Spotnet ververst niet

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Blenzo
Answers: 0
Usenet: XLUsenet

Spotnet ververst niet

Bericht door Blenzo »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: spotnet 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: news.eu.xlusenet.nl
Welke Internet Provider heb je?: caiway
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: eset nod32
Met welk programma download je?: spotnet/newsbinpro
Wanneer begon je probleem?: gisteren 27/6/2013
Geef een beschrijving van je probleem: spots worden niet meer ververst. Spotnet al opnieuw geïnstalleerd; eerst ge-deinstalleerd met REVO. Gebruik news.eu.xlusenet.nl als payserver. Hier al 3 keer aangemeld maar er is blijkbaar geen sprake van een storing aan hun kant.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet><Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="e" Username="H" Server="news.eu.xlusenet.nl" Type="Headers"/><Server Connections="10" SSL="0" Port="119" Password="e" Username="H" Server="news.eu.xlusenet.nl" Type="Downloads"/><Server Connections="1" SSL="0" Port="119" Password="e" Username="H" Server="news.eu.xlusenet.nl" Type="Uploads"/></Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ManiaK

Re: Spotnet ververst niet

Bericht door ManiaK »

Als ik je verhaal lees, denk ik dat er wel een kans is dat er toch iets mis gaat met XLusenet met de "headerserver" icm Spotnet. Dat veroorzaakt dat het downloaden wel goed gaat, maar dat er een probleem is met het ophalen van nieuwe spots in Spotnet.
Maar dan zouden meer XLusenet gebruikers problemen moeten ervaren hiermee. Tot nog toe zijn daar geen meldingen van.
Om het te testen zou je Spotlite kunnen installeren. Kijk of Spotlite wel nieuwe spots ophaalt. http://www.spot-net.nl/spotlite/ :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

Er is idd iets raars aan de hand met de combinatie spotnet en XLUsenet. Om te kunnen ondersteunen heb ik Spotnet op meerdere OS in gebruik en alle systemen willen niet meer updaten.
Dus je zou denken dat dit een XLUsenet probleem is, echter heb ik naast Spotnet ook Spotweb draaien en deze haalt gewoon alle nieuwe headers binnen....... :think: (schiet mij maar lek)

Voor spotnet heb ik weer aan de gang gekregen door het volgende te doen:
  • Sluit spotnet af
  • Ga naar (Win7 & Win8) c:\programdata\spotnet & voor win XP: (c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\)
  • Hernoem de database bestanden, eindigen op ext. *.dbs en *.dbc naar *.bak
  • Start spotnet weer op en je zal zien dat er weer headers naar binnen gehaald worden.
  • Afbeelding
Edit: 01-07-2013
Probleem/oplossing is ook voor:
  • Spotlite
  • Spotgrit (ga naar Settings, TAB applicatie en druk daar op "Database Reset" en "Opslaan en sluiten" Spotgrit start opnieuw met headeren.

Wheaten
Supporter

Bericht door Wheaten »

Update van XLUsenet: (XLUsenet, bedankt voor jullie snelle reactie en het geven van de workarround)
Beste Wheaten C,

---------
Dit had te maken met een probleem via sommige providers, waaronder Ziggo. We hebben dit probleem inmiddels opgelost, echter dient spotnet wel opnieuw geïnstalleerd te worden maar dan niet via de normale manier van verwijderen. Dit kan als volgt:

Spotnet compleet verwijderd met Revo Uninstaller v3.0.2 (dus niet via Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen, deze verwijderd niet alles). Dit programma is hier te vinden: http://www.revouninstaller.com/

Kies "Grondig" voor het analyseren. Dit zal het volledige programma verwijderen. Nadat het volledig verwijderd is, kan het programma (nieuwste versie van spot-net.nl downloaden) opnieuw geïnstalleerd worden. Het is raadzaam om vervolgens onze SSL server in te stellen: ssl-news.eu.xlusenet.nl met poort 563

Valenvm
Usenet: XLusenet
Internet: Qtel

Bericht door Valenvm »

Held! Zit al een week tegen hikkende connectie aan te kijken. XLusenet had gelukkig de link naar dit forum.
Bedankt!

Wheaten
Supporter

Bericht door Wheaten »

ur welcome
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer