Het is verstandig om als eerste (of als laatste) je virus programma (bij mij Norton)te installeren. Indien je windows (bij mij XP) opnieuw installeert. Het bleek dat Norton bezig was op de achtergrond en dat veroorzaakt kennelijk een blokkade van poorten) Nadat ik Norton geïnstalleerd had en de computer opnieuw opgestart had installeerde Spotnet, vanaf set up, helemaal zonder een probleem.
Outlook wilde ook niet starten (kon persoonlijke mappen niet openen). Outlook werd, na controle van de instellingen, vlekkeloos geïnstalleerd.
Bedankt voor de hulp.
Groet
Mijn PC is opnieuw geladen met Windows XP en heb Spotnet gedownload maar krijg bij het klikken op de spot de melding "encryption required" met het getal 483 erboven. Heb de server xml (regel 1) al veranderd in news2.neva.ru (ipv textnews.eweka.nl.)
Hoop dat iemand mij kan helpen bij de installatie.
Bij voorbaat dank
Hier het SRTwaarom is verzocht
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN Hetnet
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton
Met welk programma download je?: Grabbit
Wanneer begon je probleem?: Na herinstallatie windows op PC
Geef een beschrijving van je probleem: Het installeren van spotnet (vanaf Internet) is wel gelukt. Spots worden opgehaald en het spotnet is zichtbaar. Bij het aanklikken van spots komen er melding als: "valt niet binnen het te verwachten bereik" of "483 encrypted *** of zoiets zie (bericht spotnet). Dus ik kan niet bij de spots komen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb geprobeerd wijzer te worden het spotnet forum. Heb de adviezen opgevolgd maar zonder resultaat.
Het is een "schone" installatie
Schone installatie: Nee
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreaderxx.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
SUPPORT SECTIES
KennisBank
Support Forums
Support Request Template
IRC Support
Mededeling in het log van de setup verifier
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 1.0: not installed.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 1.1: not installed.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 2.0: not installed.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 3.0: not installed.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 3.5: not installed.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 4 Client: installed with no service packs.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 4 Full: not installed.
[12/21/12,13:10:44] Install state for .NET Framework 4.5: not installed.
Hoop dat dit gaat werken.
Aanvulling
Als ik in spotnet via <bewerken> naar <provider> ga en alles weer goed ingevuld hebdan krijg ik de reactie: "The connection attempt timed out, or the connection host has failed to respond(931).
Tot aan de windows herinstallatie werkte alles goed!