Een nieuwe start na zeker 10jaar?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Pmud
Answers: 0

Een nieuwe start na zeker 10jaar?

Bericht door Pmud »

Hoi Allen.
Was ik vroeger zo slim of wordt (ben) ik nu oud(er)?

Ooit met w8 en linux in de oude tijd stout bezig geweest. Maar zoals al aangegeven al zeker 10 jaar niet meer. Nu echter zoek ik 2 dingen waar ik benieuwd naar ben en op deze manier wil oplossen. Maar jeetje. Door te zoeken op internet zag ik dat ik ooit Spotnet had (nu 1.9.2.3 gedownload), Grabbit en Sabnzdb (ook beide nu gedownload) en volgens mij een usereader en dan werkte het. Klopt deze combinatie.
Echt, ik weet het allemaal niet meer. :D

Heb ik nog meer nodig?
En en dan die nieuwsreader. Welke doet het met bovenstaande combinatie en het liefst eentje waar ik b.v. maar 2 maanden mee werken kan. Een heel jaar heb ik niet nodig.

Wie durft mij op weg te helpen?
Bij voorbaat dank. Groetjes, Pmud.

Topicstarter
Pmud

Re: Een nieuwe start na zeker 10jaar?

Bericht door Pmud »

Inmiddels al wel werkend gekregen met Eweka die best wel redelijke tips geeft voor de desbetreffende programma's. Grappig genoeg staat daar dat je als nieuwsreader in moet vullen --- nieuws.eweka.nl --- terwijl het natuurlijk --- news.eweka.nl --- moet zijn. Maar goed. Dat zat nog in het koppie. Ik heb nog een vraag maar daar maak ik een nieuw toppic van. Groetjes, Pmud.

Ypsos
Moderator Team Lid

Re: Een nieuwe start na zeker 10jaar?

Bericht door Ypsos »

@Pmud, welkom terug.
Antwoord op je vraag "Welke nieuwsreader gebruiken"
De interne nieuwslezer van Spotnet Classic is SABnzbd.
Deze wordt direct vanuit Spotnet beheerd en hoeft niet apart geïnstalleerd te worden.
  • Bewerken -> Downloadknop -> Downloaden (standaardinstelling)
  • SABnzbd biedt ondersteuning voor "wachtwoord per NZB"; spots met een wachtwoord op het RAR-bestand worden automatisch uitgepakt zonder dat je handmatig een wachtwoord hoeft in te voeren.
Zie: Spotnet menu: Help -> Help ...

Grabit is echt verouderd...
Pmud schreef: 21 dec 2025, 08:57 <knip>
Grappig genoeg staat daar dat je als nieuwsreader in moet vullen --- nieuws.eweka.nl --- terwijl het natuurlijk --- news.eweka.nl --- moet zijn.
<knip>
Ik heb het even nagekeken, maar in C:\ProgramData\Spotnet\providers.xml staat "nieuws.eweka.nl" er niet tussen.
zie ook My Eweka:
Afbeelding

Groet, Ypsos
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer