Verschillend aantal posts met verschillende servers
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Sunny Usenet
- Internet: UPC
Verschillend aantal posts met verschillende servers
Spotlite versie: v1.02
Besturingssysteem: Windows 7 32-bit
Usenet Provider: textnews.news.cambrium.nl en nntp.aioe.org
Internet Provider: UPC
Probleem: Als ik nntp.aioe.org gebruik dan zie ik minder posts dan als ik die andere server instel. Bij de categorie Applicaties > Windows zie ik met de eerste bijvoorbeeld maar vier posts vandaag (8-3-2011 @ 14:10). Maar als ik textnews.news.cambrium.nl instel dan zie ik wel 10 posts van vandaag in Applicaties > Windows. Hoe kan dit? Het vreemde is dat ze allebei ook posts van gisteren weergeven. Bij de ene server lijken dus niet alle berichten opgehaald te worden. Hoe weet ik nu of een bepaalde ingestelde server wel alle berichten heeft binnengehaald?
Wat ik gedaan heb: Ik heb verschillende servers ingesteld.
Besturingssysteem: Windows 7 32-bit
Usenet Provider: textnews.news.cambrium.nl en nntp.aioe.org
Internet Provider: UPC
Probleem: Als ik nntp.aioe.org gebruik dan zie ik minder posts dan als ik die andere server instel. Bij de categorie Applicaties > Windows zie ik met de eerste bijvoorbeeld maar vier posts vandaag (8-3-2011 @ 14:10). Maar als ik textnews.news.cambrium.nl instel dan zie ik wel 10 posts van vandaag in Applicaties > Windows. Hoe kan dit? Het vreemde is dat ze allebei ook posts van gisteren weergeven. Bij de ene server lijken dus niet alle berichten opgehaald te worden. Hoe weet ik nu of een bepaalde ingestelde server wel alle berichten heeft binnengehaald?
Wat ik gedaan heb: Ik heb verschillende servers ingesteld.
Laatst gewijzigd door Megalos op 08 mar 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Re: Verschillend aantal posts met verschillende servers
textnews.news.cambrium.nl haalt wel alle berichten binnen, maar je moet wel zorgen dat die dagelijks update, anders wordt het een grote gatenkaas ('1 dag retentie').
-
Oké, bedankt voor je reactie. Het is dus blijkbaar zo dat de nntp.aioe.org server gewoon niet alle berichten heeft en soms wat gaten heeft?
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Ze gaan tot een bepaalde retentie. Bij de ene server is het zo dat je die elke dag moet updaten, wil je alle spots binnenkrijgen (1 dag retentie) bij de andere gaat het wat langer door. Ook zijn er servers die de bestanden er niet allemaal opzetten.
-
Oke. Het gaat hier trouwens niet over retentie (want spots van gisteren stonden er ook op). Maar deze server zette dus blijkbaar de bestanden er niet helemaal op. Ik begrijp het. Bedankt voor de antwoorden. Deze mag gesloten worden.
-
- Leeftijd: 41
Bij deze.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.