Downloaden gaat langzaam
Moderator: Moderator Team
-
Answers: 0
Downloaden gaat langzaam
Waarom gaat het downloaden veel langzamer? Met Spotnet 450 KB/s terwijl ik met Sabnzbd altijd meer dan 2000 KB/s haal.
Iemand een oplossing?
BTW wel een erg fijn programma nu FTD er mee gaat stoppen! Keep up the good work!
Iemand een oplossing?
BTW wel een erg fijn programma nu FTD er mee gaat stoppen! Keep up the good work!
Re: Downloaden gaat langzaam
Ik heb dat veel gelezen en zal dus ook zo zijn. Waarschijnlijk te maken dat in 1 omgeving er meerdere connecties worden open gehouden (Header server, Download server, Upload server en ook SABnzbd bij downloaden).
Wat veel mensen (ik ook) doen is niet SABnzbd van Spotnet gebruiken (dit is nl download programma op de achtergrond), maar aparte downloader (mag natuurlijk SABnzbd zijn) die dan gevoed wordt door .NZB vanuit Spotnet (download opslaan als NZB)
Wat veel mensen (ik ook) doen is niet SABnzbd van Spotnet gebruiken (dit is nl download programma op de achtergrond), maar aparte downloader (mag natuurlijk SABnzbd zijn) die dan gevoed wordt door .NZB vanuit Spotnet (download opslaan als NZB)
Laatst gewijzigd door gerstr op 21 feb 2011, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb dit probleem ook. Downloaden (zowel met nzb-opslaan als downloaden) gaat tussen 1200 en 1600 KB (op dit moment zelfs 650 KB. Normaal (FTD) haal ik met gemak 4500KB.
Doe ik iets verkeerd, iets met een instelling?
Doe ik iets verkeerd, iets met een instelling?
-
Binnenhalen van een testbestand bij Caiway gaat wel op volle snelheid.
Payserver = news.caiw.nl
Payserver = news.caiw.nl
Ik kan dit zelf niet checken vanwege andere configuratie, maar zouden jullie eens kunnen checken hoeveel connecties jullie in jullie 'oude' setting hadden staan, dus met SAPnzbd of met andere downloaders?
Dit aantal connecties moet je precies overnemen in je servers.xml op de tweede regel bij de downloads server.
Als je voor je headers exact dezelfde server gebruikt moet je deze in regel 1 op aantal connecties 1 zetten en 1 aftrekken bij de tweede regel van max. #connecties
Als je voor je uploads exact dezelfde server gebruikt idem dito
Laat even weten allemaal ajb
Dit aantal connecties moet je precies overnemen in je servers.xml op de tweede regel bij de downloads server.
Als je voor je headers exact dezelfde server gebruikt moet je deze in regel 1 op aantal connecties 1 zetten en 1 aftrekken bij de tweede regel van max. #connecties
Als je voor je uploads exact dezelfde server gebruikt idem dito
Laat even weten allemaal ajb
-
Dat heb ik inmiddels gedaan. Overigens: als je bij de providergegevens in spotnet het max aantal verbindingen instelt (op het exacte aantal als voorheen), dan wordt in het xml-bestand automatisch het aantal bijgesteld.
Helaas ............................... het blijft even traag. Momenteel maximaal 500 KB van het maximaal 10-voudige te halen aantal.
Helaas ............................... het blijft even traag. Momenteel maximaal 500 KB van het maximaal 10-voudige te halen aantal.
ik kan het nu niet helemaal checken vanwege mijn configuratie (remote download server), maar kunnen jullie het volgende controleren:
als Spotnet aan het downloaden is type dan eens http://localhost:8090 in
hiermee zou je SAB nzbd interface moeten openen
onder Queue kun je dan je downloads bekijken en met name even naar download speed kijken (paar keer updaten op beetje een gemiddelde te zien)
dan on der tab config - switches zou priority op normal moeten staan
dan op tab config - servers zou je dezelfde server gegevens moeten zien staan met bovenstaande connecties
ik hoor het graag
als Spotnet aan het downloaden is type dan eens http://localhost:8090 in
hiermee zou je SAB nzbd interface moeten openen
onder Queue kun je dan je downloads bekijken en met name even naar download speed kijken (paar keer updaten op beetje een gemiddelde te zien)
dan on der tab config - switches zou priority op normal moeten staan
dan op tab config - servers zou je dezelfde server gegevens moeten zien staan met bovenstaande connecties
ik hoor het graag
-
Tips uitgevoerd. Alles stond al goed. Overigens is de snelheid momenteel 2,5 MB ...............
dan lijkt het toch je server en lijntje naar de server te zijn die misschien fluctueert (wat ze bijna allemaal doen).
laten we dit draadje voor nu maar afsluiten
laten we dit draadje voor nu maar afsluiten
-
Ik draai nu op volle oorlogssterkte 5,3 MB. Niks veranderd aan instellingen, dus het zal wel ................