »

nick0016 schreef:Of we gaan over naar zo iets: http://img109.imageshack.us/f/spotbetav1.png/

Spotnet maar dan met member systeem en modjes om de boel in de gaten te houden :)
Welke programma is dit soms? Zoiets als Spotlite?

TheGreatGonzales

Bericht door TheGreatGonzales »

Het ziet er op het eerste gezicht inderdaad uit als een alternatieve Spotnet client, net als Spotlite.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer