HD-spots lukken vaak niet.
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Giganews Diamond
- Internet: UPC 120mb
HD-spots lukken vaak niet.
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Spotnet 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Giganew diamond
Welke Internet Provider heb je?: Upc 120mb
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: Spotnet en newzleecher
Wanneer begon je probleem?: Sinds mijn 10e spot
Geef een beschrijving van je probleem: Ik zit met het volgende probleem. Iedere keer als ik iets spot van divx formaat gaat het perfect. Maar zodra ik hd content wil spotten heb ik 50% kans dat het lukt. Bij veel serie's krijg ik iedere keer de boodschap kan nzb niet posten soced closed 954, en dan loopt spotnet 10 min vast. vervolgens kijk ik meestal na een paar uur op spotnet en dan zie ik dat het iemand anders wel is gelukt de zelfde spot te plaatsen. Alles wat ik spot download ik meestal eerst met newsleacher 4.0 en alles werkt altijd. Ik snap dus niet dat het de ene keer wel lukt en de andere keer vanaf waar ik ook spot (binsearch, mysterybin, nzbindex, yabsearch enz.) het met geen mogelijkheid lukt. Heb gezocht naar dat server xml bestandje om te kijken of daar iets verkeerd op stond maar die is nergens te vinden. Heb de hele map van spotnet doorgezocht en ook handmatig is het niet te vinden. Denk echter dat daar geen fout in staat gezien het feit dat het de ene keer wel lukt en de andere keer niet.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Spotnet 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Giganew diamond
Welke Internet Provider heb je?: Upc 120mb
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: Spotnet en newzleecher
Wanneer begon je probleem?: Sinds mijn 10e spot
Geef een beschrijving van je probleem: Ik zit met het volgende probleem. Iedere keer als ik iets spot van divx formaat gaat het perfect. Maar zodra ik hd content wil spotten heb ik 50% kans dat het lukt. Bij veel serie's krijg ik iedere keer de boodschap kan nzb niet posten soced closed 954, en dan loopt spotnet 10 min vast. vervolgens kijk ik meestal na een paar uur op spotnet en dan zie ik dat het iemand anders wel is gelukt de zelfde spot te plaatsen. Alles wat ik spot download ik meestal eerst met newsleacher 4.0 en alles werkt altijd. Ik snap dus niet dat het de ene keer wel lukt en de andere keer vanaf waar ik ook spot (binsearch, mysterybin, nzbindex, yabsearch enz.) het met geen mogelijkheid lukt. Heb gezocht naar dat server xml bestandje om te kijken of daar iets verkeerd op stond maar die is nergens te vinden. Heb de hele map van spotnet doorgezocht en ook handmatig is het niet te vinden. Denk echter dat daar geen fout in staat gezien het feit dat het de ene keer wel lukt en de andere keer niet.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
Re: HD-spots lukken vaak niet.
Voeg de spot toe zonder dat er gelijktijdig gedownload word.
Hierdoor zal het toevoegen van de spot sneller gaan en is de kans dat het niet lukt kleiner.
De servers.xml lijkt mij goed omdat het bij een deel van de spots wel goed gaat.
Hierdoor zal het toevoegen van de spot sneller gaan en is de kans dat het niet lukt kleiner.
De servers.xml lijkt mij goed omdat het bij een deel van de spots wel goed gaat.
-
Bedankt voor je reactie echter ligt daar niet het probleem helaas. Denk zelf dat het misschien aan zabnzb ligt maar mocht op dat forum geen vragen stellen over spotnet helaas. Heb er nu nog een vaag probleem bij zodra ik een post op binsearch, nzbindex of waar dan ook vandaan haal lukt dat geen 2 e keer. Bij de 2e poging haald i alleen maar een par 2 bestandje binnen.
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Hoi RonnyG
Mochten er problemen zijn met Spotnet en SABnzbd* bijvoorbeeld: "Download" loopt niet door, terwijl alle server instellingen correct zijn ingesteld, genoeg schijf ruimte enz. dan kan een update van SABnzbd de oplossing zijn
viewtopic.php?f=1&t=5033dit zou je kunnen proberen
Mochten er problemen zijn met Spotnet en SABnzbd* bijvoorbeeld: "Download" loopt niet door, terwijl alle server instellingen correct zijn ingesteld, genoeg schijf ruimte enz. dan kan een update van SABnzbd de oplossing zijn
viewtopic.php?f=1&t=5033dit zou je kunnen proberen

-
SABnzbd word niet gebruikt bij het toevoegen van een spot.
De SABnzbd die bij Spotnet zit word alleen gebruikt voor het downloaden als dit ingesteld is.
Als dit niet zo is dan word SABnzbd helemaal niet gebruikt en kan gewist/hernoemd worden.
Controleer de instelling bij Bewerken, Downloadknop:
Downloaden = NZB word geopend door SABnzbd die bij Spotnet zit.
NZB openen = NZB word geopend door het programma dat ingesteld staat voor NZB's (bijv. Newsleecher).
NZB opslaan = NZB word opgeslagen en kan in een ander programma geopend worden.
Probeer de ssl versie van de nzb zoek sites voor het oplossen van een nzb die minder bevat dan vermeld op de site.
De SABnzbd die bij Spotnet zit word alleen gebruikt voor het downloaden als dit ingesteld is.
Als dit niet zo is dan word SABnzbd helemaal niet gebruikt en kan gewist/hernoemd worden.
Controleer de instelling bij Bewerken, Downloadknop:
Downloaden = NZB word geopend door SABnzbd die bij Spotnet zit.
