Enkele aanbieders van series gebruiken tegenwoordig een download met een hernoembestand.
Kan iemand mij uitleggen wat ik dan precies moet doen??? Met spreekt over Quickpar maar daar vind ik geen hernoemen
Als ik dubbelklik op het par2 hernoem bestand, opent Quickpar inderdaad maar zie ik het mkv bestand wel staan maar in het het rood en vraagt hij om meer blocks in plaats van ze te hernoemen
Dan is het par2 bestand niet gemaakt voor het *.mkv bestand
Voorbeeld van een rename par2 bestand
Er is nog een andere optie nl. de poster heeft QoQReverse 2014 gebruikt.
Met QoQReverse kun je snel een eenvoudig de gespiegelde bestandsnamen van bestanden (OoQ releases), gedownload van het usenet, weer leesbaar maken.
Doordat dankzij de vele notice-and-takedown aanvragen bij usenetproviders de populaire bestanden (hoofzakelijk film en tv-series) bijna direct verwijderd worden, gaan groepen als QoQ over op het versleutelen van bestanden en links.
QoQ spiegelt de bestandsnamen van hun bestanden.
Als je deze kleine tool installeert, krijg je er in je rechtsklikmenu een optie bij, "QoQ reverse bestand". Als je daarop klikt wordt het geselecteerde bestand weer leesbaar.
Klein, maar superhandig natuurlijk.
Het tooltje is door de groep zelf geschreven.
De bovenstaande hernoem processen moeten handmatig worden uitgevoerd, Blauwbek heeft hier een tool voor gemaakt: pySabRename, download nabewerking voor Spotnet/SABnzbd (automatisch hernoemen naar originele bestandsnamen)
Niet meer van toepassing, add-on is verwerkt in Spotnet Classic!
Blauwbek schreef:Steeds meer mensen ondervinden problemen met het compleet downloaden van (met name) films of series. Vaak heeft dit te maken met de 'Notice and Takedown' ook wel N&T. Dat houdt in dat auteursrechtelijk beschermd materiaal is verwijderd op verzoek van de belanghebbenden.
Er zijn verschillende posters actief met het verspreiden van de nieuwste films en tv-series en proberen een N&T te voorkomen door andere bestandsnamen te gebruiken vaak zie je een omgekeerde tekenreeks als bestandsnaam zg. 'reverse names' o.a. de groep QoQ maakt gebruik hiervan.
SABnzbd is de interne newsreader van Spotnet een programma wat het mogelijk maakt om 'spots' direct te downloaden. Sabnzbd wordt automatisch mee geïnstalleerd bij de installatie van Spotnet. SABnzbd repareert de bestanden indien dit nodig is en pakt ze ook nog uit, het downloaden, repareren en uitpakken van bestanden gebeurt op de achtergrond.
Bij het downloaden van 'reverse names' bestanden worden de bestanden uitgepakt met de meest onbegrijpelijke bestandsnamen, er moet nog een handmatige nabewerking plaats vinden om de namen weer leesbaar te maken.
pySabRename neemt dit werk uit handen, dus SABnzbd repareert de bestanden indien dit nodig is en pakt deze uit en pySabRename zorgt voor de nabewerking, de omgekeerde tekenreeks wordt weer een leesbare tekenreeks.
Daarnaast worden er vaak extra bestanden toegevoegd die niks met de download te maken hebben, denk hierbij aan advertenties en programma's. pySabRename verwijdert deze programma's, dat bespaart ruimte op de pc.
pySabRename activeren --> start SABnzbd settings
Klik op de knop SABnzbd rename script, daarna op de knop pySabRename activeren
Bedankt voor je uitleg, het is helaas geen QoQ download... als ik het uitpak is het een txt bestand en in Quickpar zie ik het databestand wel met de goede naam als mkv bestand, maar is hij rood. Deze poster gebruikt n aparte download link zodat hij opent in Grabit. Dus is weet niet meer wat ik kan probereb
Wacht even, heb je nu wel of niet een .mkv bestand op je harddisk?
Om het mkv bestand te kunnen hernoemen moet het ook daadwerkelijk op je harddisk staan.
Het bestand zoals gedownload, is een txt bestand. Die staat nu op mijn harddisk, tesamen met een een par2 bestand die de naam hernoembestand draagt. Als ik dit par2 bestand dubbelklik, opent quickpar met een datafile dat rood is en de originele naam draagt van het goede bestand als een mkv bestand. Maar daar kan ik niets mee omdat hij aangeeft dat hij 2635 blocks mist
Dan heb je toch niet het titel-serie0201.mkv gedownload, er valt dan niets te hernoemen
het par2 bestand verwijst naar titel-serie0201.mkv omdat QuickPar het bestand niet kan vinden, staat titel-serie0201.mkv in het rood er valt dus niets te hernoemen, in plaats daarvan wil QuickPar het mkv bestand repareren, maar dat gaat ook niet want je mist 2635 blocks
Ik download <knip> 0309 van <knip> met grabit. Ik klik op een van de vier rar bestanden en zie in de geopende winrar een par2 bestand en een bestand, ter groote van de afl, wat eenmaal op de harddisk uitgepakt, een txt bestand te zijn waar je niets mee kan. De rest van t verhaal ken je
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.