Opstartprobleem Spotnet

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
ovries
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 19:52
Answers: 0
Usenet: XL Ned
Internet: Ziggo

Opstartprobleem Spotnet

#1

Bericht door ovries »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows Vista
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: XL-Ned
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton Internet Security
Met welk programma download je?: Newsleechter
Wanneer begon je probleem?: Sinds zaterdag krijg ik een foutmelding bij het opstarten van Spotnet. De melding is: no such host is known. The name is not an official host name or alias. (941).
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb het een aantal malen geprobeerd. Daarna mijn ziggo-account geprobeerd met hetzelfde resultaat.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Als er iemand is die kan helpen, graag.
Groet,
Olaf
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: Opstartprobleem Spotnet

#2

Bericht door ardy43 »

Hoi ovries,

Wat je kan proberen,
Inloggen op mijn XLned controleer je inloggegevens,
en voer het opnieuw in,ga bij spotnet,bewerken,provider
alles ingevult,klik dan op verbinden.

Helpt dit?

Topicstarter
ovries
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 19:52
Answers: 0
Usenet: XL Ned
Internet: Ziggo

Re: Opstartprobleem Spotnet

#3

Bericht door ovries »

ardy43 schreef:Hoi ovries,

Wat je kan proberen,
Inloggen op mijn XLned controleer je inloggegevens,
en voer het opnieuw in,ga bij spotnet,bewerken,provider
alles ingevult,klik dan op verbinden.

Helpt dit?
Had ik ook al geprobeerd. Ik heb zelfs mijn password laten resetten, maar ook dat geeft geen oplossing.
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: Opstartprobleem Spotnet

#4

Bericht door ardy43 »

Wat je ook kan proberen is,

spotnet afsluiten
hernoemen van c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.bck
spotnet opstarten
payserver gegevens invullen
bij laten werken

Het Spotnet-mapje staat voor Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet en voor Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet. De meeste problemen worden verholpen door de naam van dit mapje te veranderen in 'Spotnet.bck' of hem volledig te verwijderen.
De map is standaart verborgen,als je de map niet ziet eerst verborgen mappen weergeven

Topicstarter
ovries
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 19:52
Answers: 0
Usenet: XL Ned
Internet: Ziggo

Re: Opstartprobleem Spotnet

#5

Bericht door ovries »

Helaas, ook dit helpt mij niet verder.
In ieder geval dank voor het meedenken.
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: Opstartprobleem Spotnet

#6

Bericht door ardy43 »

Neem anders contact op met XLned,meestal krijg je deze melding als ze storing hebben,maar er staat niets vermeld op de site over dat er problemen of storing bij hun is,
Vraag voor de zekerheid ook even over je inloggegevens,of die wel juist zijn,

zie ook over je foutmelding search.php?keywords=no+such+host+is+known.
Gebruikersavatar

a028751
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2011, 11:41
Answers: 0
Usenet: XLned
Leeftijd: 70

Re: Opstartprobleem Spotnet

#7

Bericht door a028751 »

Ik ben ook bij XL-Ned en heb soms dezelfde fout, (ik heb win7-64bit)
maar als ik effe uit spotnet ga en dan terug opstart dan is fout meteen weg.
Indien je er niet uit geraakt dan mss geen SSL poort maar poort 119 gebruiken of net andersom.
Dat effe proberen kan nooit kwaad en wie weet helpt het.

Topicstarter
ovries
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 19:52
Answers: 0
Usenet: XL Ned
Internet: Ziggo

Re: Opstartprobleem Spotnet

#8

Bericht door ovries »

ardy43 schreef:Neem anders contact op met XLned,meestal krijg je deze melding als ze storing hebben,maar er staat niets vermeld op de site over dat er problemen of storing bij hun is,
Vraag voor de zekerheid ook even over je inloggegevens,of die wel juist zijn,

zie ook over je foutmelding search.php?keywords=no+such+host+is+known.
Heb ik inmiddels gedaan, maar nog geen antwoord. De inloggegevens had ik gisteren al opgevraagd en die zijn niet gewijzigd, althans op het wachtwoord na.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 14 aug 2012, 17:23] --
a028751 schreef:Ik ben ook bij XL-Ned en heb soms dezelfde fout, (ik heb win7-64bit)
maar als ik effe uit spotnet ga en dan terug opstart dan is fout meteen weg.
Indien je er niet uit geraakt dan mss geen SSL poort maar poort 119 gebruiken of net andersom.
Dat effe proberen kan nooit kwaad en wie weet helpt het.
Dit biedt voor mij helaas geen oplossing. Ik ben alle poorten langs gegaan.
Ik heb nu de helpdesk gemaild.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 aug 2012, 23:05] --

Inmiddels is mijn probleem opgelost.
Althans er is een "work-around"
Als ik mijn firewall in norton is uit zet dan kan ik posts updaten en lezen.
Dit was niet zo, maar ik ben er eerst in ieder geval mee geholpen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Groet,
Olaf
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: Opstartprobleem Spotnet

#9

Bericht door ardy43 »

Fijn dat je een oplossing gevonden hebt,
Dankjewel voor t melden :goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer