Retentie verhogen
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Sunny Usenet
- Internet: XS4ALL/UPC
Retentie verhogen
Ik download al weer een aantal maanden via nieuwsgroepen. Ik heb bij meerdere usenetproviders gezeten. Nou is retentie altijd een probleem voor mij geweest. Ik wil dan toch net even die ene serie/anime meepakken. Maar die staat er dan niet meer op. Of hij opent het artikel wel. Maar als ik dan op downloaden klik dan zegt spotnet: ''nzb niet gevonden (of iets dergelijks''.
Nou heb ik gelezen dat je ook een blockaccount kan nemen. In combinatie met een gewoon account. En dat je daar headers mee binnen haalt (wat zijn headers). Als ik kijk wat er op internet staat snap ik er niet heel veel van.
Kan iemand mij uitleggen hoe een blockaccount werkt? Wat het idee er achter is? En hoe ik dit moet instelen in spotnet?
MVG
Pim
Edit: artikel nu getagd als vraag
Nou heb ik gelezen dat je ook een blockaccount kan nemen. In combinatie met een gewoon account. En dat je daar headers mee binnen haalt (wat zijn headers). Als ik kijk wat er op internet staat snap ik er niet heel veel van.
Kan iemand mij uitleggen hoe een blockaccount werkt? Wat het idee er achter is? En hoe ik dit moet instelen in spotnet?
MVG
Pim
Edit: artikel nu getagd als vraag
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Re: Retentie verhogen
Je kan natuurlijk ook even zelf even zoeken via de zoekfunctie.
http://www.spot-net.nl/kb/article.php?a=164

http://www.spot-net.nl/kb/article.php?a=164
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Snap ik. Hier staat alleen niet hoe het werkt. Wat een blockaccount is. En wat headers zijn. Dus ja.. ik heb dat artikel gevonden. Maar word er niet veel wijzer van.
-
- Supporter
Uitleg gebruik blockaccount in spotnet: Zoek functie forumpimmetjepom schreef:Snap ik. Hier staat alleen niet hoe het werkt. Wat een blockaccount is. En wat headers zijn. Dus ja.. ik heb dat artikel gevonden. Maar word er niet veel wijzer van.
wat is een blockaccount: Google is my friend.
Wat is een header: zoek functie forum
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Ok. Duidelijk verhaal. Alle posts gelezen. Nog 1 vraagje. Soms dan is er een spot waar je alleen de nzb download. Die laad ik dan in via SABNZB. Pakt sabnzbd dan automatsich sunny usenet? Het zou natuurlijk vervelend zijn als mijn download via mijn blockaccount gaat lopen.
Pim
Edit: En sorry voor het slecht zoeken op het forum/google
Pim
Edit: En sorry voor het slecht zoeken op het forum/google
-
- Supporter
je moet niet de gevens van je blockaccount bij sab invullen, maar die waarmee je de binaries wil downloaden.
dus
stel je pakt een blockaccount bij A en je download via B.
Dan gebruik je enkel voor de headers in Spotnet de gegevens van A. in Sab vul je enkel de gegevens van B
Servers.xml:
Sabnzbd:

dus
stel je pakt een blockaccount bij A en je download via B.
Dan gebruik je enkel voor de headers in Spotnet de gegevens van A. in Sab vul je enkel de gegevens van B
Servers.xml:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="A" Username="A" Password="A" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="B" Username="B" Password="B" Port="563" SSL="1" Connections="14" />
<Server Type="Uploads" Server="B" Username="B" Password="B" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

-
En dan zet ik mijn spotnet dus gewoon op ''nzb opslaan (via astraweb blockaccount)'' en dus niet op ''downloaden''. Dan sla ik die nzb op in de map van sabnzbd en die download dan via mijn ''reguliere'' account. Of is er nog een betere manier om dit in te stellen. Dit is de laatste vraag denk ik 

-
- Supporter
Dit is idd hoe het gaat werken. Je kan ook de interne sab van Spotnet gebruiken. Aangezien je de servers.xml hebt aangepast, handeld Spotnet dit ook meteen goed af. De interne of externe sab moet jezelf kiezen.pimmetjepom schreef:En dan zet ik mijn spotnet dus gewoon op ''nzb opslaan (via astraweb blockaccount)'' en dus niet op ''downloaden''. Dan sla ik die nzb op in de map van sabnzbd en die download dan via mijn ''reguliere'' account. Of is er nog een betere manier om dit in te stellen. Dit is de laatste vraag denk ik
-
Je bent een held. Thanks voor alle uitleg. Laatste off-topic vraagje: is astraweb het fijnst als blockaccount? Of zijn er betere blockaccounts
-
- Supporter
Welke blockaccount het beste is kan ik je geen info geven, maak er namelijk zelf geen gebruik van. (Wheaten ziet het nut niet om meer headers binnen te kunnen halen, terwijl je usenet provider deze retentie niet heeft op de binaries
)
Wheaten as Superhero:

Wheaten as Superhero: