- Windows versie: win 7
Usenet Provider: test.news-service.com
Internet Provider: t-mobile
Spotnet versie: 1.5
Wat is het probleem? Geen probleem, eerder het tegenovergestelde. Maar ben wel nieuwsgierig hoe dit nou kan.
Het volgende. Ik heb een laptop econemy abo van T-mobile met een snelheid van ong 350kbs (buiten bundel). Onderweg gebruik ik deze verbinding om spots en nzb's op te halen om ze vervolgens thuis via mijn vaste verbinding te downloaden. Bij het internetten, filmpjes kijken, usenet downloaden zit ik altijd aan de 350kbs. Niks raars dus.
Het rare: Bij het bijwerken van de spots in spotnet heeft die opeens een snelheid van 3mbs, dus de snelheid binnen de bundel. Ik heb het nu een stuk of 20 keer getest en elke keer heeft die een hogere snelheid. En ja ik zit echt buiten m'n bundel
Iemand een idee waarom dit zo is? wordt er apart protocol gebruikt ofzo?
Bij ophalen spots hogere snelheid
Moderator: Moderator Team
Bij ophalen spots hogere snelheid
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
- Leeftijd: 30
Re: Bij ophalen spots hogere snelheid
hoe bedoel je? hij gaat toch gewoon met de snelheid die binnen je bundel valt?
Ja, maar ik zit buiten m'n bundel. En alles heeft ook de snelheid van buiten m'n bundel, behalve het bijwerken van de spots. Die heeft de snelheid van binnen de bundel.
-
Misschien is het zo duidelijker

Op de achtergrond het ik alt.binz laten downloaden. Deze zit aan z'n maximale (lage) snelheid.
En ondertussen spotnet laten bijwerken. Dat is de grote piek. Veel sneller dus

Op de achtergrond het ik alt.binz laten downloaden. Deze zit aan z'n maximale (lage) snelheid.
En ondertussen spotnet laten bijwerken. Dat is de grote piek. Veel sneller dus
Het bijwerken van de spots loopt over je headers server. Hoe staat die ingesteld?
Daarnaast is het binnenhalen van heel veel kleine spots natuurlijk wel iets anders dan het downloaden van DVD oid, waar je provider mogelijk ook iets met downloadsnelheid doet
Daarnaast is het binnenhalen van heel veel kleine spots natuurlijk wel iets anders dan het downloaden van DVD oid, waar je provider mogelijk ook iets met downloadsnelheid doet
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
- Leeftijd: 30
of het is gewoon een bug van je t-mobile programma.
Slotje wegens gebrek aan antwoord.
Slotje wegens gebrek aan antwoord.