Server.xml bestand niet aanwezig
Moderator: Moderator Team
-
Server.xml bestand niet aanwezig
Hoi,
Na het opstarten van Spotnet moet ik mijn newsserver provider gegevens invoeren, echter wil ik niet downloaden met Spotnet. Ik heb begrepen in de FAQ dat ik dit kan oplossen door in de Program files het server.xml bestand moet aanpassen.
Ik kan dit server.xml bestand echter niet vinden. Voor de zekerheid heb ik ook via mijn hele Windows schijf gezocht maar dit bestand is niet gevonden. De gegevens bij opstarten moet ik helaas wel invullen anders sluit het programma gewoon af. Ik heb eigenlijk op dit moment ook niets in te vullen aangezien ik even geen newsserver provider heb.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik versie 1.5.6.0 naar ik meen.
Na het opstarten van Spotnet moet ik mijn newsserver provider gegevens invoeren, echter wil ik niet downloaden met Spotnet. Ik heb begrepen in de FAQ dat ik dit kan oplossen door in de Program files het server.xml bestand moet aanpassen.
Ik kan dit server.xml bestand echter niet vinden. Voor de zekerheid heb ik ook via mijn hele Windows schijf gezocht maar dit bestand is niet gevonden. De gegevens bij opstarten moet ik helaas wel invullen anders sluit het programma gewoon af. Ik heb eigenlijk op dit moment ook niets in te vullen aangezien ik even geen newsserver provider heb.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik versie 1.5.6.0 naar ik meen.
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
- Leeftijd: 30
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: upc
Re: Server.xml bestand niet aanwezig
ten eerst welke windows versie gebruik je
je zal hem in die dir dus niet vinden.
bijv. voor xp staat het in de volgende dir.
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application Data\Spotnet
of all users altijd de goede is weet ik niet, maar in de andere users even kijken is dan zo gebeurd natuurlijk
probeer aan de hand van deze regel even te kijken waar die bij jouw staat.
je zal hem in die dir dus niet vinden.
bijv. voor xp staat het in de volgende dir.
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application Data\Spotnet
of all users altijd de goede is weet ik niet, maar in de andere users even kijken is dan zo gebeurd natuurlijk
probeer aan de hand van deze regel even te kijken waar die bij jouw staat.
de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals.
-
In mapopties extensies van bekende bestandstypen verbergen weg gevinkt en verborgen bestanden en mappen weergeven aangevinkt ?
-
Weet iemand hoe ik mijnes kan updaten? Ik heb de bestand gezien. En alles klopt gewoon met het login maar toch update hij hem niet..
-
Deze lijkt voor de hand te liggen maar ik probeer het toch maar;
c:\programdata\spotnet
Dit is een verborgen bestand.
Indien je in mapoptie's aangeeft dat verborgen bestanden zichtbaar moeten zijn dan komt deze map tevoorschijn.
Hopelijk is dit de reden dat je het bestand voorheen niet kon vinden.
succes!
Indien je in mapoptie's aangeeft dat verborgen bestanden zichtbaar moeten zijn dan komt deze map tevoorschijn.
succes!
-
@krishhus
Maak voor de zekerheid even een kopie en parkeer die tijdelijk in een ander mapje. Noem deze dan servers.xml.bak
Je hebt dan altijd de orginele als backup.
De geupdate file wijzigen en : opslaan als Anders maakt hij er een txt bestand van. En natuurlijk in de juiste map opslaan als.
Maak voor de zekerheid even een kopie en parkeer die tijdelijk in een ander mapje. Noem deze dan servers.xml.bak
Je hebt dan altijd de orginele als backup.
De geupdate file wijzigen en : opslaan als Anders maakt hij er een txt bestand van. En natuurlijk in de juiste map opslaan als.
-
Bedankt, ik ben er uit... Ik was in de veronderstelling dat het bestand in mijn Program Files (x86) folder stond, daar stond immers ook een Spotnet map, maar blijkbaar staat er in de gewone Program Files ook een map Spotnet.. Dom van mij.. Maar bedankt, werkt nu prima!miko schreef:Deze lijkt voor de hand te liggen maar ik probeer het toch maar;
succes!
ok - draadje kan weer dicht
niet eens met besluit, stuur even een pb
niet eens met besluit, stuur even een pb