NZB openen = NZB word geopend door het programma dat ingesteld staat voor NZB's (bijv. Newsleecher).
NZB opslaan = NZB word opgeslagen en kan in een ander programma geopend worden.
Probeer de ssl versie van de nzb zoek sites voor het oplossen van een nzb die minder bevat dan vermeld op de site.
-
Bedankt weer voor je reactie, maar waar vind ik die instellingen? Als ik op sabnzb logootje klik kom ik hier: SABnzbd Quick-Start Wizard http://localhost:8080/wizard/ Moet ik nu mijn server instellingen invoeren? Dacht eigenlijk dat sabnzb al was ingesteld.
-
De instelling wat er gebeurt als er in Spotnet op "Downoaden" geklikt word kan bovenin ingesteld worden in Spotnet. Als de SABnzbd gebruikt word die bij Spotnet zit hoeft deze niet apart ingesteld te worden.
Als Spotnet gestart is kan http://localhost:8090/sabnzbd/ geopend worden.
Als Spotnet gestart is kan http://localhost:8090/sabnzbd/ geopend worden.
-
Heb net geprobeert om sabnzb te installeren maar er werd om een ww gevraagd wat ik niet heb dacht dat je daar giganews pw in moest voeren maar dat werkt dus niet. Heb alles er weer vanaf gegooid want spotnet werkte hierdoor ook niet meer.
Ben nu dus weer terug bij af, heb ook ff gekeken of ik de manier van downloaden kon veranderen maar heb hier maar 3 opties 1 downloaden 2 nzb openen en 3 nzb opslaan. Welk van de 3 ik ook aanvink spotten werkt nog steeds niet.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 28 jun 2012, 21:11] --
Hmm de link die je hebt gegeven werkt nu pas maar moet ik hierin iets veranderen?
Bij instellen zie ik een hoop opties moet ik hier iets aanpassen?
In iedergeval al vast bedankt voor je hulp word zeer gewardeerd gezien het feit op andere forums niemand zijn vingers hieraan wil branden.
Ben nu dus weer terug bij af, heb ook ff gekeken of ik de manier van downloaden kon veranderen maar heb hier maar 3 opties 1 downloaden 2 nzb openen en 3 nzb opslaan. Welk van de 3 ik ook aanvink spotten werkt nog steeds niet.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 28 jun 2012, 21:11] --
Hmm de link die je hebt gegeven werkt nu pas maar moet ik hierin iets veranderen?
Bij instellen zie ik een hoop opties moet ik hier iets aanpassen?
In iedergeval al vast bedankt voor je hulp word zeer gewardeerd gezien het feit op andere forums niemand zijn vingers hieraan wil branden.
-
Het aanpassen van SABnzbd zal het probleem dat het toevoegen van een spots niet altijd lukt niet oplossen.
Ook maakt de keuze die ingesteld word als op "Downloaden" geklikt word niet uit voor het toevoegen van spots.
Beide hebben alleen gevolgen voor downloaden.
Bij Giganews Diamond mogen 50 verbindingen gemaakt worden.
Spotnet stelt er standaard 2 in voor headers, 1 voor uploads en de resterende voor downloads.
Verdeel het aantal verbindingen over de verschillende programma's of gebruik de programma's één voor één.
Het servers.xml bestand staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven
Vermeld hier de inhoud (zonder inloggegevens) van de servers.xml
AIO Editor (voor "servers.xml openen in kladblok")
Als spotten niet lukt kan dit komen doordat de beschikbare upload al gebruikt word door andere programma's.
Bij een HD spots kan de nzb groter zijn en duurt het toevoegen van de spot langer.
Ook maakt de keuze die ingesteld word als op "Downloaden" geklikt word niet uit voor het toevoegen van spots.
Beide hebben alleen gevolgen voor downloaden.
Bij Giganews Diamond mogen 50 verbindingen gemaakt worden.
Spotnet stelt er standaard 2 in voor headers, 1 voor uploads en de resterende voor downloads.
Verdeel het aantal verbindingen over de verschillende programma's of gebruik de programma's één voor één.
Het servers.xml bestand staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven
Vermeld hier de inhoud (zonder inloggegevens) van de servers.xml
AIO Editor (voor "servers.xml openen in kladblok")
Als spotten niet lukt kan dit komen doordat de beschikbare upload al gebruikt word door andere programma's.
Bij een HD spots kan de nzb groter zijn en duurt het toevoegen van de spot langer.
-
Mooi bedankt heb hem eindelijk gevonden.
Nu alleen nog maar hopen dat jij er iets uit kan halen.
<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet> <Server Connections="2" SSL="1" Port="563" Password="????????????===" Username="????????????" Server="news-europe.giganews.com" Type="Headers"/> <Server Connections="28" SSL="1" Port="563" Password="???????????????===" Username="??????????" Server="news-europe.giganews.com" Type="Downloads"/> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="????????????????===" Username="?????????????" Server="news-europe.giganews.com" Type="Uploads"/> </Spotnet>
Nu alleen nog maar hopen dat jij er iets uit kan halen.
<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet> <Server Connections="2" SSL="1" Port="563" Password="????????????===" Username="????????????" Server="news-europe.giganews.com" Type="Headers"/> <Server Connections="28" SSL="1" Port="563" Password="???????????????===" Username="??????????" Server="news-europe.giganews.com" Type="Downloads"/> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="????????????????===" Username="?????????????" Server="news-europe.giganews.com" Type="Uploads"/> </Spotnet>