ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:27
- Usenet: Ziggo
- Internet: Ziggo
ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: McAfee
Met welk programma download je?: SABnzbd
Wanneer begon je probleem?: Vandaag, niets gedaan verder dan opstarten
Geef een beschrijving van je probleem: Melding Socket Closed (954), heb de boel opnieuw geïnstalleerd maar geen verschil.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 02 dec 2013, 14:46] --
Overigens ook geprobeerd met McAfee uit te zetten maar mocht niet baten..
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: McAfee
Met welk programma download je?: SABnzbd
Wanneer begon je probleem?: Vandaag, niets gedaan verder dan opstarten
Geef een beschrijving van je probleem: Melding Socket Closed (954), heb de boel opnieuw geïnstalleerd maar geen verschil.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 02 dec 2013, 14:46] --
Overigens ook geprobeerd met McAfee uit te zetten maar mocht niet baten..
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jun 2013, 08:05
- Usenet: Pure usenet
- Internet: Ziggo
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
ik vermoed dat er wat bij Ziggo aan de hand is. Ik zit ook bij Ziggo en tob met het zelfde probleem. Begrijp dat Ziggo op dit moment met wat storingen tobt.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:27
- Usenet: Ziggo
- Internet: Ziggo
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Ok thanks. Dan wachten we dat eventjes afEefje schreef:ik vermoed dat er wat bij Ziggo aan de hand is. Ik zit ook bij Ziggo en tob met het zelfde probleem. Begrijp dat Ziggo op dit moment met wat storingen tobt.

-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Sample88 & Eefje hebben jullie dit bericht Socket closed (954) / Ziggo al doorgelezen? (Gaat dan om SpotLite en News Server Tester)
Verander even niets aan de Spotnet instellingen!
Test de verbinding met SpotLite
Nog steeds Socket Closed 954?
Verander even niets aan de Spotnet instellingen!
Test de verbinding met SpotLite
Nog steeds Socket Closed 954?
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jun 2013, 08:05
- Usenet: Pure usenet
- Internet: Ziggo
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954)
@Eefje,
Bedankt voor het melden als Spotnet bij Sample88 ook weer werkt, kan dit draadje naar opgelost.
Bedankt voor het melden als Spotnet bij Sample88 ook weer werkt, kan dit draadje naar opgelost.

Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 jun 2013, 08:05
- Usenet: Pure usenet
- Internet: Ziggo
Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Helaas, was iets te snel. Spotnet ligt er weer uit. maar via adres 213.132.189.35 doet hij het op dit moment weer wel. Denk dat we het even moeten aankijken. Mijn inschatting is dat er bij Ziggo iets niet lekker loopt. Ziggo geeft de hele dag al allerlei problemen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 18:32
Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Hoi, ik ben een leek, heb ook problemen met spotnet (ziggo) soms lukt het om te openen, andere keer gebruikersnaam niet goed, wanneer ik spotnet toch open heb kan ik geen spot openen. Ik weet niet wat en hoe ik dat adres moet zoeken Eefje.
Ik hoop dat spotnet snel weer werkt
Ik hoop dat spotnet snel weer werkt
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?
@Eefje,
HOSTS bestand bewerken Win 7 & 8 doe dit met "verhoogde bevoegdheid" (Elevated)
Win 7
DNS cache flushen Win 7(Elevated Command Prompt)
Bovenstaand: HOSTS aanpassen en DNS cache flushen is voor Win XPhjvbft schreef:news.ziggo.nl verwijst naar 2 ipnummers
212.54.40.12 (Deze doet het niet)
213.132.189.35 (Deze doet het wel)
Zorg ervoor dat er verbinding gemaakt word met 213.132.189.35 i.p.v. 212.54.40.12.
Dit kan door het aanpassen van de "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts"
Voeg de volgende regel toe: 213.132.189.35 news.ziggo.nl
start, uitvoeren, ipconfig /flushdns
Start Spotnet
De regel in hosts word niet gebruikt als er een # voor word gezet.
HOSTS bestand bewerken Win 7 & 8 doe dit met "verhoogde bevoegdheid" (Elevated)
Win 7
- Start >> Zoekvak
- Type: kladblok
- Nu komt er de optie kladblok in het lijstje te staan.
- Klik met de rechter muisknop op kladblok.
- Kies voor Als administrator uitvoeren.
- Geef door middel van de knop Doorgaan toestemming.
- kladblok -> Bestand -> Openen
- Blader naar: "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\
- Bestandstypen (alle bestanden) Bestandsnaam: "HOSTS"
- Voeg de volgende regel toe: 213.132.189.35 news.ziggo.nl
- Wijzigingen opslaan
DNS cache flushen Win 7(Elevated Command Prompt)
- Start >> Zoekvak
- Type: cmd
- Nu komt er de optie cmd in het lijstje te staan.
- Klik met de rechter muisknop op cmd.
- Kies voor Als administrator uitvoeren.
- Geef door middel van de knop Doorgaan toestemming.
- Typ in het commando prompt scherm ipconfig /flushdns
- Druk daarna op <enter>
- Typ daarna exit om het commando prompt scherm te sluiten.
- Ga naar Apps en tik in het zoekvak Command in.
- Nu komt de optie "Command Prompt" in het lijstje te staan.
- Onder in het scherm staat: Als administrator uitvoeren, klik hierop
- Daarna, zie stappen hierboven (Win 7)
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 22:21
- Usenet: geen idee
- Internet: ziggo
Re: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
beste Ypsos,
ook ik heb die melding, maar kom er ook met jouw aanwijzingen niet verder mee (in windows 7)
wat kan ik nu nog doen?
ook ik heb die melding, maar kom er ook met jouw aanwijzingen niet verder mee (in windows 7)
wat kan ik nu nog doen?