Foutmelding "Het object bestaat al"

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Klaaiklut
Answers: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: HetNet

Foutmelding "Het object bestaat al"

Bericht door Klaaiklut »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: I-telligent
Welke Internet Provider heb je?: HetNet
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset NOD 32
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Wanneer ik bij een post een reactie wil plaatsen, krijg ik steeds de foutmelding "Het object bestaat al".
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.i-telligent.com" Username=".........." Password="..........." Port="563" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.i-telligent.com" Username="........" Password="........" Port="563" SSL="1" Connections="18" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.i-telligent.com" Username="........." Password="........" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

hjvbft

Re: Foutmelding "Het object bestaat al"

Bericht door hjvbft »

Hernoemen het bestand dat Spotnet gebruikt voor rsa. Uitleg

Reden probleem:
The root cause of the “Object already exists” error when attempting to access a machine key store container, is caused by permissions on the Machine key store file

When windows creates a Machine key store, it creates a file in “Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\ Machine Keys” Directory

The file is created with permissions for the creating user account, and the system account only. This means that if any other user tries to use this key store, they will get a permission error, which manifests it’s self as a “Object already exists” exception back to the calling code. bron

Topicstarter
Klaaiklut

Bericht door Klaaiklut »

Bedankt voor de snelle reactie! De map "Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\ Machine Keys" bestaat wel, maar daarin staan geen (RSA-)bestanden! De instellingen in Mapopties staan zodanig dat ik alle (verborgen en systeem-)bestanden zou moeten kunnen zien, maar ik zie helemaal geen bestanden in deze map! :oops:

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Waarschijnlijk staan er ook andere mappen in de RSA map.
Zo ja, laat Notepad++ volgens de uitleg zoeken in C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\"

Topicstarter
Klaaiklut

Bericht door Klaaiklut »

Dat klopt, in de RSA-map zitten 2 submappen, de ene heet "MachineKeys" en de andere "S-1-5-18". Eerstgenoemde map is leeg en in de andere zit wel een 4-tal bestanden. Ik heb zoals is beschreven met Notepad++ in de RSA map gezocht op het trefwoord Spotnet. Het resultaat was "0 hits in 0 files".

Topicstarter
Klaaiklut

Bericht door Klaaiklut »

Het is opgelost. Niet in de map "allusers", maar in die met de "gebruikersnaam" vond ik een bestand met een heel lange code die het woord Spotnet bevatte. Deze naar de prullenbak verwezen (kan 'm dan altijd terug laten zetten) en vervolgens lukte het weer om een reactie te plaatsen. Ik zag daarna dat een nieuw bestand met diezelfde lange codenaam is aangemaakt.

:thanku: Super bedankt hjvbft voor jouw support! (Respect)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Graag gedaan en bedankt voor het melden dat het probleem is opgelost.

Had er overheen gelezen dat er gekeken was bij \All Users\ i.p.v. \"gebruikersnaam"\.
Deze verwarring komt waarschijnlijk door de citaat bij "Reden probleem" die \All Users\ vermeld.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer