Fake spots taggen ! Wat is er te verzinnen?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
spotnetuserforum
Answers: 0

Fake spots taggen ! Wat is er te verzinnen?

Bericht door spotnetuserforum »

Hallo, ik zie al een paar grapjesmakers verschijnen die onder andere namen en met geheel ander inhoud dan de spotomschrijving aangeeft spots plaatsen.

Nu, ik weet dat dit forum niets met spotnet te maken maar de vraag is wat mag er wel ?! ...

Ik zeg maar even wat er zo in me opkomt om toch een soort van moderatie, maar dan achteraf te overwegen?

Zou het kunnen dat de spots in een lijst worden gezet, of een referentie nummer of etc. etc ... dat onzinposten een tag krijgen waarmee je kan zien dat je die gerust kan laten liggen en de spot negeren, aangezien reageren imo enkel een hard-on teweegbrengt bij de troosteloze spotters. Het enigste wat de spotnetcommunity hoeft te doen is wanneer een spot in orde is dit even te melden op 1 of andere manier.
Voordeel ook is dat iemand die voor de grap een spot goedkeurd terwijl deze dat niet is, hij hier gebanned kan worden.
[svp for life :D ]

Ik vrees dat zoiets dadelijk toch echt strikt noodzakelijk zal zijn voor het overleven van dit prachtige concept spotnet zonder directe moderatie. 't is een 1e ruw idee , betere / andere zijn uiteraard welkom , tenzij dat niet zou mogen, maar dan ga ik alvast weer is mijn headeren opkrikken :? . Heb geen glazen bol maar wel gewoon gezond verstand .. :roll:
Hoop dat er inmiddels ook een paar ter zake kundige leden langskomen die hier wellicht wat zinvols over kunnen vertellen.
... al had ik nog zo weinig geld dan vroeg ik nog niet een jurist als angel-patat ...

iamsolly

Re: Fake spots taggen ! Wat is er te verzinnen?

Bericht door iamsolly »

Heb je al wat voorbeelden van 'fake spots' of is het iets waarvan je denkt dat het gaat gebeuren?

Edit: Ik heb per ongeluk het modbericht overschreven, maar niemand verwijst hier naar illegale content
Het was meer een waarschuwing, je vraagt namelijk wel om spots.
- Mr.Cartmenez
Laatst gewijzigd door iamsolly op 23 feb 2011, 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Voordeel ook is dat iemand die voor de grap een spot goedkeurd terwijl deze dat niet is, hij hier gebanned kan worden.
Alsof de gebruikersnaam op Spotnet en de forumnaam op dit forum hetzelfde zijn.
Verder zijn beide namen niet aan elkaar gekoppeld.
Ook staan het Spotnet programma en dit forum los van elkaar.
Wat je bij de een doet heeft geen gevolgen bij de ander.

Staat handtekening controleren aan?
Deze spots gewoon links laten liggen. Worden uiteindelijk wel afgekeurd.
Er is op dit moment nog geen manier een mod in te schakelen in Spotnet.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 23 feb 2011, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
spotnetuserforum

Als je geen tijd hebt om mijn bericht even rustig tot je te nemen, heb ik niet de intentie om serieus antwoord te geven.
hjvbft schreef:
Alsof de gebruikersnaam op Spotnet en de forumnaam op dit forum hetzelfde zijn. Verder zijn beide namen niet aan elkaar gekoppeld.
Ook staan het Spotnet programma en dit forum los van elkaar. Wat je bij de een doet heeft geen gevolgen bij de ander.

Staat handtekening controleren aan?
Deze spots gewoon links laten liggen. Worden uiteindelijk wel afgekeurd.
Er is op dit moment nog geen manier een mod in te schakelen in Spotnet.
... al had ik nog zo weinig geld dan vroeg ik nog niet een jurist als angel-patat ...

Topicstarter
spotnetuserforum

iamsolly schreef:Heb je al wat voorbeelden van 'fake spots' of is het iets waarvan je denkt dat het gaat gebeuren?

gerstr

Bericht door gerstr »

als het een klein beetje meezit gaan de digitale handtekeningen ons toch wel een beetje zelf moderatie opbrengen?

Verder zijn we het eens dat er wellicht meer moderatie nodig zal zijn. Tijd zal het leren en oplossingen brengen.

Topicstarter
spotnetuserforum

chips, had gehoopt dat jullie al een strategie hadden of een opzetje ..
toch bedankt voor je antwoord ger.
gerstr schreef:als het een klein beetje meezit gaan de digitale handtekeningen ons toch wel een beetje zelf moderatie opbrengen?

Verder zijn we het eens dat er wellicht meer moderatie nodig zal zijn. Tijd zal het leren en oplossingen brengen.

gerstr

Bericht door gerstr »

sorry to disappoint you, maar qua strategie kun je 2 richtingen op denken:
1. Modereren van de bron - free.pt
2. Modereren van je .spots bestand via lokale community (met mogelijke brein consequenties)

of combinatie van beiden.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

gerstr schreef:als het een klein beetje meezit gaan de digitale handtekeningen ons toch wel een beetje zelf moderatie opbrengen?
Yep, op die manier is gisteren een 'bradje' wannabe ontmaskerd (ik hoop dat ie geschrokken is van de commotie :mrgreen: ), ging niet om een fake spot trouwens, maar een spotter die dezelfde naam had aangenomen en hiermee een spot van de echte bradje plaatste.
Maar ik ben bang dat er weinig mensen zijn die hierop letten, sterker (gezien sommige reacties bij de betreffende spot), het kan sommigen gewoon totaal niets schelen (de "ik download alles wat los en vast zit" leechers ;) ).
Daarom hoop ik dat er in de (nabije?) toekomst toch enige vorm van moderatie mogelijk wordt.

iamsolly

Bericht door iamsolly »

:o Inderdaad, maar dit soort sufknuppels moet je even laten uitrazen. Wel vervelend, maar dit soort posten zijn al zo oud als usenet, sommige lui scheppen er nu eenmaal genoegen in om anderen te zieken.

Misschien dat de ontwikkelaar een idee heeft hoe deze posten te taggen, maar als je dat aan willekeurige gebruikers overlaat dan heb je straks hetzelfde probleem maar dan net andersom. Dan worden goede posten als fake getagged.
Laatst gewijzigd door iamsolly op 23 feb 2011, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer