snelheid ineens lager
Moderator: Moderator Team
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 jun 2012, 18:49
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
snelheid ineens lager
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: gistere
Geef een beschrijving van je probleem: snelheid lager
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
beste mede forumers
gistere kwam ik er achter dat me snelheid niet meer optimaal was
vandaag schone win7 instal gedaan
drivers geuped
maar zelfde probleem
speedtest geeft gewoon 12 bit
eweka vertoond geen storingen
maar toch kom ik niet boven de 6.6 uit met binnen halen
ook bij newsleecher die normaal sneller is dan spotnet kom ik langerna niet aan me vorige snelheid
wat is er loos?
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: gistere
Geef een beschrijving van je probleem: snelheid lager
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
beste mede forumers
gistere kwam ik er achter dat me snelheid niet meer optimaal was
vandaag schone win7 instal gedaan
drivers geuped
maar zelfde probleem
speedtest geeft gewoon 12 bit
eweka vertoond geen storingen
maar toch kom ik niet boven de 6.6 uit met binnen halen
ook bij newsleecher die normaal sneller is dan spotnet kom ik langerna niet aan me vorige snelheid
wat is er loos?
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Re: snelheid ineens lager
Hoi sams,
Over snelheid op de Eweka site;
Snelheid
Eweka biedt genoeg capaciteit op haar netwerk om haar services te kunnen gebruiken. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw internetprovider.
Verminderde snelheid kan allerlei oorzaken hebben. Wij adviseren het volgende te controleren:
LET OP: De snelheid wordt ook beïnvloed door de kwaliteit van uw (netwerk)apparatuur.
Heeft u de modem (en/of router) al eens uitgezet, ofwel spanningsloos gemaakt, en na korte tijd weer aangezet?
Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall maximale snelheid? Zet eventueel het antivirusprogramma en/of firewall tijdelijk uit en controleer of er verschil is in snelheid.
Doet uw news client op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet eventueel deze functie(s) uit.
Zijn er andere processen op de computer actief die veel rekenkracht vergen, veel gebruik maken van de harde schijf en/of de internetverbinding gebruiken? Dit kan nadelige invloed hebben op de snelheid.
Zijn er andere huisgenoten die gebruik maken van de internetverbinding?
Worden uw accountgegevens (ongewild) door anderen gebruikt? Wijzig eventueel hier uw wachtwoord.
Is er een storing of vindt er onderhoud plaats bij uw internetprovider?
Houdt er rekening mee dat "draadloos werken" ten koste kan gaan van de snelheid. Vaak wordt de maximale snelheid niet gehaald omdat deze afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Voor een optimale snelheid kunt u beter gebruik maken van een kabel tussen uw computer en de modem/router.
zie ook http://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/#8
Probeer eens wat tips?
Over snelheid op de Eweka site;
Snelheid
Eweka biedt genoeg capaciteit op haar netwerk om haar services te kunnen gebruiken. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw internetprovider.
Verminderde snelheid kan allerlei oorzaken hebben. Wij adviseren het volgende te controleren:
LET OP: De snelheid wordt ook beïnvloed door de kwaliteit van uw (netwerk)apparatuur.
Heeft u de modem (en/of router) al eens uitgezet, ofwel spanningsloos gemaakt, en na korte tijd weer aangezet?
Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall maximale snelheid? Zet eventueel het antivirusprogramma en/of firewall tijdelijk uit en controleer of er verschil is in snelheid.
Doet uw news client op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet eventueel deze functie(s) uit.
Zijn er andere processen op de computer actief die veel rekenkracht vergen, veel gebruik maken van de harde schijf en/of de internetverbinding gebruiken? Dit kan nadelige invloed hebben op de snelheid.
Zijn er andere huisgenoten die gebruik maken van de internetverbinding?
Worden uw accountgegevens (ongewild) door anderen gebruikt? Wijzig eventueel hier uw wachtwoord.
Is er een storing of vindt er onderhoud plaats bij uw internetprovider?
Houdt er rekening mee dat "draadloos werken" ten koste kan gaan van de snelheid. Vaak wordt de maximale snelheid niet gehaald omdat deze afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Voor een optimale snelheid kunt u beter gebruik maken van een kabel tussen uw computer en de modem/router.
zie ook http://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/#8
Probeer eens wat tips?

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 jun 2012, 18:49
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
Re: snelheid ineens lager
die had ik ook al gevonden ja
gebruik dezelfde proggies als voorheen
ook voordat ik de virus scanner erop gooide gechecked amar toen ook lage snelheid
dit is allemaal gewoon goed
kortom als ik de lijst naloopt is alles oke
snap er niks van
gebruik dezelfde proggies als voorheen
ook voordat ik de virus scanner erop gooide gechecked amar toen ook lage snelheid
dit is allemaal gewoon goed
kortom als ik de lijst naloopt is alles oke
snap er niks van
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: ziggo
- Leeftijd: 49
Re: snelheid ineens lager
Ik zou zoizo een externe downloader gebruiken zoals grabit/newsleecher/altbinz,...dan heb je stabielere download en kan je maklijker alles in de gaten houden.De ingebouwde downloader van spotnet geeft al eens problemen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 jun 2012, 18:49
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
Re: snelheid ineens lager
gebruik ik ook : newsleecher
hiermee haalde ik 12 mbit en spotnet 9.5
maar met newsleecher kom ik niet op d ehelft van wat ik eerst haalde
kan ik niet ergens een externe download test doen om uit te sluiten dat het aan eweka ligT?
hiermee haalde ik 12 mbit en spotnet 9.5
maar met newsleecher kom ik niet op d ehelft van wat ik eerst haalde
kan ik niet ergens een externe download test doen om uit te sluiten dat het aan eweka ligT?
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: ziggo
- Leeftijd: 49
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 jun 2012, 18:49
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Re: snelheid ineens lager
Welke poort gebruik je?
Is dat poort 119,probeer anders eens SSL poort 563
Iedereen kan met zijn huidige aanmeldgegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw news client wel eerst de functie SSL aan te vinken.
Is dat poort 119,probeer anders eens SSL poort 563
Iedereen kan met zijn huidige aanmeldgegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw news client wel eerst de functie SSL aan te vinken.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 jun 2012, 18:49
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 20:49
- Usenet: eweka
- Internet: zeelandnet
Re: snelheid ineens lager
Had hier hetzelfde en heb ook alles nagekeken. Speedtest gaf wel een volle snelheid.
Ik heb het opgelost.
Vraag een proefaccount bij een andere betaalserver en controleer de snelheid. Als deze wel de volle snelheid geeft moet je het bij je provider gaan zoeken. In mijn geval zat het dus bij mijn provider. Ik heb mijn wachtwoord veranderd, omdat er wellicht een ander "meesurft" op mijn account. En inderdaad dat bleek de oplossing. Nu weer volle snelheid.
Ik heb het opgelost.
Vraag een proefaccount bij een andere betaalserver en controleer de snelheid. Als deze wel de volle snelheid geeft moet je het bij je provider gaan zoeken. In mijn geval zat het dus bij mijn provider. Ik heb mijn wachtwoord veranderd, omdat er wellicht een ander "meesurft" op mijn account. En inderdaad dat bleek de oplossing. Nu weer volle snelheid.