Spotnet gaat kapot

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
xuter
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: glasvezel 600mbit
Leeftijd: 42
Contacteer:

Spotnet gaat kapot

Bericht door xuter »

---- NOOD OPROEP -----

Spotnet wordt op het moment erg vervuilt door ernstige scheldwoorden, SPAM en nepspots

Als er niet iets snel gebeurd, zullen de grote spotters weglopen van spotnet en geef ze eens ongelijk.
Er zijn al div. grote spotters die aangeven te stoppen op spotnet door dit gezeur.

LAAT ZO SNEL MOGELIJK MODS KOMEN!

(topic zal wel gesloten worden maar wou hier toch een noodoproep doen aangezien het steeds erger wordt op spotnet)
Is dit beleid of is hier over nagedacht?

Rens
Usenet: Usenetxtreme
Internet: Telfort

Re: Spotnet gaat kapot

Bericht door Rens »

Ik denk dat het het beste is om de spot compleet te negeren!

grensstreek

Bericht door grensstreek »

Gewoon niet op reageren en ben het met u eens om mods in te zetten maar krijgen we dan niet het zelfde waar door veel nzb sites ten onder door zijn gegaan.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

xuter schreef: Er zijn al div. grote spotters die aangeven te stoppen op spotnet door dit gezeur.
Geef eens voorbeelden en evt. links naar waar men dit aangegeven heeft?

(ik begrijp je probleem, iedereen vind dit vervelend, maar zoiets roepen om -naar mijn vermoeden- als pressie middel te gebruiken, vind ik onnodig paniekzaaiend en werkt alleen maar averechts...).

Topicstarter
xuter
Contacteer:

Bericht door xuter »

xZx schreef:
xuter schreef: Er zijn al div. grote spotters die aangeven te stoppen op spotnet door dit gezeur.
Geef eens voorbeelden en evt. links naar waar men dit aangegeven heeft?

(ik begrijp je probleem, iedereen vind dit vervelend, maar zoiets roepen om -naar mijn vermoeden- als pressie middel te gebruiken, vind ik onnodig paniekzaaiend en werkt alleen maar averechts...).
Ik roep niet zomaar iets op vermoeden.

bijv. spotter "samcow" een grote spotter voor ps3 games heeft al aangegeven dat ie wil stoppen (hij heeft dat nog niet gedaan maar wil je daarom wachten)
er zijn ook andere spotters die ik zo 1,2,3 de namen niet weet, ik ga niet alles opschijven en noteren en reactie's laden duurt bij mij een eewigheid dus ga ik dat nu niet uitzoeken

maar lees reactie bij een hoop spots zou ik zeggen

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Je weet dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden? Er zijn zat alternatieven hoor ;) .

Ik vind het ook jammer dat Spotnet op deze manier vervuild wordt, maar... het is op dit moment even niet anders. Ik ben zelf ook spotter en stoor me hier niet aan, open dergelijke spots (van sommige kun je het aan de omschrijving al zien) gewoon niet of negeer ze. Ik heb zojuist mijn spots bestand zelfs wat opgeschoond, ik zie de meeste nep spots dus ook niet meer (maar ik moet je eerlijk zeggen, ik let er ook niet zo op :) ).

Maak je niet zo druk en heb gewoon geduld tot de volgende update... (het is echter mogelijk dat de maker van Spotnet zich voorlopig op de achtergrond houdt om héle goede redenen, dit is althans mijn vermoeden).

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

xuter schreef:---- NOOD OPROEP -----

Spotnet wordt op het moment erg vervuilt door ernstige scheldwoorden, SPAM en nepspots

LAAT ZO SNEL MOGELIJK MODS KOMEN!

(topic zal wel gesloten worden maar wou hier toch een noodoproep doen aangezien het steeds erger wordt op spotnet)
Beste xuter,

Je geklaag heeft geen zin en moderators op usenet bestaat niet, alleen in bepaalde tekstgroepen bestaat/bestond dat ooit.
Verdiep je in de werking van Spotnet en veel wordt je duidelijk.

Klik op onderstaande link, daar heeft al iemand anders een goed verhaal daarover geschreven op dit forum.

http://tinyurl.com/6yexraq

Suc6 er mee

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Doe het maar rustig aan...
Misschien wordt Spotnet ooit nog gemodereerd. Ik zelf ben er groot voorstander van, maar omdat dit programma, en een eventuele moderatie hiervan, nog in de kinderschoenen staat moeten we gewoon afwachten. Het is een hele klus als programeur om dat voor elkaar te krijgen aangezien het nog niet bedacht is: er zou een extern programma moeten komen om spots te controleren en te filteren, voordat ze op het usenet worden geplaatst.
Lees dat topic maar eens door, en houdt het gewoon rustig, kan me voorstellen dat die dreigementen erg zijn, maarja... wat is er van waar?

Topicstarter
xuter
Contacteer:

Bericht door xuter »

ik ben toch van mening dat er op 1 of andere manier mods actief moeten....

nu is het nog niet zo erg maar voor hoe lang nog?

laatste nepspot is nu <KNIP> Spotnet is sinds 1 maart echt groot geworden sinds FTD op zwart ging. Spotnet is dus sinds een week de grootste en nu begint het echt pas met SPAM, nepspots ect.....

over een paar weken zullen we zien hoe erg het is, en ja er zijn alternatieven maar ik heb liever een programma als spotnet
en ik zou het erg jammer vinden als spotnet zo erg vervuilt dat het niet leuk meer is.

//edit. Deze kan trouwens wel op slot aangezien er al een ander topic is hierover (die had ik niet gezien, excuus)
viewtopic.php?f=1&t=1230

dollepret

Bericht door dollepret »

Heel makelijk NIET REAGEREN heel simpel. alleen WEL een bedankje achter laten dit wordt wel gewaardeerd door de Spotter want dat is waar wij over praten.
Zo KANSLOOS om te reageren op iets als het geen zin heb dat de spot wordt verwijderd?????? dus ja MODKOP is wel handig. Maar denk dat deze mensen er echt een dagtaak aan krijgen om NEP spots te moeten en blijven verwijderen, iemand bannen lijkt me beter en IPadres controle :) of zo iets.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer