Tweaknews i.c.m. Spotnet
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Ziggo
Tweaknews i.c.m. Spotnet
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Tweaknews
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset NOD32
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: Nadat ik ben overgestapt van NewsXs naar Tweaknews
Geef een beschrijving van je probleem: Bij mijn eerdere nieuwsserver (NewsXs) haalde ik in spotnet makkelijk 842.000 spots op tot wel 1500 dagen geleden. Sinds ik ben overgestapt op Tweaknews, haal ik in spotnet maar maximaal 180.000 spots op met niet meer dan 400 dagen geleden. Op de site van Tweaknews staat dat ze een retentie hebben van 1100 dagen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb de DBC en DBS bestanden al verwijderd, dit heeft niet geholpen. Ook geprobeerd met spotlite, deze gaf hetzelfde probleem. Dit gebeurd zowel met SSL als zonder SSL
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Tweaknews
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset NOD32
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: Nadat ik ben overgestapt van NewsXs naar Tweaknews
Geef een beschrijving van je probleem: Bij mijn eerdere nieuwsserver (NewsXs) haalde ik in spotnet makkelijk 842.000 spots op tot wel 1500 dagen geleden. Sinds ik ben overgestapt op Tweaknews, haal ik in spotnet maar maximaal 180.000 spots op met niet meer dan 400 dagen geleden. Op de site van Tweaknews staat dat ze een retentie hebben van 1100 dagen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb de DBC en DBS bestanden al verwijderd, dit heeft niet geholpen. Ook geprobeerd met spotlite, deze gaf hetzelfde probleem. Dit gebeurd zowel met SSL als zonder SSL
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Re: Tweaknews i.c.m. Spotnet
Hoi Michael_s,
Tweaknews heeft een retentie van 1100 dagen op de binary bestanden. Op de header (tekst) bestanden is de retentie, volgens de website van Tweaknews, maximaal 25 dagen.
De grootte van je database is afhankelijk van de tekst (header) retentie van je usenetprovider.
Dat betekent dat je een database zou moeten kunnen ophalen van een dag of 25 met Tweaknews.
Hoe krijg ik dan een groter database?
Als je een grotere database wilt, is ons advies om een account te nemen bij een usenetprovider met een ruime tekstreretentie. Vaak maken providers reclame met hun binaryretentie, terwijl het dus ook belangrijk is om kritisch naar de tekstretentie te kijken. Deze bepaalt namelijk de grootte van de database die spotnet ophaalt.
Ben je tevreden over je huidige provider, maar is de headerretentie niet geweldig? Je zou kunnen overwegen om een (niet verlopend) blockaccount te nemen, speciaal voor het ophalen van de headers. Dit kost een paar euro en gaat lange tijd mee,zie Blockaccount voor de headers
Zie ook Welke usenetprovider zal ik nemen?
en hoeveel spots zitten er in de database?
Tweaknews heeft een retentie van 1100 dagen op de binary bestanden. Op de header (tekst) bestanden is de retentie, volgens de website van Tweaknews, maximaal 25 dagen.
De grootte van je database is afhankelijk van de tekst (header) retentie van je usenetprovider.
Bron: http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.htmlOndersteunen jullie ook headers?
TweakNews ondersteund headers voor circa de eerste 25 dagen.
Dat betekent dat je een database zou moeten kunnen ophalen van een dag of 25 met Tweaknews.
Hoe krijg ik dan een groter database?

Als je een grotere database wilt, is ons advies om een account te nemen bij een usenetprovider met een ruime tekstreretentie. Vaak maken providers reclame met hun binaryretentie, terwijl het dus ook belangrijk is om kritisch naar de tekstretentie te kijken. Deze bepaalt namelijk de grootte van de database die spotnet ophaalt.
Ben je tevreden over je huidige provider, maar is de headerretentie niet geweldig? Je zou kunnen overwegen om een (niet verlopend) blockaccount te nemen, speciaal voor het ophalen van de headers. Dit kost een paar euro en gaat lange tijd mee,zie Blockaccount voor de headers
Zie ook Welke usenetprovider zal ik nemen?
en hoeveel spots zitten er in de database?

-
Dank je wel voor de snelle reactie! Heb je misschien nog een tip hoe groot (aantal GB) dat block-account minimaal moet zijn?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
Kijk bijvoorbeeld eens bij Astraweb , Kosten; 25GB voor US$ 10,00 en daar kun je heel wat headers voor ophalen.http://www.news.astraweb.com/plans.html
-
-