Ik heb weinig ervaring met nieuwsgroepen en nu FTD (dat ik met moeite aan de praat gekregen heb) gestopt is, moest ik dus een alternatief hebben. Er werd mij gezegd dat Spotnet het beste was om als alternatief te nemen, maar sinds het downloaden heb ik helaas niets dan problemen

"Vroegah" zocht ik spots via FTD, zocht ik de binaries via b.v. BinSearch.net en downloade ik via Grabit.
Instellingen voor grabit waren:
news.kpn.nl
poort 119
<mijn gebruikersnaam>
<mijn wachtwoord>
Ik kon maximaal 3 connecties hebben omdat het een gratis server is (payserver is voor mij niet interessant, omdat ik met max 660Kb/s kan downloaden op mijn netwerk).
Anyway, als ik nu met Spotnet wil verbinden krijg ik elke keer weer de melding: "Kan geen verbinding maken met de server: er is een time out opgetreden". Dit gebeurd als ik de standaard HetNet instellignen gebruik, met de standaard KPN instellingen en als ik bij "Anders..." zelf de gegevens als bij Grabit invul. Aantal connecties vooraf al op 3 zetten geeft geen verschil.
Ik heb me helemaal suf gegoogled, maar niets van de mogelijke oplossingen werkt voor mij (o.a. servers.xml aanpassen)

Ik hoef spotnet wat mij betreft niet eens te gebruiken voor het daadwerkelijke downloaden, maar ik wil gewoon graag spots kunnen zien en dat lukt nu dus niet

Kan iemand mij verder helpen?
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Koekemoeroetoe