Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1.0 Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits Welke Usenet Provider heb je?: Eweka Welke Internet Provider heb je?: Orange Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ? Met welk programma download je?: Spotnet Wanneer begon je probleem?: Twee weken Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb Spotnet opnieuw geinstalleerd, aangezien de laptop een nieuwe harddrive heeft gekregen. Nu kan ik bij de eerste opstart geen spots binnenhalen. Het tellen begint, het balkje loopt en na een tijdje blijft ie op een bepaald getal hangen en doet niets meer. Nu zijn we intussen ook verhuisd en hebben dus een andere (langzamere) internetverbinding. We hebben wel films kunnen downloaden met de oude installatie, dus voordat de harddisk vervangen werd. XML bestand.:
Misschien dat het goed is een volledige schone installatie van spotnet en herinstallatie van Microsoft .NET Framework 4 te doen.
Dat kan het beste op deze manier:
Dank je Ardy voor je hulp. Helaas blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Het lijkt alsof onze verbinding te langzaam is om die grote hoeveelheid spots in 1 keer op te halen. Is er misschien een mogelijkheid om dit manueel of in delen binnen te halen? Een laag aantal spots binnenhalen, zoals bij elke opstart ná die eerste keer, deed ie namelijk voorheen wel gewoon. Dank alvast!
Als je toevallig nog een oude database gemaakt met Spotnet 1.8+ en Eweka kan deze gebruikt worden als basis. Hierdoor hoeven deze niet eerst opgehaald te worden. Het is niet mogelijk de spots in delen op te halen. De eerste keer worden alle beschikbare headers verwerkt. Als Spotnet problemen blijft geven kan je overstappen op SpotLite i.c.m. een apart geïnstalleerde newsreader (SABnzbd, Newsleecher enz.). SpotLite is minder belastend voor een pc en heeft de mogelijkheid het aantal op te halen headers (spots) te verlagen.
Aangezien we dus een nieuwe harddrive hebben, zijn daarmee alle oude databases verdwenen en ik heb ze niet ergens anders opgeslaan. In ieder geval zal ik proberen met SpotLite te werken. Ik heb dat in het begin al eens geprobeerd, maar het lijkt stukken ingewikkelder dan Spotnet voor een computerleek als ikzelf... Zodra we ergens komen met een snelle internetverbinding (wij wonen namelijk in Kameroen), zullen we snel Spotnet installeren. Bedankt voor de snelle reacties en heldere antwoorden in ieder geval! Groetjes
Als je op een plek komt met een snelle internetverbinding, zou je kunnen proberen om daar de Spotnet database bij te werken. Misschien dat dat dan wat vlotter verloopt.
En anders inderdaad Spotlite.
Juist met een ultralangzame internet verbinding is Spotlite een aanrader.
Je hebt gelijk dat het wat minder eenvoudig eruit ziet, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan is het een prettig en stabiel programma. Lees je alvast een beetje in met deze handleiding: Spotlite handleiding
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.