Omdat er nogal eens wat informatie ontbreekt, is het handig voor een snelle en goede probleemafhandeling je aan bepaalde standaarden te houden om het forum overzichtelijk te houden.
Probeer een zo goed mogelijke titel (Onderwerp) van je topic te maken zodat het duidelijk is waar het om gaat. Geeft Spotlite een foutmelding dat de database niet werkt (is maar een fictief voorbeeld), maak dan niet als onderwerp 'Help!! Spotlite werkt niet!!!!!!!', maar 'Foutmelding Spotlite: Database'.
Deze informatie staat standaard in een topic wanneer je een nieuwe aanmaakt:
Code: Selecteer alles
[b]Spotlite versie:[/b]
[b]Besturingssysteem:[/b]
[b]Newsserver/Provider:[/b]
[b]Probleem:[/b]
[b]Wat ik gedaan heb:[/b]
- Bij 'Spotlite versie' het versienummer van Spotlite (bijv. Spotllite 1.0 RC2)
- Bij 'Besturingssysteem' je besturingssysteem met bijv. eventueel servicepack (bijv. Windows XP SP3)
- Bij 'Newsserver/Provider' bijv. zo: Eweka/KPN
- Bij probleem geef je aan wat het probleem is. Stel dat je een nieuw venster krijgt met een 'error-code', dan citeer je alles wat er in dat venster staat, en zet je dat tussen de
Code: Selecteer alles
[/code ] tag (haal wel de spaties weg).[/list] [quote="Darthvader"]Hierin kan gepraat worden over Vragen & Problemen die u ondervind met SpotLite. Lees a.u.b. altijd eerst de topic goed door of gebruik de zoek functie voordat u een vraag of probleem meld, want misschien bestaat er een kans dat uw probleem al eens eerder door iemand gevraagd en behandeld is, zodat u dit eerst bij u zelf probeert en misschien ook uw probleem verhelpt. PS: Plaats in dit Vragen & Problemen gedeelte niks over je Provider of Payserver zaken. Hiervoor hebben we een appart gedeelte aangemaakt: http://www.spot-net.nl/forums/viewforum.php?f=26 Bekijk of er al een algemeen topic loopt over je vraag of probleem en anders start je een algemeen topic op zoals staat vermeld in deze topic: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=26&t=892[/quote] Dat was het wel zo'n beetje. Heb je vragen dan kun je me altijd met een PB'tje bereiken ;). [b]Vergeet ook de Topic Prefix Tags niet![/b] Voor de modjes is het in ieder geval veel minder werk, en we zijn je dan ook dankbaar. Ik bedank jullie voor het schoonhouden, vriendelijke groet, StripHeldNL (modje).